نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
توصیه‌های ویژه برانکو به قلعه‌نویی: این تیم را جدی بگیر!/ قهرمانی امیر در حضور سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برانکو ایوانکوویچ قلعه‌نویی را از قدرت ازبک‌ها آگاه و به وی سفارش کرد در دیدار فینال حتما این تیم را جدی گرفته و با آنالیز و شناخت دقیق به مصاف ازبک‌ها برود.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به‌عنوان قهرمانی تورنمنت کافا دست پیدا کرد که حضور پرقدرت و با تمامی نفرات در بین تیم‌های درجه سه آسیایی در مرحله مقدماتی تا حد زیادی حواشی ایجاد کرده و باعث انتقادات فراوانی به کادرفنی شد. اما کسب یک جام قهرمانی برای تیم ملی بعد از سال‌ها این خودباوری را در بین ملی‌پوشان ایجاد کرد که در سالی که قرار است جام ملت‌های آسیا برگزار شود، می‌توان با انسجام و اتحاد ملی و با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی حتی به فتح جام قهرمانی قاره کهن بعد از حدود نیم قرن امیدوار بود. در جریان برگزاری این رقابت‌ها و به‌ویژه در دیدار فینال در برابر ازبکستان در این کشور، اتفاقات و حاشیه‌هایی رخ داد که مرور آنها خالی از لطف نیست. این دیدار با تک‌گل سردار آزمون و قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی درنهایت به پایان رسید.

شوک به تیم ملی بعد از مصدومیت بیرو

تیم ملی در دیدار فینال رقابت‌های آسیای میانه در حالی ازبکستان را شکست داد که در این دیدار هم مانند اولین بازی تیم ملی در جام‌جهانی در همان دقایق نخست، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی کشورمان به خاطر شدت مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و راهی بیمارستان شد.

آخرین وضعیت این دروازه‌بان حکایت از شکستن فک او دارد و قرار است بیرو به محض رسیدن به تهران مورد جراحی قرار گیرد. این در حالی است که این دروازه‌بان در حالی بعد از دیدار با ازبکستان به اردوی تیم ملی بازگشت که به‌خاطر شدت شگستگی و درد فراوان حتی به سختی آب می‌نوشید و درنهایت فقط مقداری سوپ را با نی خورد. نکته قابل توجه اینکه با مصدومیت بیرانوند به شکل قابل‌توجهی به ملی‌پوشان در زمین شوک وارد شده تا جایی که این موضوع تا دقایق زیادی از نیمه اول روی نمایش آنها تاثیرگذار بود و شاید به همین خاطر شاگردان قلعه‌نویی در نیمه اول عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند.

کنعانی‌زادگان توبیخ شد

تیم ملی در حالی بازی مقابل ازبکستان را با پیروزی پشت سر گذاشت که در دقایق پایانی این دیدار حسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ملی پس از دریافت کارت قرمز از داور مسابقه با رفتاری دور از شأن یک بازیکن ملی باعث شد تا دقایقی از این مسابقه با وقفه مواجه شده و بازی به سمت جنجال برود. کنعانی که بعد از اخراج از ترک زمین ممانعت کرد و باعث شد تا لحظات پایانی مسابقه جنجالی شود، بعد از قهرمانی تیم ملی و با بازگشت ملی‌پوشان به هتل محل استقرار خود، مورد بازخواست جدی امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و سرمربی تیم ملی با تذکر خود به مدافع جنجالی تیم ملی به‌نوعی او را به صورت شفاهی توبیخ کرد.

توصیه‌های ویژه برانکو به قلعه‌نویی: این تیم را جدی بگیر!/ قهرمانی امیر در حضور سرمربی محبوب پرسپولیسی ها

فینال کافا میهمان ویژه داشت

رقابت‌های قهرمانی آسیای مرکزی در حالی برگزار شد که شیخ حمد بن خلیفه، رئیس سابق فدراسیون فوتبال قطر و معاون فیفا از قاره آسیا در این رقابت‌ها حاضر شد و دیدار فینال را از نزدیک تماشا کرد. طبق شنیده‌ها شیخ حمد بن خلیفه از ازبکستان راهی مقر فیفا در زوریخ شد.

برانکو قبل از دیدار فینال به قلعه‌نویی چه گفت؟

قبل از دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان، برانکو سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس که در حال حاضر سکان هدایت عمانی‌ها را برعهده دارد در اردوی تیم ملی حاضر شد و ضمن دیدار با ملی‌پوشان و کادرفنی تیم ملی دقایقی با آنها به گفت‌وگو پرداخت. در این دیدار صمیمانه برانکو، قلعه‌نویی را از قدرت ازبک‌ها آگاه و به وی سفارش کرد در دیدار فینال حتما این تیم را جدی گرفته و با آنالیز و شناخت دقیق به مصاف ازبک‌ها برود. سرمربی عمان به قلعه‌نویی یادآور شد این دیدار در خانه ازبکستان برگزار می‌شود و از آنجایی که آنها می‌خواهند جام را در خانه نگه دارند، کار تیم ملی بسیار سخت است. نکته قابل توجه اینکه تیم ملی عمان، تیم تحت هدایت برانکو در مرحله مقدماتی از ازبکستان شکست سختی را متحمل شده بود.

یک عنوان هم به تیم برانکو رسید!

تیم ملی فوتبال ایران در حالی عنوان قهرمانی کافا را به خود اختصاص داد که برخلاف تورنمنت‌های معتبر دنیا که معمولا با پاداش مالی برای تیم‌های قهرمان همراه است، این اتفاق در این رقابت‌ها رخ نداد و برگزارکنندگان این رقابت‌ها تنها به اهدای کاپ و مدال قهرمانی به تیم قهرمان بسنده کردند. نکته قابل توجه اینکه در پایان این رقابت‌ها، عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن جام به مهدی طارمی رسید. البته برای کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت یک بازیکن افغانستانی نیز مورد توجه کمیته برگزاری رقابت‌ها قرار گرفت که درنهایت این عنوان به مهدی طارمی از کشورمان رسید. همچنین مهدی طارمی در پایان این رقابت‌ها با ۶ گل به‌عنوان آقای گلی رسید و سردار آزمون با ۴ گل در رده دوم این جدول قرار گرفت.

در این تورنمنت عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها به ابراهیم صالح المخینی از عمان رسید و تیم ملی ازبکستان نیز عنوان بازی جوانمردانه را به خود اختصاص داد. نکته جالب اینکه در این رقابت‌ها حسن اکرمی به همراه دو کمک خود یعنی منصوری و ظهیری از ایران به‌عنوان داور حضور داشتند که این تیم داوری، دو دیدار مرحله مقدماتی را نیز به قضاوت پرداختند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی