شکستن رکورد ۶۵ ساله توسط امباپه/ یک گام تا جاودانگی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره تیم ملی فرانسه مقابل جبل الطارق یک گل مهم و تاریخی زد.

کیلیان امباپه، کاپیتان تیم ملی فرانسه در جریان برد ۳ بر صفر فرانسه در زمین جبل‌الطارق در انتخابی یورو ۲۰۲۴ توانست از روی نقطه پنالتی دروازه تیم میزبان را باز کند. این سی و نهمین گل ملی کیلیان امباپه بود.

این گل اهمیت زیادی داشت، چرا که امباپه توانست با رکورد بیشترین گل زده در یک فصل توسط یک بازیکن فرانسوی مساوی کند. این رکورد تا پیش از این تنها در اختیار ژوست فونتین، اسطوره تیم ملی فرانسه بود اما امباپه با زدن پنجاه و سومین گل این فصل خود، با او مساوی شد.

فونتین رکورد خود را در سال ۱۹۵۸ بر جا گذاشت که توانست در جام جهانی ۱۳ گل بزند و طوفان به پا کند. حالا ۶۵ سال بعد، امباپه توانست پا جای پای او بگذارد و او هم ۵۳ گل بزند.

کاپیتان تیم ملی فرانسه درست مثل فونتین توانست در فصلی این رکورد را بر جا بگذارد که آقای گل جام جهانی شد. امباپه ۸ گل در جام جهانی قطر زد که مجموع گل‌های ملی‌اش در این فصل را به ۱۲ رساند.

او با ۲۹ گل آقای گل لیگ یک فرانسه شد و در لیگ قهرمانان و جام حذفی هم روی هم ۱۲ بار دروازه رقبا را باز کرد. اما اگر او بتواند در دیدار دوشنبه برابر یونان در پاریس گل بزند، آن وقت رکورددار بیشترین گل زده در یک فصل (برای بازیکنان فرانسوی) خواهد شد و از این نظر تا مدتها جاودانه خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی