نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کیلیان امباپه
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وضعیت امباپه و پاری‌سن‌ژرمن بسیار پیچیده‌تر از حد تصورات است. مادر امباپه نقش مهمی در سر و سامان دادن به اوضاع و محافظت از منافع پسرش ایفا می‌کند.

اگر فائزه لماری در مذاکرات پیچیده‌ای که این هفته با مدیران پاری‌سن‌ژرمن انجام داده موفق شود، پرونده او به عنوان الگوی موفقیت در مدارس بازرگانی تدریس خواهد شد.

آنچه که مادر کیلیان امباپه در پاریس با ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه، در موردش صحبت می‌کند، به سادگی متقاعد کردن باشگاه برای تعیین قیمت برای پسرش نیست. بلکه شامل چشم پوشیدن از بخشی از پول برای اطمینان از همسویی عملیات انتقال با منافع کیلیان است و او را متقاعد می‌کند که تابستان امسال به رئال مادرید برود. این موضوع باعث خشم قطر شده که البته قابل درک است.

همانطور که انتظار می‌رود اوضاع به شدت متشنج است. فائزه و وکلای امباپه موضع خود را به صراحت اعلام کرده‌اند: مهاجم بند تمدید اختیاری را برای فصل سوم فعال نخواهد کرد و مصمم است فصل دوم قراردادش را که با پاری‌سن‌ژرمن امضا کرده کامل کند.

هزینه

این به معنای دریافت دستمزد خالص ۶۰ میلیون یورویی سالانه او به همراه پاداش وفاداری ۹۰ میلیون یورویی است که در ماه می سال گذشته در موردش توافق شد. با مجموع ۱۵۰ میلیون یورو در جیب، برنامه او شامل تعهد به رئال مادرید از ۱ ژانویه و مذاکره برای پاداش نقل و انتقالات بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون یورو به عنوان پاداش برای حضور در استادیو سانتیاگو برنابئو با انتقال آزاد است.

تصمیم امباپه

پاری‌سن‌ژرمن احساس می‌کند فریب خورده است. آنها گفته بودند که اگر نتوانند ستاره خود را برای تمدید قرارداد متقاعد کنند، او را می‌فروشند. اما به این سادگی نیست. برای اینکه انتقال اتفاق بیافتد هر سه طرف معامله باید به توافق برسند.

اینجاست که امباپه شرایط خود را برای پذیرش انتقال تعیین می‌کند. اگر او از ۱۵۰ میلیون یوروی تضمین شده قراردادش تا ۱ ژوئن ۲۰۲۴ صرف نظر کند و اگر رئال مادرید یا هر باشگاه دیگری مجبور به پرداخت هزینه انتقال بالا باشد، آن باشگاه نیز تعهدی برای پرداخت پاداش انتقال بازیکن نخواهد داشت.

نه امباپه و نه لماری حاضر نیستند چنین مبالغ قابل توجهی را از دست بدهند، که این هم قابل درک است. بنابراین، اگر پاری‌سن‌ژرمن بخواهد او را تبدیل به پول نقد کند تا مبلغ انتقالش را پس بگیرد و در حقوق و پاداش وفاداری‌اش صرفه‌جویی کند، چاره‌ای جز تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های او نخواهد داشت. پاریسی‌ها و قطری‌ها می‌دانند که در این مذاکرات سخت حرف آخر را بازیکن می‌زند.

کیلیان امباپه

کاهش رقم انتقال

یکی از گزینه‌ها کاهش قابل توجه رقم نقل و انتقالات به خاطر چشم‌پوشی از پاداش وفاداری است. چندین رسانه گزارش کردند که پاری‌سن‌ژرمن ممکن است درخواست ۲۰۰ میلیون یورو را در نظر بگیرد، رقمی که مادرید در آخرین پیشنهاد خود در پایان آگوست ۲۰۲۱ ارائه کرد، زمانی که آنها هیچ پاسخی از پاری‌سن‌ژرمن دریافت نکردند و روابط بین دو باشگاه بدتر شد.

در غیر این صورت، تنها یک راه حل باقی می‌ماند: امباپه قرارداد خود را تکمیل می‌کند و سال آینده بدون اینکه حتی یک یورو هم برای پاری‌سن‌ژرمن درآمد داشته باشد، آنجا را ترک خواهد کرد. در همین حال، مادر این بازیکن به خوبی می‌داند که شرایط پیشنهادی رئال مادرید همان شرایطی است که دو سال پیش در موردش مذاکره کرده بود، از جمله دستمزد سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون یورو و ۱۲۵ میلیون یورو به عنوان پاداش امضای قرارداد که تنها در صورت ورود او در انتقالی رایگان پرداخت می‌شود، بدون اینکه باشگاه مجبور به پرداخت مبلغ قابل توجهی برای انتقال باشد.

فائزه لماری: یک مذاکره‌کننده نمونه

پیش‌بینی راه حل برای این وضعیت پیچیده کار آسانی نیست. در یک طرف فائزه لماری، مذاکره‌کننده مثال‌زدنی، ایستاده که به عنوان یک وکیل آموزش‌دیده توانایی فوق‌العاده‌ای در تامین سودمندترین شرایط برای پسرش که بهترین بازیکن فوتبال جهان است دارد. عزم راسخ و هوش اقتصادی او مذاکرات جنجالی بین لئو مسی و پدرش با بارسلونای جوسپ بارتومئو را به یاد می‌آورد. لماری به خوبی می‌داند که بهترین دست را در این بازی پوکر دارد و عجله‌ای برای رو کردن کارت‌هایش ندارد.

در طرف مقابل، امیر قطر «ال‌ثانی» را داریم که به دلیل احساس خیانت از سوی بازیکنی که سال گذشته کلیدهای باشگاه را به او سپرد، احساس ناراحتی می‌کند. این قرارداد شامل اعطای امتیازاتی به او بود، مانند انتصاب لوئیس کامپوس به عنوان مدیر ورزشی، که کاملاً مورد اعتماد امباپه است. فراموش نکنیم که آنها همچنین به امباپه بهترین قرارداد تاریخ ورزش را پیشنهاد کردند و قدرت و اختیارات قابل توجهی در رختکن به او دادند.

با این حال، یک چیز روشن است: اگر کسی باشد که بتواند راه حلی برای این وضعیت پیچیده بیابد و اطمینان حاصل کند که امباپه می‌تواند بدون ضرر مالی از پاری‌سن‌ژرمن جدا شود و همچنین به پی‌اس‌جی اجازه دهد بدون احساس فریب‌خوردگی او را بفروشد، قطعاً فائزه لماری است.

او بدون شک یکی از بهترین مذاکره‌کنندگان در صنعت فوتبال است. احتمال دیگری نیز وجود دارد: این قسمت به طور بالقوه می‌تواند با تمدید قرارداد جدید امباپه با پاری‌سن‌ژرمن به پایان برسد. ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، به خصوص با توجه به یاس و ناامیدی کنونی باشگاه در مورد کاپیتانش. اما با وجود امباپه و مادرش نمی‌توان هیچ احتمالی را رد کرد، حتی اگر کمی عجیب به نظر برسد.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی