دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
۰ |
۰
کلوب| دختری هندی که میراث‌دار پدر شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گایاتری گوپیچاند در کمتر از یک سال، به همراه هم بازی اش، همبازی اش تریسا جولی با درخشش در دو "آل انگلند" متوالی، برای خود نامی را به عنوان یکی از برترین بازیکنان دوبل زنان به دست آورد.

گوپیچاند: بدمینتون در خون دخترم است

گایاتری گوپیچاند به سرعت برای خود هویت ایجاد کرده است. در کمتر از یک سال، این جوان هندی با همبازی اش تریسا جولی که در دو " آل انگلند " متوالی مورد توجه قرار گرفت، نامی را به عنوان یکی از برترین بازیکنان دوبل زنان به دست آورد

پدرش، سرمربی هندوستان و قهرمان و ستاره بدمینتون هند در سال 2001 پوللا گوپیچاند ، در زمین مسابقه در آل انگلند حضور نداشت، اما پس از وقفه ای طولانی به  اندونزی اوپن 2023 بازگشت. اما اینبار پوللا در قامت یک پدر به گفتگو با رسانه رسمی فدارسیون جهانی بدمینتون می نشیند.

گایاتری در مسابقات دونفره زنان با  " ترسا جولی " به رتبه 14 جهان (در حال حاضر شماره 17) رسیده است . نظر شما از پیشرفت او چیست؟

به طور کلی من به نحوه بازی او، نحوه پیشرفت او و نظم و انضباط او در تمرین افتخار می کنم. برای من خیلی فرق نمی کند، زیرا بازیکنان زیادی داشته ام که از زمان جوانی با آنها تمرین  کرده ام، بنابراین او تقریباً مانند بقیه  شاگردان است.

آیا زمانی که در زمین مسابقه به عنوان مربی حضور دارید، نقش والدین در این امر دخالت دارد ؟

خوشبختانه، آنقدر آنها را در مسابقات راهنمایی نمی‌کنم که مجبور باشم به تصمیمات دشوار یا بخش انضباطی آن رسیدگی کنم. او ماتیاس (بو) یا آرون (ویشنو) یا سیادوت یا گورو (سای دات) را دارد که بخشی از تیم هستند. بنابراین می‌توانم بگویم که من بیشتر یک والدین هستم تا مربی.

البته این حس وجود دارد که مربی باشید و دلتان برای دهالت تنگ شده باشد حتی اگر نشسته باشید و یک مسابقه سرگرم کننده را تماشا کنید، از این نظر تحلیلگر خواهید بود. پس همیشه همینطور خواهد بود. من کسی هستم که در مورد نتیجه آنقدر اذیت نمی کنم. شما فقط باید کار درست را انجام دهید و سپس به انجام کارهای درست ادامه دهید و نتایج حاصل خواهد شد. من واقعاً در مورد مسابقه استرس ندارم، چه بنشینم (به عنوان مربی) یا نه. بنابراین واقعاً به هیچ وجه بر احساسات تأثیر نمی گذارد.

به ندرت پیش می آمد که بازیکنان نخبه فرزندان خود را به حرفه بدمینتون بفرستند. آیا می‌گویید افکار عمومی تغییر کرده است، زیرا اکنون چندین بازیکن نسل دوم در سطح نخبگان وجود دارند؟

در مورد گایاتری، این انتخاب او بود، و من همیشه گفته‌ام که اشکالی ندارد اگر بدمینتون را دوست نداری اما او بیشتر از من آن را می‌خواهد، که برایش بسیار خوشحالم. خون بدمینتون در رگ های دخترم وجود دارد

من به این موضوع نگاه می کنم - به لطف خدا داشتن دو نفر از یک خانواده که در بالاترین سطح بازی کنند، لطف زیادی است. این خیلی راحت اتفاق نمی افتد، حتی برای یک نفر در یک خانواده اتفاق بزرگی است. داشتن دو نفر در این سطح فوق‌العاده است، من به او افتخار می‌کنم.

مجید سلطانی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی