نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
لیگ برتر ایران؛ فقط اسمش حرفه‌ای است!/ کدام تیم‌ها هنوز بلاتکلیف هستند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فردا روز پایانی خرداد ماه است و اگر قرار به شروع بازی‌های لیگ برتر از ۱۰ یا ۱۱ مرداد باشد تیم ها باید از پس فردا تمرینات آماده سازی خود را آغاز کنند. 

برای آماده سازی در لیگ برتر ۶ هفته زمان نیاز است و از آنجایی که بازی‌ها از ۱۰ یا ۱۱ مرداد آغاز می‌شود، تیم‌ها باید از پس فردا شروع کنند اما جالب است بدانید ۶ تیم بلاتکلیف هستند و هنوز تکلیف کادر فنی آنها مشخص نشده است. 

یکی از این تیم‌ها مس رفسنجان است. تیمی که در فصول گذشته یکی از تیم‌های قابل احترام لیگ برتر بود. صحبت از حضور ساکت الهامی‌در این تیم است و مشخص نیست چرا این انتخاب اعلام رسمی نمی‌شود. ساکت الهامی‌با قهرمانی در جام حذفی به همراه تیم‌های تراکتور و نساجی یکی از موفق ترین مربیان باشگاهی در سال‌های اخیر بود. باید به این افتخارات حفظ سهمیه نساجی در لیگ برتر هم اضافه کرد که واقعا کار سختی بود. 

دیگر تیم بلاتکلیف در لیگ برتر فولاد است. قهرمان سوپر جام و جام حذفی درسال‌های اخیر. از این باشگاه دور از ذهن بود که در این برهه از زمان بلاتکلیف باشد. به  این خاطر که فولاد در باشگاه داری حرفه ای است و جز معدود تیم‌هایی است که به زیر ساخت‌ها و هم چنین فوتبال پایه اهمیت می‌دهد. قرارداد این باشگاه با علی منصوریان یک و نیم ساله بود و به نظر می‌رسد انتقاد تماشاگران از علی رضا منصوریان این باشگاه را مجاب کرد به دنبال گزینه ی جدیدی باشد.

ذوب آهن هم هنوز مربی اش را نشناخته است. صحبت از مهدی تارتار و قاسم حدادی فر است. اگر قرار به همکاری دوباره با مهدی تارتار بود پس این همه معطلی برای چه. البته شاید انتخاب نهایی باشگاه ذوب آهن قاسم حدادی فر باشد. انتخاب قاسم حدادی فر برای حضور در راس کادر فنی تیم ذوب آهن می‌ تواند یک اتفاق جالب و به سود فوتبال باشگاهی باشد، چون یک مربی جوان به فوتبال باشگاهی اضافه می‌شود. 

پیکان این فصل مربی اش را از دست داده است. مجتبی حسینی راهی تیم اراک شده است و جانشین مهدی رحمتی شده که به نساجی رفته است. پیکان هم برای انتخاب سرمربی با تردیدهایی مواجه شده است و هنوز به اجماع نرسیده است. با توجه به بودجه ی محدود پیکان هر مربی ای حاضر به ریسک و حضور در پیکانشهر نیست. ملوان هم مثل پیکان بعد از خداحافظی اش هنوز به انتخاب نهایی نرسیده است. مازیار زارع از هدایت تیم ملوان استعفاء کرده است. باید گفت هر مربی ای راضی به حضور در انزلی نیست، به خصوص که ملوان به مربی بومی عادت کرده است و انزلی جزء معدود شهرهایی است که مربی غیر بومی را نمی‌پذیرد. 

و استقلال خوزستان؛ تاکید مردم روی تمدید قرارداد سیروس پورموسوی است اما این مربی برای تمدید قرارداد با باشگاه روی افزایش بودجه ی تیم تاکید دارد و دوست ندارد، فصل آینده تنها با نیت بقاء وارد جدول بازی‌ها شود. او به عنوان مربی قهرمانی در لیگ برتر را به همراه استقلال خوزستان تجربه کرده است و دوست دارد این بار هم روزهای خوب به همراه استقلال خوزستان در لیگ برتر را تجربه کند. 

لیگ برتر ایران اگر چه نام حرفه ای را با خود یدک می‌کشد اما در رفتار آماتور است. یکی از مشخصه ای فوتبال حرفه ای برنامه ریزی است و باشگاه‌ها به سرعت بعد از پایان همکاری با مربی فعلی سرمربی جدید را مشخص می‌کنند اما در فوتبال ایران به نظر انتخاب مربی سخت ترین کار ممکن است. 

نگاهی می‌اندازیم به کادر فنی تیم‌ها در فصل جدید؛ همان طور که اشاره شد ۶ تیم از جمع ۱۶ تیم هنوز سرمربی‌شان مشخص نشده است! 
پرسپولیس: یحیی گل محمدی 
سپاهان: ژوزه مورایس
استقلال: جواد نکونام 
تراکتور: پاکو خمس 
مس رفسنجان: ؟ 
گل گهر: مارینوس اوزونیدیس
فولاد: ؟ 
آلومینیوم اراک: مجتبی حسینی 
ذوب آهن: ؟ 
هوادار: محمود فکری 
پیکان: ؟ 
ملوان: ؟ 
نساجی: مهدی رحمتی 
صنعت نفت آبادان: عبدالله ویسی 
شمس آذر: سعید دقیقی 
استقلال خوزستان: ؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی