نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
۴ |
۱
این مدیر، مرد نامرئی استقلال شد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از قرار معلوم یکی مدیر سرشناس استقلال در ادوار گذشته کار نظارت خود بر عملکرد اعضای هیئت مدیره این باشگاه را استارت می‌زند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی چند شب قبل در تلویزیون لابلای حرف‌های خود مدعی شد حسین قریب رئیس هیئت نظارت بر عملکرد هیئت مدیره باشگاه استقلال شده است. سمتی که بر اساس قوانین وجود دارد اما معمولاً طی چند سال اخیر حداقل پیرامون استقلال و پرسپولیس خیلی مد نظر قرار نمی‌گرفت.

مرد نامرئی با اختیارات ویژه

حسین قریب برای استقلالی‌ها نامی کاملاً آشناست. عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در اواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ که در دهه ۸۰ برای چند سال مدیرعامل این باشگاه شد و اولین قهرمانی آبی پوشان در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر طی دوران مدیریت او به دست آمد. قریب البته حالا چند سال است که از استقلال کناره‌گیری کرده و ترجیح می‌دهد بیرون گود باشد اما چندی قبل به او پیشنهاد ریاست بر هیئت مدیره باشگاه استقلال داده شد که نپذیرفت و حالا از قرار معلوم قرار شده او تحت عنوان رئیس هیئت نظارت بر عملکرد مدیر عامل و هیئت مدیره باشگاه استقلال انجام وظیفه کند. این هیئت وظیفه دارد عملکرد و البته هزینه‌های صورت گرفته توسط هیئت مدیره را بسنجد و در صورتی که از نظر رئیس هیئت نظارت، هزینه‌های صورت گرفته یا عملکرد هیئت مدیره برای استقلال مناسب تشخیص داده نشود، به مجمع باشگاه گزارش داده خواهد شد. همچنین رئیس هیئت نظارت بر هیئت مدیره استقلال این اختیار را نیز دارد که اگر دید به توضیحاتش توجه نمی‌شود و باشگاه به لحاظ مدیریتی در مسیر نادرستی قرار گرفته، تقاضای برگزاری مجمع اضطراری بکند. این یعنی یک قدرت نظارتی بالا.

استفاده ابزاری!

در رابطه با این مسئله اما برخی مدیران اسبق باشگاه استقلال معتقدند از نام و حسن شهرت حسین قریب استفاده ابزاری می‌شود. کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این رابطه می‌گوید:

"پیرامون انتخاب یک عضو به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال از من مشاوره خواستند و حسین قریب را معرفی کردم چون در توانایی و پاکدستی او شکی نداشتم. ایشان به هر دلیلی حاضر نشد رئیس هیئت مدیره شود اما بحث نظارت را رد نکرد ولی حالا به نوعی از اسمش استفاده ابزاری می‌کنند چون هیچ حکمی برایش صادر نشده است و ابتدا باید به او حکم داده و به این مدیر بگویند اختیارات دقیق و بالایی دارد. خود قریب اهل شهرت طلبی نیست و اگر بخواهند از او استفاده کنند کاملاً بدیهی است که باید از این مدیر بخواهند تا پای کار بیاید و شرایطش را هم بپذیرند"

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آبی پررنگ IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    مدیر به درد بخوریه
  • زیگزاگ IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    از معدود مدیران سالم.
  • کلنگلیس IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    قریبم آی قریبم آی قریبم تواین اس اس چرامن بی نصیبم خوددرد قریبی کم نبودش حالا قربانزاده هم شدرفیقم آی قریبم آی قریبم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی