نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
جامی که نباید تیم ملی ایران را گول بزند/ قهرمان شدیم اما در خط دفاع خوب نبودیم! 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایران با شکست یک بر صفر ازبکستان، قهرمان اولین دوره تورنمنت کافا شد.

ایران که برای راهیابی به دیدار پایانی کافا بازی های کمتری به نسبت ازبکستان انجام داده بود، به این دلیل که بازی های گروه ایران با حضور سه تیم برگزار می شد، در مصاف پایانی نمایش خوبی در فاز تهاجمی داشت و حتی می توانست با بیش از یک گل به برتری برسد اما در خط دفاع ضعف داشت.

بر اساس داده های سایت های آنالیز در مصاف پایانی کافا تیم ازبکستان، امید به گل بیشتری را برای خود ثبت کرد. در یک صحنه پیام نیازمند موقعیت خوبی را از تیم حریف گرفت و در سکانسی دیگر، خوش شانس بودیم که داور خطای محمدحسین کنعانی زادگان به روی دروازه بان حریف را آوانتاژ نداد، به این دلیل که مهاجم ازبک می رفت، در موقعیت تک به تک قرار گیرد.

جام قهرمانی کافا نباید تیم ملی را فریب دهد. ما تیم های افغانستان و قرقیزستان را پر گل شکست دادیم اما این دو تیم هیچ وقت در حد و اندازه های ایران نبودند و در مسیر قهرمانی در جام ملت ها و انتخابی جام جهانی نمی توانند، برای ایران مانع ایجاد کنند. مهمترین بازی مصاف با ازبک بود که موقعیت های خوبی به تیم حریف دادیم. به خصوص که در میانه ی میدان وقتی هافبک های ایران توپ را از دست می دادند.

قهرمان شدیم اما در ساختار دفاعی خوب نبودیم. دیدید که در بازی با افغانستان و قرقیزستان هم دروازه ایران باشد. تیم ایران اگر به دنبال قهرمانی در جام ملت هاست، باید در فاز دفاعی تبدیل به تیم بهتری شود. چون تیم های قوی تر از حداقل موقعیت ها در بازی با ایران بهره می برند و آن وقت است که حتی به تساوی کشاندن بازی برای تیم ملی سخت می شود. در رقابت های کافا شاهد بودیم هر توپی که در میانه میدان ازدست می رفت، برای حریف تبدیل به موقعیت می شد و این نشان می دهد، مهره های تهاجمی تیم ملی در تغییر وضعیت از حمله به دفاع مشکل دارند.

تیم های تحت هدایت امیر قلعه نویی در لیگ برتر سال هاست قهرمان نمی شوند؛ به این خاطر که در حمله خوب بوده اند اما در دفاع نه. این نقص بزرگ اکنون در تیم ملی هم مشاهده می شود. البته که تا شروع جام ملت ها فرصت خوبی باقی مانده است که تیم ملی می تواند روی این نقاط ضعف، کار کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی