نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
طلوعی: می‌توانیم روی سکوی پارالمپیک برویم/ مقابل هلند بازی روانی انجام دادیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محسن طلوعی ملی پوش بسکتبال با ویلچر گفت: از بازی‌های گروهی به عنوان دیدارهای تدارکاتی استفاده کردیم.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که در دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی جهان چهارم شده بود، در حالی به امارات رفت که طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را به همراه داشت. شرایط نه چندان خوب در بازی‌های پارالمپیک باعث شده بود تا نگاه‌ها به این تیم خیلی امیدوارکننده نباشد. در این میان نداشتن بازی‌های دوستانه نیز مزید بر آن شد تا انتظار زیادی از این تیم در رقابت‌های جهانی وجود نداشته باشد اما تیم تحت هدایت محمدرضا دستیار با عملکردی بسیار خوب هم روی سکو رفت و هم توانست رتبه خود در دوره قبلی را ارتقا بدهد. این اتفاق بزرگ و این تاریخ‌سازی در حالی رقم خورد که ایران موفق به پیروزی مقابل حریفان مطرح اروپایی همچون فرانسه، آلمان و هلند شد؛ به ویژه هلند که پیش از شروع مسابقات این دوره توانسته بود تیم‌های بریتانیا و آمریکا را در دیدارهای تدارکاتی شکست دهد. هر چند این تیم اولین مدال جهانی را کسب کرده بود اما نه حمید سجادی، وزیر ورزش و نه غفور کارگری رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان به استقبال آنها در فرودگاه امام خمینی (ره‌)رفته بودند.

محسن طلوعی یکی از بازیکنان تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ امارات بود. این ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر گفت: «دو شکست مقابل بریتانیا و آمریکا در آغاز مسابقات باعث ناامیدی ما نشد و از آنها به عنوان دیدارهای دوستانه‌ای برای پیدا کردن نقاط ضعف استفاده کردیم.» مصاحبه جالب وی با خبرورزشی را در زیر می خوانید:

گروه سختی در مرحله مقدماتی داشتید؟

در گروه مرگ بودیم. از اول هم مشخص بود که سه تیم مدعی این گروه بریتانیا، آمریکا و ایران جزو چهار تیم پایانی خواهند بود. برنامه‌ریزی به شکلی بود که امکان حضور در مرحله بالاتر وجود داشت و ما با یک برد مقابل عراق به این هدف رسیدیم و توانستیم از گروه‌مان بالا برویم.

نکته جالب این است شما به آمریکا و انگلیس که هم‌گروهتان بودند باختید و آنها قهرمان و نایب‌قهرمان شدند!

به همین دلیل می‌گویم که گروه مرگ بودیم ولی همین دو باخت در همان ابتدای مسابقات ما را ناامید نکرد. ما می‌دانستیم که راه سختی در پیش داریم و مسابقات آغاز سختی برای ما خواهد داشت اما به آن دو دیدار به عنوان تدارکاتی نگاه کرده و از آنها استفاده کردیم. در واقع نقاط ضعف‌مان مشخص شد. به همین دلیل دیدار با بریتانیا و آمریکا دو بازی تدارکاتی خوب برای‌مان شدند و ضعف‌ها را پیدا کردیم و در نهایت به این مقام ارزشمند رسیدیم.

طلوعی: می‌توانیم روی سکوی پارالمپیک برویم/ مقابل هلند بازی روانی انجام دادیم

تیم‌های اروپایی خوبی چون فرانسه، آلمان و همچنین هلند در دیدار رده‌بندی را مغلوب کردید؟

در خصوص دیدار با فرانسه باید بگویم که روی کاغذ قوی‌تر از این تیم بودیم اما بازی برای‌مان سخت شد و البته در نهایت برنده شدیم. برای دیدار رده‌بندی نیز آنالیز خوبی از هلند داشتیم، نقاط قوت حریف را به خوبی بستیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کردیم. خوشبختانه بازی روانی انجام دادیم. درست است که هلند قبل از مسابقات حریفان قدرتمندی را برده بود، ولی اگر ما هم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشتیم، در این رقابت‌ها موفق‌تر می‌شدیم. به هر حال این موضوع میسر نشد و از بازی‌های گروهی به عنوان دیدارهای تدارکاتی استفاده کردیم.

این بار لژیونرها زودتر به تیم ملی ملحق شدید؟

همیشه لژیونرها در تیم‌های باشگاهی خود درگیر هستند و اگر در ترکیه زلزله نیامده بود شاید لیگ ما هم تعطیل نمی‌شد و ما که چند لژیونر در لیگ ترکیه هستیم نمی‌توانستیم زودتر به ایران آمده و به اردونشینان ملحق شویم. در واقع این اتفاق که بسیار تلخ و وحشتناک نیز بود، باعث شد به ایران برگردیم، زودتر در تمرینات شرکت کنیم و به هماهنگی لازم برسیم.

چرا فدراسیون برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی فراهم نکرد؟

دوران پس کرونا و اتفاقات یک‌سال اخیر باعث شد خیلی از کشورها بازی‌های دوستانه را نپذیرند. اگر این امکان فراهم شده بود می‌توانست کمک زیادی به هماهنگی بیشتر ما بکند. به نظرم اگر به تیم ملی بهای بیشتری داده شود، حتی می‌توانیم به سکوی پارالمپیک برسیم.

صحبت پایانی...؟

باید از همه مردم به‌خاطر اینکه با دعاهای‌شان ما را همراهی کردند و از مسئولان فدراسیون، خانواده‌ام و همه کسانی که به ما کمک کردند تا این مقام رو کسب کنیم، تشکر می‌کنم و امیدوارم این موفقیت‌ها با حمایت‌های بیشتر مسئولان، ادامه داشته باشد. به هر حال برای رسیدن به پارالمپیک مسیر سختی داریم که ان‌شاءا... در هانگژو به آن دست پیدا می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی