نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
کلوب| امواج فصل نقل و انتقالات داستان تیم ملی را در خود غرق کرد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ایام نقل و انتقالات فصل جدید است و همه تیمها سخت به دنبال صید ماهی‌ها و شاه ماهی‌های فوتبالمان هستند و گاهی هم در پی هایجک کردن یکدیگر!

در این بین انواع سوژه‌های خبری بازیکنان شنیده و دیده می‌شود ...

از بیروی رفت و برگشت گرفته تا آل کثیری که رفت و برنگشت! از جذب غیر منتظره مهرداد محمدی که زمانی خود را پرسپولیسی می‌دانست، تا خریدهای پیاپی و گران قیمت سپاهان و تراکتوری‌ها که همگی سوژه‌های داغ محافل فوتبالی و خبری شدند .

ولی در این گیر و دار جابجایی‌ها ، یک داستان بسیار مهم در این روزهای تابستانی موقتا در افق محو شده و آن هم بحث مهم برنامه‌های تیم ملی ایران است که در آستانه یک جام ملت‌های حساس آسیایی است و راه دشواری تا رسیدن به جام قهرمانی و طلسم شکنی چندین ساله تاریخ خود دارد .

چقدر خوب می‌شود اگر در این ایام تعطیلی لیگ و مدتی که هنوز زمانی باقی مانده است تا افتتاح فصل جدید لیگ برتر ایران، به فکر دیدارهای دوستانه موثر و کارساز باشیم یا حداقل برنامه‌ریزی حساب شده و رایزنی‌هایی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی جاندار و موثر در آینده نزدیک برای تیم ملی ایران داشته باشیم تا حداقل رفع خستگی سفر راه دور به ازبکستان و تورنمنت دستگرمی و نه چندان موثر کافا برای ملی پوشان بشود!

اگر واقعاً این بار به فکر درخشش در جام ملت‌های آسیا و کسب جام هستیم باید سخت به فکر تدارکات مناسب و البته بازی‌های موثر و مفید دوستانه باشیم.

یک بازی دوستانه با تیم‌هایی درجه یک و سطح بالا چه اروپایی یا حتی آسیایی مثل استرالیا یا کره جنوبی و ژاپن، بازدهی‌اش قطعا می‌تواند به خروجی بازی‌های برگزار شده در کافا بچربد و دست بالاتر را داشته باشد.

به دست آوردن عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه می‌طلبد و در همین لحظات مناسب و فرصتهایی اینچنینی است که بعدها نتایج ارزشمندی حاصل می‌شود. یعنی مدیریت زمان، مذاکره و هماهنگی برای انجام بازی‌های بسیار مهم دوستانه ...

امیدواریم با این روال چند سال اخیر بد عادت نشویم که فقط در آستانه بازی‌های جام جهانی به فکر بازی‌های تدارکاتی خاص و مهم بیفتیم و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اینبار بیشتر دریابیم .

 یادمان نرود دهه‌هاست که قهرمانی و فینال جام ملت‌های آسیا را ندیده‌ایم بنابراین ای‌کاش از همین الان به تکاپو بیفتیم 

اصلا تصور کنیم یک جام جهانی کوچک مقابلمان قرار دارد هرچند بماند که در دوره‌های اخیر که در آستانه جام جهانی بودیم باز هم آنچنان به دیدارهای تدارکاتی و آماده‌سازی برای تیم ملی مان یا اهمیت بالایی ندادیم یا خیلی دیر به تکاپو افتادیم.

اینها را مطرح کردیم به این امید که در این هیاهوی نقل و انتقالات لیگ برتر که کمتر از تیم ملی فوتبال و آماده سازی‌هایش یاد می‌شود، یادآوری به جایی به مسئولان و فدراسیون نشین‌های فوتبال داشته باشیم.

در آخر اینکه اخیرا شبکه ورزش سیما خاطره بازی کرده و یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ملی ما در جام ملتها را پخش کرد، بازی ماندگار ایران با کره جنوبی در جام ملتهای آسیا ۹۶ (امارات) که با درخشش دایی و ملی پوشان سابقمان به برتری شش بر دو رسیدیم و یکه تازی میکردیم ولی دیگر نه سطح بازی‌ها مثل گذشته است و نه تیم‌هایی مثل ژاپن و کره مثل آن سالها هستند، آنها خودشان را به استانداردهای جهانی رسانده اند و باید قبول کرد فرا آسیایی شدند.

پس اگر آقایان دنبال معجزه هستند که تا شروع بازی‌ها دست روی دست گذاشته شود و یک معجزه کار را برایمان در آورد! 

ولی اگر میخواهیم مقابل شان حرفی برای گفتن داشته باشیم و حساب شده رفتار کنیم و البته آن بازی تلخ سه بر صفر با ژاپن و حذف در نیمه نهایی دور قبل تکرار نشود، پس از همین امروز با هر راهکاری شده برنامه ریزی کنیم و ترتیب بازی‌های بزرگ را بدهیم.

تیم ملی برای بزرگی کردن در میدان آسیایی پیش رو ، بازی با بزرگان را میخواهد... 

وحیدرضا عبدی نژاد | خبرنگار آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی