نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
مائوریسیو پوچتینو
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گفته مائوریسیو پوچتینو، چلسی در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته «بزرگترین تیم انگلیس» بوده است.

آبی‌ها از سال ۲۰۰۴ تاکنون ۲۱ جام از جمله پنج لیگ برتر و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند اما فصل گذشته دو سرمربی را برکنار کردند و دوازدهم شدند.

پوچتینو، سرمربی سابق ساوتهمپتون و تاتنهام گفت: «در ۱۰، ۱۲، ۱۵ سال گذشته، چلسی بهترین تیم انگلیس بوده است. من به خوبی لیگ برتر و فرهنگ چلسی را می‌شناسم. فکر می‌کنم هواداران ما از اینکه دوباره در مسیر تلاش برای پیروزی باشند هیجان‌زده هستند.»

این مربی آرژانتینی ۵۱ ساله در زمان سرمربیگری پاری‌سن‌ژرمن سه جام از جمله قهرمانی لیگ ۱ در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را به دست آورد. او در دوره ۶ ساله قبلی خود در انگلیس نتوانست چیزی به دست آورد، اگرچه با اسپرز به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ رسید. او گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که با یک تیم بسیار جوان با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته کار کنیم. اما همه ما باید درک کنیم که باید واقعا سخت کار کنیم و جو بسیار خوبی را در زمین تمرین ایجاد کنیم تا در چند سال آینده برای تیم موفقیت ایجاد کنیم. برای من باعث خوشحالی و افتخار است که در باشگاه فوتبال چلسی حضور دارم. ما بسیار هیجان‌زده هستیم و چلسی را به خوبی می‌شناسم، این یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان است. بنابراین تصمیم‌گیری برای نقل مکان به اینجا برای ما آسان بود.»

تاد بولی، مالک جدید چلسی، توماس توخل و گراهام پاتر را در اولین فصل حضور خود اخراج کرد و باشگاه در ژانویه حدود ۲۸۸ میلیون پوند هزینه کرد. این مبلغ بیشتر از مجموع هزینه کل باشگاه‌های بوندسلیگا، لالیگا، سری آ و لیگ ۱ بود.

پوچتینو تیمی را در اختیار گرفته که در تابستان شاهد تغییرات بیشتری است؛ کالیدو کولیبالی، ادوارد مندی و انگولو کانته برای پیوستن به تیم‌هایی در عربستان سعودی، و میسون مانت با پیوستن به منچستریونایتد موافقت کردند، روبن لوفتوس چیک به میلان رفت و متئو کواچیچ با منچسترسیتی قرارداد امضا کرد. کریستوفر انکونکو، مهاجم فرانسوی، با مبلغ ۵۲ میلیون پوند از لایپزیش آمد و نیکولاس جکسون، مهاجم سنگالی، با قراردادی ۸ ساله از ویارئال به این تیم پیوست.

پوچتینو گفت یک «پروژه بسیار روشن» در دست داریم که ممکن است زمان‌بر باشد، اما چلسی همچنان باید «در اوج باشد». او افزود: «از ابتدا مالکان و مدیران ورزشی در مورد پروژه کاملا شفاف بودند و ما بسیار هیجان‌زده بودیم که در این پروژه با آنها همراه شویم. ما اینجا هستیم تا به باشگاه و هواداران کمک کنیم. در نهایت، مهمترین چیز در فوتبال این است که هواداران خوشحال باشند و احساس غرور کنند. البته همیشه در تاریخ فوتبال فراز و نشیب‌هایی وجود دارد، اما چلسی باشگاهی است که امکان ندارد این فراز و نشیب‌ها را داشته باشد. ما باید هر امکاناتی لازم است برای موفقیت باشگاه فراهم کنیم زیرا تاریخ باشگاه این است که همواره در اوج باشد.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ممد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    دقیقا درست میگه! کدوم تیم انگلیسی بیشتر از چلسی توی ۱۵ سال اخیر جام های مهم رو کسب کرده؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی