نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
عملیات تازه در ورزشگاه آنفیلد/ ورزشگاه لیورپول بزرگ‌تر می‌شود
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول برای مجوز ایستادن ایمن درخواست می‌دهد و تعداد صندلی‌های ریلی آنفیلد به ۱۳۳۰۰ افزایش می‌یابد.

لیورپول باید درخواست مجوز ایستادن ایمن کند زیرا این باشگاه تعداد صندلی‌های ریلی در آنفیلد را به ۱۳۳۰۰ افزایش داده است. این ابتکار طی دو سال گذشته توسط چندین باشگاه لیگ برتری با موفقیت آزمایش شده است. لیورپول در تابستان ۲۰۲۱ تعداد ۷۸۰۰ صندلی ریلی و ۲۵۰۰ صندلی دیگر در تعطیلات جام جهانی فصل گذشته نصب کرد.

۳۰۰۰ مورد دیگر در تابستان امسال اضافه خواهد شد، به این معنی که آنفیلد دارای بخش‌های ایمن در کوپ و آنفیلد رود که به تازگی بازسازی شده، خواهد شد. دومی برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ افتتاح می‌شود و ظرفیت زمین را به ۶۱۰۰۰ می‌رساند. صندلی‌های ریلی که تابستان امسال نصب می‌شوند، همگی در بخش کوپ خواهند بود و مجموع آن‌ها را به ۷۴۲۵ می‌رساند؛ حدود ۵۵ درصد از ظرفیت جایگاه معروف. لیورپول قصد دارد سال آینده تعداد بیشتری را در قسمت کوپ اضافه کند.

توصیه‌های اجرایی از سوی سازمان ایمنی زمین‌های ورزشی (SGSA) بیان می‌کند که استادیوم‌هایی که بیش از دو سال صندلی‌های ریلی دارند باید برای مجوز درخواست دهند. شش باشگاه لیگ برتری در حال حاضر مجوز دارند: برنتفورد، چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام و وولوز. نیوکاسل یونایتد از شروع فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در سنت جیمز پارک صندلی ریلی خواهد داشت.

اندی هیوز، مدیر عامل لیورپول، گفت: «پس از بررسی آزمایشی صندلی‌های ریلی‌مان، خوشحالیم که تأیید می‌کنیم این کار موفقیت‌آمیز بوده و اکنون یک ویژگی دائمی در ورزشگاه آنفیلد است. سلامت و ایمنی هواداران ما هنگام حضور در مسابقات آنفیلد، همیشه مهم است و خواهد بود.»

عملیات تازه در ورزشگاه آنفیلد/ ورزشگاه لیورپول بزرگ‌تر می‌شود

عملیات تازه در ورزشگاه آنفیلد/ ورزشگاه لیورپول بزرگ‌تر می‌شود

در بررسی سال ۲۰۲۱ توسط SGSA، نگرانی‌ها در مورد ایستادن مداوم طرفداران در جایگاه‌های کوپ و آنفیلد رود برجسته شد. استمفوردبریج چلسی در ژانویه ۲۰۲۲ به اولین استادیوم درجه یک تبدیل شد که در ۳۰ سال گذشته مجوز ایستادن را به طور آزمایشی صادر کرد.

از سال ۱۹۹۴، زمین‌های رده‌های اول و دوم هرم فوتبال انگلیس طبق قانون ملزم شدند که کامل صندلی باشند. این توصیه پس از فاجعه هیلزبورو در سال ۱۹۸۹ ارائه شد، زمانی که ۹۷ طرفدار در اثر له شدن جان خود را از دست دادند. پس از راهنمایی‌های جدید از SGSA، صندلی‌های ریلی در برخی از زمین‌ها کار گذاشته شده که در صورت تمایل می‌توانند به مناطق ایستاده تبدیل شوند.

لیورپول قبل از نصب اولین صندلی‌های ریلی در آنفیلد به همه خانواده‌های قربانیان هیلزبورو نامه نوشت.

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی