نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کلوب| جهان فوتبال در آستانه یک انتقال بزرگ/ کبک رئال خروس می‌خواند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این روزها علامت سوال بزرگ در اذهان اکثر فوتبالدوستان این است که آیا بمب جدید پرس با هت‌تریک مدل فرانسوی کهکشانی‌ها درست عمل می‌کند؟!

شاید به زودی باید خود را آماده شنیدن صدای مهیب ناشی از انفجار مهمترین و خاص‌ترین بمب نقل و انتقالات فوتبال دنیا کنیم و آن هم احتمال انتقال طلسم گونه امباپه پر مدعا از پاریس به رئال مادریدی است که اکثر فصول با پرس عادت به ترکاندن بمب‌های این چنینی داشته و دارد ...

از سال‌ها پیش رئالی‌ها و در راس آن رئیس نامی‌شان ترتیب انتقالهای جنجالی از جمله فیگو از بارسا به رئال را دادند پس از آن رونالدو برزیلی و بعدها رونالدو پرتغالی و غیره را خریدند ...

اما دو مورد از بزرگترین نقل و انتقالات بسیار موفق تاریخشان حال و هوای فرانسوی داشت یعنی انتقال پر سود و توام با خوشبختی زیدان بزرگ به رئال و بعد از آن هم حضور یک مهاجم فرانسوی جوان کم نام و نشان آن زمان از لیون به رئال یعنی بنزمایی که نهایتا مثل زیدان، یک اسطوره برای باشگاهش شد تا کبک مادریدی‌ها از این خریدهای بزرگ از سرزمین خروس‌ها، حسابی "خروس خوان" شود! البته ناگفته نماند که ماکلله هم از خریدهای فرانسوی مفید و موفق شان بوده ولی میدانیم که سوپراستارهای خاص شان با ملیت فرانسوی همان دو مورد مذکور بودند.

هر چند برخلاف اکثر خریدهای موثر رئال مادرید و بمب‌هایی که درست عمل کردند که منجر به درو کردن جام‌های متعدد داخلی و اروپایی‌شان شد، ولی برخی از این بمبهای دست ساز پرس یا به موقع عمل نکردند یا شبه بمب بودند و موثر نبودند مثل انتقال‌های پرهیاهو ولی بی حاصلی مثل آنلکای فرانسوی، مایکل اوون انگلیسی، کاسانوی ایتالیایی و یا حتی کاکای بزرگ برزیلی....

اما به هر حال داستان این خرید جدید و شایعه انتقالاتی اخیرشان کاملاً متفاوت و پیچیده شده است چرا که فصل پیش تا نزدیکی درب ورودی باشگاه رئال آمد حتی حس می‌شد که هر لحظه احتمال دارد خودکار طلایی و معروف پیرمرد مغرور و زیرک را با کمال میل تحویل بگیرد و رئالی‌ها را با یک امضای فرانسوی پای برگه قراردادش، مسرور و مغرورتر از همیشه کند اما غافل از اینکه در وقت‌های اضافه از نقل و انتقالات به یکباره از مادرید به سمت پاریس راهنمای ناگهانی زد و در پاریس ماندگار شد! البته از اینجور راهنماهای عجیبی که اخیرا در فصل نقل و انتقالات خودمان هم دیدیدم و حسابی هم سوژه شد!

مسلما کیلین جوان و جاه طلب، وسوسه آپشن‌ها و پیشنهادات خاص سران عرب و پاریسی‌ها شد. هواداران دو آتیشه رئالی هم تندترین حمله‌ها و انتقادات را متوجه وی کردند، حتی پیغامی دادند که دیگر این طرف‌ها پیدایت نشود ولی این 'زمان' است که هم برای طرفداران خشمگین قوهای مادرید و هم برای خود امباپه فراموشی ایجاد کرده و گویا هر دو طرف چشم به یک آینده بهتر در کنار هم و برای تیم محبوبشان دارند.

هر لحظه احتمال شنیدن خبرهایی غافلگیر کننده از سمت باشگاه رئال برای جذب امباپه از پاریس وجود دارد، با شرایط جدید و کدورت‌های بین امباپه و پاریسی‌ها، اگر بزودی این اتفاق بیوفتد عجیب نیست اما از طرفی ممکن است این لحظات خاص به این زودی رقم نخورد و یک سال عقب بیفتد ولی به قول معروف اگر دیر و زود دارد، سوخت و سوزی ندارد!

احتمال بالایی دارد که این انتقال پیچیده بالاخره به سرانجام برسد و آنجاست که باید دید این هت‌تریک کهکشانی‌های مادرید همیشه جام طلب، برایشان چقدر نتیجه بخش است؟

آیا این صید بزرگ، به قول معروف آمد دارد یا هیچ فرانسوی ای برایشان زیدان و بنزما بشو نیست که نیست! واقعا بعد از زیزو و کریم بنزما این بار نوبت امباپه فرانسوی است که در سانتیاگو برنابئوی نوین برای هوادارانش دلبری کند؟ حس ششم‌مان میگوید شاهد ژستهای خاص کیلیان بعد از گلهایش اینبار در مادرید خواهیم بود!

یادمان باشد که با همه سازماندهی‌هایی که فوتبال اروپا دارد و با وجود تفکرات حرفه‌ای حاکم بر آن، باز هم این «قلب‌های تپنده» و تمایلات فوق ستاره‌ها و حتی نزدیکان و خانواده‌هایشان است که در لحظه آخر می‌تواند تعیین کننده باشد و تمام معادلات حرفه‌ای را بر هم بزند که این بر پیچیدگی این داستان افزوده است...

شاید لازم است به اندازه‌ یک فصل دیگر منتظر ماند و دید که چالش پیش روی امباپه یا به قول برخی از کارشناسان، همان «پله زمانه» به کجا می‌انجامد.

آیا او برای سالیان سال ادامه سلطنت در سرزمین پدری‌اش را به درخشیدن در قلب اسپانیا یعنی مادرید پرافتخارتر و البته پرطرفدارتر ترجیح می‌دهد یا عازم باشگاه رئالی می‌شود که میتواند یک اتفاق تاریخی را در جهان فوتبال رقم بزند و احتمالا طعم شیرین جامهای معتبرتری را در آنجا بچشد..

بعد از مدتها، دنیای فوتبال هم تشنه همچین انتقال خاص و غیر منتظره و البته بزرگی است و با کمال میل مشتاق شنیدن صدای مهیب یک انفجار خاص انتقالاتی! 

آیا امباپه بالاخره به ندای قلبش گوش می‌دهد و رخت نو و سپید بر تن می‌کند؟!

وحیدرضا عبدی نژاد | باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    بازیکنی که تیم بهم‌بریزه بدرد رئال نمی خوره دوبار رئال رو سر کار گذاشت اگه بین پولباپه و برزگر به من بگن کدوم بدرد رئال میخوره میگم‌برزگر به عنوان هوادر رئال ازاین خبر خوشحال نشدم اگه اومد رئال باید چند تا بازی نیمکت باشه تا حالش جا بیاد کاشکی هالندبیاد رئال
  • تا ابد هوادارتم هالا مادرید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    انقدر این بچه رو گنده نکنید
  • مادریدیستا IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    زوج امباپه وینیسیوس خیلی برام جذابه . اگه چندین سال هر دو رئال باشن، یعنی میتونن دوتایی بهترین زوج تاریخ فوتبال رقم بزنن؟
  • محمدشریف افروز‌ IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    بدون ۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی