نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
استقلال حق دارد نگران داوری باشد ولی این راهش نیست/ با داور خارجی دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود/ ای کاش VAR داشتیم هرچند فرهنگش آن را نداریم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان گفت: در شرایطی که کمک داور ویدیویی نداریم به نظر می‌رسد داور خارجی مشکلاتمان را حل می‌کند اما اصلاً این‌طور نیست.

غلامعلی همیراد کارشناس قدیمی داوری فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبر ورزشی، در ارتباط با درخواست باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال برای استفاده از داور خارجی در دیدار فینال جام حذفی اظهار داشت: این درخواست در شرایطی که کمک داور ویدیویی در ایران نداریم یک درخواست معقول به نظر می‌رسد. با این همه اشتباه در این مدت کوتاه حق دارند اما این درخواست محاسن و معایبی هم دارد.

وی افزود: در حالی که وی ای آر نداریم شاید به نظر برسد داور خارجی با اشتباه کمتری قضاوت می کند که البته خیلی هم نمی‌توان به این موضوع تکیه کرد. چون داور هم انسان است و هر انسانی ممکن است اشتباه کند. چه برسد داوری که پس از ساعت ها پرواز از خارج به ایران می آید و بدون آشنایی با آب و هوای ایران می‌خواهد ۹۰ دقیقه یک بازی حساس را سوت بزند.

کارشناس داوری کشورمان اضافه کرد: از طرف دیگر این موضوع می‌تواند تیمهای متمول و پولدار را به این فکر بیندازد که از این به بعد با هزینه خودشان هر بار یک داور خارجی برای بازی مهم شان بیاورند و آن وقت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کمیته داوران ما اعتبارش را از دست می دهد.

همیراد اضافه کرد: باشگاهی که سالیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند از این به بعد در ابتدای فصل ۱۰ میلیارد تومان هم کنار می‌گذارد تا در موارد حساس داور خارجی بیاورد آن وقت چه کسی پاسخگوی باشگاه های ضعیف می‌شود و در این بین به نظر می رسد در حقشان اجحاف خواهد شد.

استقلال حق دارد نگران داوری باشد ولی این راهش نیست/ با داور خارجی دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود/ ای کاش VAR داشتیم هرچند فرهنگش آن را نداریم!

وی با اشاره به نبودن VAR در ایران تاکید کرد: متاسفانه ما نه تنها کمک داور ویدیویی نداریم بلکه فرهنگ استفاده از آن را هم نداریم. مثلا اگر کمک داور ویدیویی هم بیاوریم تا بخواهیم فرهنگ VAR را در ایران و برای داوران جا بیندازیم چند سال زمان می‌برد.

همیراد در پایان تاکید کرد: به نظر من به جای همه این حرفا بهتر است همانطور که برای راننده های پر اشتباه کلاس های آموزش رانندگی اضافه بر سازمان در نظر می‌گیرند کمیته داوران هم برای داوران خودش در طول یک فصل کلاس های بیشتری را حتی یک روزه برگزار کند تا ضمن آشنا شدن آنها با قوانین و قواعد جدید داوری ضریب اشتباهاتشان هم پایین بیاید. ما اگر بتوانیم سالی یک داور خوب به AFC معرفی کنیم کار بزرگی انجام داده ایم. اگر این تعداد به دو یا سه برابر برسد افزایش پیدا کند قطعاً بازخورد آن در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی هم بیشتر خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۱
  • آریا LU ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    فقط کیسه حق داره نگران باشه چون با کلی هزینه؛ هنوز جام نگرفته!! اما پرسپولیسی که بیشترین ضرر رو از داوری کرده؛ حق نداره! اینجاست که مجبور میکنن صدای یحیی و افشین در بیادا!!! آخرش هم میگن سرمربی محروم شد یا جریمه شد!
    • میلاد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      نگفته استقلال حق داره بلکه گفته معقول به نظر میرسه . ضمن اینکه همین داور ایران 2 تا پنالتی نساجی رو نگرفت .اگه گرفته بود استقلال 2 هیچ عقب میوفتاد و قطعا بیشترهم میخورد و میباخت
    • علی تاجی رنگ خونم آبی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      معلومه که نگران نیستید چون داور ایرانی یعنی قهرمانی پرسپولیس انتهای هرجام
    • کامل IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      جناب میلاد خان چرا اتفاقا گفته که استقلال حق داره در ادامه مطلب و پاراگراف بعدی که متاسفانه شما احتمالا به آن دقت نکردید
    • 3932119444 IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      فقط لنگی جماعت میتونه اینقدر رودار باشه،اخه مرد لنگی انصاف داشته باش لنگ از داوری سود برده یا سرورت تاج
    • سامان IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      منظور از فرهنگ var یعنی یک پولی گنده ای به ما بدین.
    • حسین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      اولآ به گفته یکی از اعضای کمیته داوران ۱۴ پنالتی امسال برای استقلال گرفته نشده اگر فقط ۳تا از آنها گرفته می‌شد الان استقلال قهرمان لیگ برتر بود پس استقلال حق دارد چون مغرضانه علیه استقلال داوری کرده اند در ضمن وقتی ریس کميته داوران آقای افشاریان طرفدار سرسخت پرسپولیس هست وچند وقت پیش هم در یک برنامه تلویزیونی گفت ما از پرسپولیس ترسیدیم که بگوییم پنالتی دربی پنالتی هست تا افشاریان لنگی وجود دارد وضعیت داوری کشور رشد نخواهد کرد ای کارشناسان محترم ایران ودنیا کدام داور در این چند سال به آسیا معرفی شده و درسطح اول آسیا داوری کرده این سئوال مهمی است که هرکه می داند لطفا جواب بدهد مایک زمانی محمد فنایی کمک‌ داور فینال جام جهانی بود حسین عسگری در آسیا داوری کرد ترکی در آسیا قضاوت می کرد عليرضا فغانی وسخندان در آسیا قصاوت کردند اما چرا الان داور بین الملی نداریم آیا موقع آن فرا نرسیده که ریس کميته داوران واعضای آنرا تعویض نماییم البته غیر از افشاریان وخسروی من دیگه نمی دانم چه کسانی عضو این کمیته هستند ولی هر چه که هست خوب نبودند
    • ندای حق طلبی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      ببینید در دهه هفتاد پس از اینکه هواداران پیروزی در دربی سال ۷۳ ریختند درون زمین وکتک کاری کردند فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که داور خارجی بیاورد وفکر کنم تا سالهای ۸۶ هم دربی ها با داور خارجی برگزار می شد در چند دربی گذشته پنالتیهای واضح استقلال گرفته نشده اند که این موضوع باخت یا مساوی برای استقلال رقم زده آیا به نظر شما باید هواداران استقلال مانند سال ۷۳ که هواداران پیروزی ریختند توی زمین هواداران استقلال هم بریزند تا شاید فدراسیون وآقایان قدرتی کمیته داوران فکری بکنند اگر اینچنین هست پس باید هواداران استقلال خودشان فکری بکنند چون مسولین فدراسیون به فکر نیستند چراچون هر ظلمی می کنند متاسفانه هواداران استقلال هم کاری نمی کنند آقایان خواهشا وضعیت داوری را درست کنید چرا برای لنگ داوری بنام قهرمانی را برای همیشه محو کردید ولی با این همه ضرر برای استقلال کاری نمیکنید پس مشخصه که از هواداران پرسپولیس می ترسید چون هواداران استقلال حجب وحیا دارند وشماها هم هر ظلمی دوست دارید می کنید واز آنها صدایی در نمی آید اگر هواداران پرسپولیس بودند مطمئن باشید مانند همان سال‌ هفتاد وسه عمل می کردند
    • عدالت خواه IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      هواداران مظلوم استقلال به نظرم اگر داور ایرانی باز هم اشتباه کرد چاره ایی نیست جز ریختند به داخل زمین تا شاید فکری به حال داوری بشود البته داوران می خواهند درست قصاوت کنند ولی ریس کميته داوران دستوری به آنها گوشزد می کند که برای استقلال پنالتی نگیرید در ضمن چرا آقای افشاریان به داوران اعلام کرد از علم پیشکسوت داوری حسین عسگری استفاده نکنید آیا این خودسری افشاریان واینکه فکر می کند خودش علامه دهر است چرا حسین عسگری داور بادانش نباید به عنوان یک دلسوز داوری کشور مسولیتی داشته باشد محمد فنایی چرا نیست ترکی چرا نیست نوید مظفری چرا نیست ممبینی چرا نیست اینها داوران درجه یک بوده اند چون افشاریان خوشش نمی آید پس نخبگان داوری را باید دور کردچرانباید از تجربه گرانبها وبین الملی آنهااستفاده کرد افشاریان چند بازی بين المللي را سوت زده که الان بر مسند ریس کميته داوران تکیه زده است آقای تاج لطفا لطفا لطفا افشاریان لنگی را کنار بزن ویک پیشکسوت عادل را انتخاب نمایید بجای او انتخاب کن
    • حرف حق IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      جناب آقای همیرادپس استقلال چه کار باید بکند آیا باید بسازد وبسوزد آیا باید هر دربی سرش را ببرند همانطور که بیرانوند اشاره کرد البته داوران سر می برند نه پرسپولیس اگر داوری عادلانه بود الان پرسپولیس رتبه هفتم ویا هشتم جدول بود اما چه کنیم که کميته داوران در راس آنها افشاریان این همه ظلم می کنند درسته که صبر خدا زیادهست اما آقای افشاریان بترس از آخرت بترس که روزی زیر ۲متر زمین قرا می گیری که دیگه نه پرسپولیس هست وجز اعمال خودت هیچ کس به دادت نمی رسد اگر انسانیت داری واعتقاد به خدا داری ومسلمان وشیعه هستی پس به وظیفه ات که عدالت است درست عمل کن وبه داورانت توصیه کن که عادلانه قصاوت کنند حتی اگر طرفدار پرسپولیسی هستی پرسپولیس را بد عادت کرده اید پنالتی علیه اش نمی گیرید مهاجمان تا به زمین می خورند یا خودشان را به مدافع حریف می کوبند سریع پنالتی می گیرید الان شما ببین ۸هفته بازیکنان پرسپولیس ۳ کارته بودند اما یک کارت نگرفتند این از عجایب دنیا هست که با این فوتبال فیزیکی کارت به تیم مورد علاقه افشاریان کارت ندهند اما به راحتی ۲بازیکن نساجی را اخراج کنند ودر دقایق آخر پنالتی اش را نگرفتند
  • آریا LU ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    فقط کیسه حق داره نگران باشه چون با کلی هزینه؛ هنوز جام نگرفته!! اما پرسپولیسی که بیشترین ضرر رو از داوری کرده؛ حق نداره! اینجاست که مجبور میکنن صدای یحیی و افشین در بیادا!!! آخرش هم میگن سرمربی محروم شد یا جریمه شد!
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    قشنگ معلومه دارن برای کیسه خودشونو جر میدن
  • علی تاجی رنگ خونم آبی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    استقلال باید هم نگران باشد با وجود داور ایرانی، چون هیچ تیمی به اندازه اس اس از داوری ضربه نخورده، و هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از داوری بهری نبرده، حالا کارشناسهای پرسپولیسی اراجیف زیاد میگن
    • محمد عباسیان IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      دوست عزیز مشخص شد بیشترین ضرر و پرسپولیس از داوری متحمل شده و کمترین منفعت و برد بر اساس امار که دیگه حرفی نمی مونه
  • پدرام CA ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    فرهنگ استفاده از وی ای آر؟ مثلا چی باید داشته باشیم که بشه فرهنگ استفاده از وی ای آر؟ بقیه کشورهای آسیایی و آفریقایی اول معضلات فرهنگی استفاده از وی ای آر رو برطرف کردند بعد آوردنش؟ فکر عالیه! از این به بعد از کلاس اول دبستان یک زنگ فرهنگ وی ای آر بزارین. 12 سال دیگه هم دانشگاه آزاد رشته هویج شناسی رو با فرهنگ وی ای آر جایگزین کنه. اینجوری تا 20 سال دیگه هم بهانه دارید که چرا وی ای آر نمیارید!
  • زهرا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    جالبه همیشه بی دلیل به داوران حجمه و فشار میارند و موفق هم هستند ،نتیجه کاردو تا پنالتی برای نساجی نگرفتند ، الان که رسما اعلام کردند استقلال 12 بار و پرسپولیس 19 بار از داوری ضرر کرده
  • هراکلیوس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    پرسپولیس بیانیه بده فدراسیون خود ساپینتو، بیژن طاهری و خسرو حیدری داور این در بی باشند این طوری دیگه راه توهم بسته میشه
    • الیاس IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      متوهم تویی که منطق نداری.اگه دربی اون پنالنی را برای استقلال میگرفتن.نتیجه پایانی لیگ چیز دیگه ای بود.این اشتباه در حد فاجعه بود.میفهمی.یا اون پنالتی که بازی با مس براتون گرفتن .
  • هراکلیوس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    پرسپولیس بیانیه بده فدراسیون خود ساپینتو، بیژن طاهری و خسرو حیدری داور این در بی باشند این طوری دیگه راه توهم بسته میشه
  • شاهین IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    راست میگی اگه var بود الان فینال حذفی بین پرسپولیس و نساجی بود
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    پرسپولیس که از داوری بیشتر متضرر شده!!! چرا اونا حق به جانبن؟؟؟
  • 666666 IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    کلا فرهنگ کیسه فرهنگ همیشه طلبکارباش هست..........انشالله فینال حذفی هم میبریمشون .متلاشیشون میکنیم.....
  • ع ق QA ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    مگه داور خارجی بیشتر از دوتا پنالتی براشون می گیره و دوتا بر علیه شون نمی گیره ؟ همیراد بجای حرف غیر منطقی بازیهای لیگ را ببیند
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    ن که لنگیا دارن کاپ حکومتی میبرن دارن داورا رو میخرن شما راست میگین جرا اسم داور خارجی میاد لنگیا میلرزن
  • مهدی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    مشکل داورهای رنگی هستند وگرنه داور هم اشتباه می کند، اگر var هم بیاد داوری که پشت صفحه مونیتور نشسته باشه اگر گرایش به تیمی داشته باشد var هم نمی تواند کمک کند، ابتدا داوران باید خارج از تعصبات رنگی انتخاب شوند وگرنه چیزی عوض نمی شود
  • رضا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    وقتی وسط بازی پیروانی میردتورختکن داورهاتکلیف داورهای ایرانی معلوم بعضی مغرورهستندمثل حیدری ها وبنیادی فرکه مشکل داوری دارد
  • Ali IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    پنالتی ۳متر بیرون ۱۸ را برای بعضی تیم ها داخل میگیرن اصلا نباید نگران باشن
  • Ghasem IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    صحنه های حساس اين بازی رابادیدن فیلم بازی قضاوت صحیح کنن ،البته اگر ازنظر فیفا مشکلی نباشه
  • زیگزاگ IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    سالها داور خارجی آووردید، سنگها هم طوریشون نشد.اونیکه به داور داخلی اصرار داره احتمالا منافعی هم واسش محتمله.
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    مشکل رنگی بودن رییس کمیته داوران افشاریان و داورهای رنگی ایشونن. var هم بیاد تا داوران رنگی هستند بی فایدست
  • پاکی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    سلام واقعا دیگه این جام هم اشکال نداره اینم برای قهرمان لیگ ،ولی برای شرافت جامعه ورزش به این بساطی که انگار فقط در فوتبال ما هنوز وجود داره باید پایان داده بشه و داورانی کاملا بیطرف و عادل برای همه بازیها انتخاب بشوند ،دیگه مشخص هست این چند سال بجز پارسال یه جورایی همه به اصطلاح اشتباهات بنفع یه تیم بود و انهم اشتباهات دو وسه امتیازی .قبلا حتی در بازیهای ملی درسطح اسیا هم اینگونه داوریها بود ولی تشخیص دادند برای هیچکس مفید نیست و جمع کردند ،انشاءالله ماهم به این برسیم که به هیچ وجع اجازه فساد در فوتبال و میدان ورزشی ندهیم.
  • تارا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    وقتی پرداختیها برای بازیکنای بی کیفیت بی حساب کتابه خوب داوری هم اشتباه داشته باشه بالاخره که به نفع یکی از تیمهای تهرانیه کچای فوتبال آسیا وجهانیم؟
  • مهدی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    استقلال 14 امتیاز را با نا داوری از دست داده و لنگیای عزیز دوردانه فدراسیون باز هم از دائری سود خواهند برد. فقط داور خارجی راه درست است.
  • نوید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    البته از عروس آسیا انتظار می ره این همه ناز وکرشمه داشته باشه و از همه طلبکار باشه
  • صادق IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    چطور استقلال جام قبلی که قهرمان شد با شانزده پنالتی و سر بریدن تیم گل گهر قهرمان شد خبری از داوری نبود این نشان از ضعف استقلال هست
  • حسین IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    داورخارجی هم بیاد باز هم کیسه معترضه میخوان با این حجمه داور به نعفشون بگيره
  • تیم منحل شده تاج IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    اگه برای نیمه نهایی داور خارجی اورده بودیم که فینال بین پرسپولیس و نساجی بود
  • حاج فتوالله IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    آدمی ک خودشو ب خواب زده نمیشه بیدار کرد حکایت امروز استقلالیهاست
  • علمدار سینایی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    این امار دادن برای تیم لنگ دقیقا مثل داوری همین تیم در طول فصل کی این امار را داده ما که امسال هر چه دیدیم به نفع لنگ بوده البته راست هم میگن چرا چون داور بازی را براشون در میاورد بعد به خاطر اینکه تیم حریف صداش در نیاد شاید دو موردی را هم به ضرر لنگ سوت زده که هم امار بالا بره وهم تیم مخالف صداش در نیاد متاسفانه اینجور گور همه تیمها میزنن
  • مهرداد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    کمیته داوران ما با این گندکاری های عمدیشون مگه اعتبار هم دارند؟
  • اس تق تق تق لال IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    هوچیگیری مجدد اس تق تق تق لال شروع شد همیشه بیشترین نفع از داوری بردند الان باز با همان سیاست هیاهو به دنبال تحت تاثیر قراردادن فدراسیون و کمیته داورانند.باید قاطعانه دست های پشت پرده را قطع کرد
  • پرسپولیس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    کیسه ای عزیز ماازهیچی نمیترسیم برامافرقی نداره داور ایرانی باشه یاخارجی، بهانه گیری نمیکنیم
  • استقلال IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    اگر اشتباهاهت داوری نبود صدرصد استقلال قهرمان بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی