نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
اعتراف تکان‌دهنده ملی‌پوش ایرانی؛ تلفن همراهم را برای خرید کتانی فروختم!/ بیشتر رکوردداران و قهرمانان خداحافظی کردند
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمیدرضا کیا ملی‌پوش دوومیدانی در ماده پرش سه گام به شرایط نامناسب ورزشکاران این واکنش نشان داد.

حمیدرضا کیا در پرش سه گام رکورد ۱۶.۱۰ متر را در انتخابی تیم ملی دوومیدانی ثبت کرد و موفق نشد تا رکورد ورودی بازی‌های آسیایی را که ۱۶.۵۳ متر بود، به ثبت برساند.

وی درباره رکوردهای فدراسیون برای اعزام به بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: رکوردهایی که فدراسیون برای ورودی بازی‌ها تعیین کرد، نه خیلی بالا و نه بسیار پایین بود. می‌توانستم به رکورد ورودی برسم اما در ابتدای مسابقه مچ پایم پیچ خورد و به رکورد مورد نظر فدراسیون نرسیدم. رکوردهای بازی‌های آسیایی بسیار بالاتر از رکورد ورودی فدراسیون است. اگر بخواهیم رکوردهای خیلی بالایی بزنیم و مدال‌آوری داشته باشیم باید خیلی بهتر تمرین کنیم.

ملی‌پوش پرش سه گام یادآور شد: بیشتر رکوردداران و قهرمانان از دوومیدانی خداحافظی کرده‌اند و به همین دلیل انگیزه دوومیدانی‌کاران دیگر و رکوردهای آنها پایین آمده است. حامی مالی دغدغه اصلی ورزشکاران این رشته است و حضور نداشتن حامیان مالی موجب کاهش قراردادها در لیگ و به طبع کاهش انگیزه و رکوردها را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دوومیدانی‌کاران یک درصد مبلغ فوتبالیست‌ها را هم دریافت نمی‌کنند. برخی از ورزشکاران این رشته که در سطح بالا مانند احسان حدادی هستند نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند، اما مبلغ این قرارداد برای دوومیدانی‌کاران سطح دو یا سه ۳۰ یا ۴۰ میلیون است. دغدغه‌ای اصلی که سبب می‌شود تا ورزشکاران از این رشته فراری شوند.

اعتراف تکان‌دهنده ملی‌پوش ایرانی؛ تلفن همراهم را برای خرید کتانی فروختم!/ بیشتر رکوردداران و قهرمانان خداحافظی کردند

کیا ضافه کرد: حامی مالی نداشتم و برای خرج و مخارج خود به پول نیاز داشتم. به همین دلیل مجبور شدم تلفن همراه خود را ۱۵ میلیون فروختم و با ۳ میلیون آن تلفن همراه و باقی آن را کتانی و مکمل‌های ورزشی خریدم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲ سال سن دارم و ۶ سال عضو تیم ملی هستم. حتی در این سال‌ها توانستم با حضور در المپیک ۲۰۱۸ جوانان بوینس‌آیرس در رده هشتم قرار بگیرم و در مسابقات قهرمانی داخل سالن قزاقستان نیز دوباره هشتم قاره کهن شدم.

ملی‌پوش پرش سه گام ادامه داد: در حال حاضر از عملکردم راضی نیستم زیرا حاشیه خاصی برایم رخ داد و به دلیل یک سری از مشکلات نتوانستم رکورد مورد نظرم را ثبت کنم. شرایط فدراسیون هم تغییر کرده و با آمدن افشین داوری، تحول عجیبی در دوومیدانی رخ داده است. حتی محل اسکان ما از خوابگاه به هتل تبدیل شده و همین موضوع انگیزه ما را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: دوومیدانی‌کاران به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند و نام من هم در بین آنها بود، اما خودم به دلیل آسیب‌دیدگی انصراف دادم. برای آنکه در فهرست دوومیدانی‌کاران اعزامی به بازی‌ها باشم، باید رکورد مدنظر فدراسیون را ماه آینده در مسابقات دانشجویان جهان بزنم.

در ادامه همین مطلب بخوانید: ویدیو| فرزانه فصیحی به مدال نقره دو و میدانی رسید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی استقلالی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    خخخخخ
  • فوتبال پاک IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    قابل توجه دونده محترم آقای حمید سجادی که ای کاش بجای دوندگی برای پرسپولیس کمی هم به فکر هم صنف های خود در دو میدانی باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی