اگر باشگاه‌های ایرانی ۹۰ میلیارد پول دارند چرا از آسیا حذف می‌شوند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سخنگوی قوه قضاییه مسایلی را در مورد قرارداد فوتبالیست‌ها بیان کردند که سوالاتی را در افکار عمومی ایجاد می‌کند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعضی از باشگاه‌های ورزشی برخی از بازیکنانی که واجد توانایی‌های فنی و تخصصی نیستند را جذب می‌کنند و این بازیکنان یا بازی نمی‌کنند یا بسیار کم بازی می‌کنند و قرار شد تا به‌صورت ضابطه‌مند با این موارد برخورد شود و البته بررسی موضوع انعقاد قرارداد بازیکنان بی‌کیفیت و پرداخت مبالغ نجومی ازجمله موضوعات مورد توجه است.

این صحبت‌های جناب ستایشی در حالی است که ‌مدت‌هاست مدیران باشگاه‌ها همین رویه را دارند و متاسفانه فوتبال ایران هم کاملا دولتی است. در واقع سوال مردم این است که چرا سازمان بازرسی و یا همین قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی زودتر به این ماجرا ورود نکرده‌اند و تازه بعد از این همه مدت یادشان افتاده که بعضی‌ها هیچ کیفیتی ندارند اما پول می‌گیرند!

ستایشی در ادامه گفته مدیران باشگاه‌ها پس از زمان مدیریت خود بدون پاسخ‌دهی به این مشکلات دولت و باشگاه را مدیون می‌کنند و سال گذشته سازمان بازرسی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بازدید به عمل آورد و مطابق با گزارشات تنها در فصل گذشته تعدادی بازیکن جذب شدند که یا اصلا بازی نکرده‌اند یا فقط ۱۳ درصد زمان بازی کرده‌اند که با آن‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است. یافته‌ها حاکی از عدم دقت مدیران و کادر فنی در جذب بازیکنان است و در این راستا با توجه به پرونده سازمان بازرسی پیشنهادهای اصلاحی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده و درخصوص متخلفان نیز پرونده‌هایی تشکیل شده که در مرحله اخذ دفاعیات از مدیران سابق است.

قوه قضاییه باید خیلی زودتر از این‌ها به ماجرای قراردادها در فوتبال ورود می‌کرد؛ این انتظار نادرستی نیست چرا که این وسط پول بیت‌المال و حق مردم است که تلف می‌شود. شاید اگر یک سال زودتر قوه قضاییه به ماجرا ورود می‌کرد، امروز یک باشگاه دولتی به بازیکنی پیشنهاد ۹۰میلیارد تومانی نمی‌داد. سوال مردم این است که واقعا این پول‌ها کجاست که به فوتبالیست‌ها داده می‌شود و مثلا اگر باشگاه‌های ما این قدر پول دارند، چرا بدهی خارجی‌ها را نمی‌دهند که از آسیا حذف نشوند! واقعیت آن است که در فوتبال ایران پول زیاد است اما درست خرج نمی‌شود و بخش اعظمی از پول هم به جیب دلال‌ها و فوتبالیست‌های بی‌کیفیت می‌رود. این‌که مردم از نهادهای نظارتی انتظار داشته باشند زودتر و دقیق‌تر به مقوله فوتبال و قراردادها ورود کنند، اصلا انتظار بی‌جایی نیست و آقای ستایشی هم حتما به ما حق می‌دهند که سوال کنیم «چرا زودتر ورود نکردید؟»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • فیک استار IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    اینجاست که دستهای پشت پرده رو می شوند و ضمیر خود را آشکار میکنند!
    • عجب IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      فوتبال گند خورد بهش با وجود امثال شماها و تاچ
  • امیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    احسنت.گل گفتید. فلان باشگاه فقط ریاکاری و مظلوم نمایی می کند و دروغ می گويد.
  • امیر IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    احسنت. پنهان کاری و اغواگری و......... در ‌ذات بعضی از باشگاه ها است
  • تاج کبیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    همین شما مسئولین بی خاصیت حکومتی با سنگ اندازی و با نشاندن مدیرای نا لایق و با تعلقات رنگی (قرمز ) باعث شدید تاج کبیر از آسیا که تخصصشه حذف بشه.. 2 ستاره استقلال و افتخاراتش تا ابد خاری تو چشم شما لنگی ها می مونه.... واقعا اون سوزشی که همیشه تو پس زمینه وجودتون هست واسه ما خیلی دل انگیزه... # قهرمانی پاک ارزش داره
    • مملی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      ۳۰ ه تیر
  • شهروز IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    این میلیاردها مال فوتبال نیست ، تو جیب دلال و مدیر و مافیا میره .
  • سید مجید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    به محض اینکه احساس کردن بیرانوند داره میاد استقلال رانتپولیسیهای قوه هم به تکاپو افتادن، مگه میشه در این جو رانتپولیسی تیمی موفق بشه، چرا قبلا به فکر بیت المال نبودید اونوقتی که هدایتی با پول حرام همین بیرانوند و امیری رو از دست استقلال درآورد.؟
  • امیر IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    دقیقا.در ضمن این شخص یا اشخاصی که می خواهند ۹۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان به بیرانوند بدهند تا استقلالی شود آن زمانی که باشگاه مورد علاقه شان در آستانه حذف از آسیا بود چرا به فکر کمک به باشگاه نیفتاده بودند ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی