نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کیلیان امباپه
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کیلیان امباپه پس از بیان اینکه قصد دارد تابستان آینده قهرمان لیگ ۱ را ترک کند، از لیست تیم پاری‌سن‌ژرمن برای تور آسیا کنار گذاشته شد، اما این اقدام توسط اتحادیه ملی فوتبالیست‌های فرانسه مورد انتقاد قرار گرفت.

اتحادیه ملی فوتبالیست‌های فرانسه (UNFP) تهدید کرده که اقدامی قانونی علیه پاری‌سن‌ژرمن به دلیل رفتارش با کیلیان امباپه خواهد کرد.

امباپه از لیست قهرمانان لیگ ۱ برای تور ژاپن کنار گذاشته شده و این باشگاه اکنون در تلاش است تا فوق‌ستاره خود را وادار به ترک باشگاه کند. کاپیتان فرانسه اعلام کرد که در پایان قراردادش که تابستان آینده به پایان می‌رسد، پارک دوپرنس را ترک خواهد کرد. اما پاری‌سن‌ژرمن در تلاش است تا مبلغی در ازای او به دست بیاورد و اقداماتی را برای انتقال فوری او انجام می‌دهد. در آخرین اقدام آنها امباپه را از تیم لوئیس انریکه بیرون کردند.

باشگاه‌های فرانسه مجاز به شرکت در این تمرین از ۱ جولای تا ۳۱ آگوست هستند و آنهایی که در انتظار خروج هستند را از جلسات تمرینی خارج می‌کنند. اما آنها باید پس از پایان آن دوره دو ماهه دوباره ادغام شوند. اما خط زدن امباپه از تیم، اتحادیه ملی فوتبالیست‌های حرفه‌ای را خشمگین کرده است. اکنون، اتحادیه در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، تهدید کرده که اقدامی برای این حرکت غیرقانونی باشگاه انجام خواهد داد.

در بیانیه آمده است: «برخی از بازیکنان «نامطلوب» تلقی می‌شوند یا اینکه باشگاه‌ها می‌خواهند به هر قیمتی آنها را بیرون کنند، علی‌رغم احترام به قراردادهای امضا شده. قراردادهایی با مدت زمان معین، با توافق دوجانبه، بین یک کارفرما و یک کارمند. مانند این ملی‌پوش جوان، یک امید واقعی برای فوتبال فرانسه، که پس از شروع تمرینات کنار گذاشته شده و امروز چیزی از آینده خود نمی‌داند.

اما کسی که تماس متفاوتی از بقیه گروه حرفه‌ای دریافت کرد، او بود. شنبه در کمپ تمرینی در شرایطی متفاوت از شرایط گروه تحت رهبری لوئیس انریکه. این بازیکن جوان که به همین دلیل در ژاپن نیست، همه او را شناختید: ادوارد میشو است که پیراهن آبی زیر ۲۰ ساله‌ها را می‌پوشد. ادوارد میشو و کیلیان امباپه. دعوایی یکسان.»

کیلیان امباپه

اتحادیه ملی فوتبالیست‌های فرانسه امیدوار است کنار گذاشتن امباپه به عنوان کاپیتان فرانسه، این موضوع را دوباره در کانون توجهات قرار دهد. و آنها مطمئن هستند که هر اقدام قانونی که انجام بدهند با موفقیت همراه خواهد بود.

در ادامه بیانیه آمده است: «برکناری کاپیتان فرانسه شاید باعث شود که سازمانهای ورزشی و سیاسی در نهایت اقدامی در این مورد انجام دهند، زیرا حمله به پاری‌سن‌ژرمن، قطر و بقیه جرات می‌خواهد. یادآوری کنیم که UNFP هنوز منتظر وزیر ورزش است تا با ما ملاقات کند و در این مورد گفتگو کنیم. از اول سپتامبر، طبق ماده ۵۰۷ منشور، باشگاه‌ها ملزم خواهند شد تا همه بازیکنانی را که از گروه حرفه‌ای کنار گذاشته شده‌اند، بازگردانند. آنهایی که بیشتر می‌خواهند، آنهایی که می‌خواهند رایگان بروند، همه آنهایی که با آنها قرارداد بسته‌اند. تا آن زمان این بازیکنان، همه این بازیکنان، باید از شرایط کاری مشابه بقیه نیروی کار حرفه‌ای بهره‌مند شوند. با این وجود، نیازی نیست که UNFP به مدیران یادآوری کند که اعمال فشار بر یک کارمند، از طریق سخت کردن شرایط کاری او، برای مجبور کردن او به ترک یا پذیرش آنچه کارفرما می‌خواهد، به منزله آزار و اذیت اخلاقی است که قانون فرانسه به شدت آن را محکوم می‌کند. بنابراین، بله، UNFP این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که تمامی دعاوی مدنی و کیفری علیه باشگاه‌هایی را که به این شیوه رفتار می‌کنند، انجام دهد.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی