نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
محمد مایلی کهن
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین تیم ملی گفت: در مقطعی برای حضور در یک کلاس مربیگری راهی برزیل شدم؛ در یکی از روزهای آن کلاس پله خدابیامرز به جمع ما آمد، همه رفتند تا با پله عکس بگیرند اما من با این‌که عاشق این اسطوره برزیلی بودم چنین کاری را نکردم.

محمد مایلی‌کهن همیشه به صراحت لهجه معروف بوده. پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا با سرمربی اسبق تیم ملی تماس گرفتیم تا پیرامون این تورنمنت صحبت کنیم. البته مایلی‌کهن ترجیح داد بیشتر در مورد سرمربی تیم ملی حرف بزند. حرف‌هایی که مثل همیشه صریح و شفاف بود.

موافقید از قرعه‌کشی جام ملت‌ها شروع کنیم؟
قرعه کشی و تیم ملی؟ مگر قلعه‌نویی از گل‌گهر سیرجان رفته است؟

ظاهرا که رفته است و دیگر سرمربی گل‌گهر نیست و سعید الهویی هدایت گل‌گهر را برعهده دارد. یعنی در پشت پرده به نظر شما خود ایشان سرمربی است؟
اصلا بحث پشت پرده نیست همه چیز جلو پرده است. آقای الهویی در تیم ملی هم با ایشان است. امیر قلعه‌نویی وقتی از گل‌گهر نرفته بود این تیم پنجم بود و حالا ششم است. در تمام این سه سال گل گهر سیرجان بیشترین هزینه را انجام داده است و هر بازیکنی که دلش می‌خواسته را هم جذب کرده است اما به هر حال در مورد عملکرد و نتیجه‌ای که گرفته مردم خودشان می‌توانند قضاوت کنند.

برسیم به مراسم قرعه‌کشی تیم ملی و جام ملت‌های آسیا.
قبل از شرایط تیم ملی ابتدا به خود مراسم دقت کنید. مسئولان ما مرتب می‌گویند مردم در وضعیت خوب اقتصادی نیستند و باید صرفه‌جویی کرد اما در همین مراسم قرعه‌کشی که داخل قطر برگزار شد چند نفر از فدراسیون روی آبی وزیر آبی به دوحه رفتند؟ ما پنج نفر را در داخل تلویزیون دیدیم. از سرمربی تیم گرفته تا دبیرکل محترم فدراسیون و آقای ماجدی. به این نفرات باید نبی و تاج را هم اضافه کرد. یعنی در این شرایط اقتصادی فدراسیون فوتبال نباید هنگام فرستادن اعضای کاروان به مراسم قرعه‌کشی صرفه‌جویی کند؟ نکته بعدی هم این‌که این همه هزینه کردیم و برای تک تک این نفرات قطعا هزینه شده است تا در آن‌جا حاضر شوند انشاالله که هیچ پولی بابت ماموریت هم نگرفتند و فی سبیل‌الله رفته‌اند! اما ما این همه هزینه کردیم که سرمربی تیم ملی ایران برود و با اسکالونی عکس بگیرد؟ به خدا قسم من در مقطعی برای حضور در یک کلاس مربیگری همراه با آقای پنجعلی و حسین شمس راهی برزیل شدم در یکی از روزهای آن کلاس پله خدابیامرز به جمع ما آمد کارلوس آلبرتو هم بود. همه رفتند تا با پله عکس بگیرند اما من با این‌که عاشق این اسطوره برزیلی بودم چنین کاری را نکردم.

چرا؟
اتفاقا همانجا هم از من این سوال را پرسیدند و من گفتم به برزیل آمده‌ام تا دانش خودم را افزایش بدهم نه این‌که با پله عکس یادگاری بگیرم. نکته دیگر، همین مباحث اقتصادی و ماجرای عدم شفاف‌سازی است. چرا آقایان در فدراسیون فوتبال رقم دقیق قرارداد امیر قلعه‌نویی و دستیارانش را اعلام نمی‌کنند؟ چرا مردم نباید بدانند سرمربی تیم ملی چقدر دستمزد می‌گیرد؟ باور کنید اگر این مسائل اعلام شود خیلی چیزها درست می‌شود برای مثال اگر مسئولان کشور بیایند و صادقانه به مردم بگویند مشکلات داریم و اوضاع خوب نیست، مردم به لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا می‌کنند. محمد مایلی‌کهن که این حرف‌ها را می‌زند کاملا در بطن جامعه قرار دارد چون خودش تمام خریدهای روزانه را انجام می‌دهد. شکر خدا محتاج نیستم و دستم به دهنم می‌رسد اما با این وجود باز هم گاهی اوقات برای خرید میوه به میادین میوه و تره‌بار می‌روم. همین روزها اعلام شد که برخی اقلام مانند شکر و روغن گران شده است من این شرایط را می‌بینم و به همین خاطر می‌گویم وضعیت با شفاف‌سازی خیلی بهتر می‌شود هم در فوتبال و هم در سایر عرصه‌ها.

قلعه نویی در قطر

 برخی افراد معتقدند قرارداد یک مسئله شخصی است. الان ما برای مثال می‌توانیم از شما بپرسیم وقتی سرمربی تیم ملی بودید قرارداد شما به لحاظ مالی چگونه بود؟
من سرمربی تیم ملی این مملکت بودم و طبیعی است که اصلا واهمه‌ای از شفاف‌سازی ندارم چون همه کارهایم قانونی بوده است. در مورد بحث قرار داد هم که شما مطرح کردید صادقانه می‌گویم تا قبل از از پایان جام ملت‌های آسیا از بابت هدایت تیم ملی ایران هیچ پولی نمی‌گرفتم و تنها حقوقم مبلغی بود که از از سازمان تربیت بدنی به عنوان کارمند ارشد دریافت می‌کردم ولی پس از جام ملت‌ها با من قرارداد بستند. قراردادی به ارزش ۲میلیون تومان و ماهیانه ۲۰۰هزار تومان. البته به همه این مبالغ ۱۰ درصد مالیات می‌خورد. دو میلیون تومان را که پس از کسر مالیات، شده بود یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان دریافت کردم ولی پس از این‌که من را برکنار کردند با وجود این‌که ۱۰ ماه دیگر قرارداد داشتم، هرگز سراغ فدراسیون نرفتم و حقوق ماهیانه‌ام را طلب نکردم.

در رابطه با تیم امید هم می‌خواستیم از شما سوال کنیم چون سرمربی و مدیر این تیم بوده‌اید. الان می‌گویند سرمربی تیم امید پس از تعامل با سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟
انتخاب سرمربی تیم امید چه ارتباطی به آقای قلعه‌نویی دارد؟ مگر ایشان تیم بزرگسالان را می‌تواند جمع کند که حالا به سراغ تیم امید آمده است؟ مگر مانند سابق است که باشگاه‌ها به راحتی بازیکن بدهند؟ می‌گویند فقط در فیفادی بازیکن می‌دهیم. سرمربی تیم بزرگسالان خیلی هنر بکند بتواند تیم خودش را جمع کند. هر کسی که به عنوان مرد شماره یک تیم ملی امید انتخاب شود برای من محترم است اما به نظرم در حق محرم نویدکیا جفا شد.

نویدکیا؟ چرا؟
چرا محرم نویدکیا سرمربی تیم ملی امید ایران نباشد؟ مگر عضو تیم ملی بزرگسالان و همین تیم امید نبود؟ مگر در عرصه مربی‌گری ضعیف عمل کرد؟ در همین خبرورزشی مصاحبه کردم و گفتم آقای ژوزه مورایس واقعا مربی خوب و جنتلمنی است که سپاهان آورده. همین حالا هم همین اعتقاد را دارم اما این چیزی از ارزش‌های محرم کم نمی‌کند. نویدکیا نه فامیل من است و نه ارتباط کاری با او دارم اما به نظرم مربی تیم ملی نشد چون اهل چاپلوسی و تملق نیست.

نکته دیگری که مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار دارد، استفاده از حمید مطهری و سعید الهویی به عنوان دستیار در تیم ملی است. کارشناسان می‌گویند این دونفر ابتدا باید به عنوان سرمربی کارنامه خوبی داشته باشند تا در تیم ملی بزرگسالان دستیار شوند.
هر دو چهره‌ای که شما نام بردید را دوست دارم و به همین خاطر نمی‌خواهم به این بحث خیلی ورود کنم اما این را می‌گویم که حرفی که مطرح کردید، کاملا منطقی است.

برسیم به شرایط تیم ملی. خیلی‌ها می‌گویند گروه ما آسان است اما یک عده هم معتقدند جام ملت‌ها برای ایران از مراحل حذفی آغاز می‌شود.
زیبایی و جذابیت فوتبال که این رشته را از سایر ورزش‌ها متمایز می‌کند، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. در والیبال و بسکتبال تقریبا همیشه تیم‌های قوی‌تر پیروز می‌شوند. در کشتی اغلب اوقات فرد قوی‌تر پیروز می‌شود اما فوتبال اصلا چنین قاعده‌ای را برنمی‌تابد. چه کسی فکر می‌کرد عربستان در جام جهانی آرژانتین را ببرد و البته پس از آن، آرژانتین بیاید و قهرمان جام شود ولی هر دوی این اتفاقات رخ داد به همین خاطر از همین حالا می‌گویم در جام ملت‌ها کار ما سخت است و همه بازی‌ها را باید خیلی جدی بگیریم. خوشبختانه الان شرایط تیم ملی اصلا با دوره سرمربی‌گری من قابل مقایسه نیست. ما در خوابگاه زیرمجموعه ۱۲هزار نفری اردو می‌زدیم و در هر اتاق شش نفر می‌خوابیدند. البته حالا سرمربی تیم ملی خودش را منتخب مردم می‌داند.

تیم ملی ایران

ایشان قبل از عید نوروز گفتند من سرمربی منتخب مردم هستم. البته شاید این عبارت اندکی بالا و پایین شده باشد اما محتوای صحبت آقای قلعه‌نویی همین بود.
حالا من این سوال را از شما می‌پرسم یعنی مردم انتخابات گذاشتند و نام آقای قلعه‌نویی از صندوق رای بیرون آمد تا سرمربی تیم ملی شود؟ من خودم وقتی سرمربی تیم ملی شدم آقای داریوش مصطفوی که رئیس فدراسیون فوتبال بودند دلش نمی‌خواست من سرمربی شوم گروهی از افراد شاغل در مطبوعات هم دوست نداشتند من سرمربی باشم اما وقتی انتخاب شدم به مغازه علی آقای پروین در میدان هفت‌تیر رفتم تا از ایشان رخصت بگیرم. این اتفاق اسفند ماه سال ۷۴ رخ داد. همان‌جا اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی را هم آماده کرده بودم و به علی آقا نشان دادم. آقای پروین لیست را دید و به من گفت می‌توانم یک درخواست بکنم؟ گفتم شما امر بفرمایید. علی آقا گفت امیر قلعه‌نویی را هم دعوت کن.

شما چه گفتید؟
گفتم علی‌آقا چون شما گفتید من می‌گویم چشم و دعوتش می‌کنم ولی در مورد میزان آمادگی‌آش خودم در اردو تصمیم می‌گیرم. علی آقا هم گفت این حق مسلم شماست.

یعنی اگر آقای پروین نمی‌گفت شما امیر قلعه‌نویی را دعوت نمی‌کردید؟
نه. آقای قلعه‌نویی اصلا در لیست من نبود و به حرمت علی پروین ایشان را برای پیکارهای انتخابی جام ملت‌های ۱۹۹۶ دعوت کردم. یک نکته دیگر هم در همان زمان حضور آقای قلعه‌نویی در اردوی تیم ملی وجود داشت.

چه نکته‌ای؟
ما در بهار سال ۷۵ برای برگزاری دیدار تدارکاتی به ترکمنستان رفتیم. آن‌جا شایعه شد که چون استقلال قهرمان لیگ آزادگان نشده آقای کاظم اولیایی مدیرعامل وقت باشگاه قصد دارد یک سرمربی خارجی برای استقلال بیاورد. همین آقای قلعه‌نویی که آن موقع داخل اردوی تیم ملی بود در واکنش به این شایعه گفت: اگر سرمربی استقلال بخواهد عوض شود من باید بگویم چه کسی را بیاورند.

مایلی‌کهن و قلعه نویی

بحث‌های ما در مورد تیم ملی طولانی شد ولی حیف است پیرامون پرسپولیس از شما سوال نپرسیم. دو هفته قبل در گفت‌وگو با خبرورزشی گفتید خوشحالید که سرنوشت پرسپولیس در اختیار خودش است حالا هم دقیقا همین‌گونه کار جلو می‌رود و این تیم با یک پیروزی دیگر تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد. البته عده‌ای از منتقدان هنوز ایراد می‌گیرند که چرا بازی با پیکان از ورزشگاه دستگردی به استادیوم آزادی منتقل شد و تماشاگران هم آمدند؟ منتقدان می‌گویند قانون در این رابطه رعایت نشد!
این بحث‌ها دیگر توجیه است. از این چراها زیاد است. پس از دربی من صحبت کردم و گفتم پرسپولیس در مجموع ضعیف‌تر از استقلال بازی کرد اما نتیجه گرفت. شاید یکی از هواداران محترم پرسپولیس بابت این حرف ناراحت شده باشد اما من حقیقت را می‌گویم به همین خاطر در مورد هفته آخر تاکید می‌کنم دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود چون خودم پرسپولیسی‌ام ولی دقیقا به خاطر این که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، باید حواس پرسپولیسی‌ها جمع باشد. در مورد بحث قانون هم الان سوال اینجاست که مگر همه قوانین در کشور ما کامل انجام می‌شود؟ مگر قانون اساسی به طور کامل اجرا می‌شود؟

ما سوال‌های خودمان را پرسیدیم اگر حرف دیگری باقی مانده بفرمایید تا بنویسیم.
یک نکته وجود دارد که ارتباطی به پرسپولیس و لیگ برتر ندارد. متاسفانه این روزها می‌بینم غفور جهانی که یکی از ملی‌پوشان بزرگ فوتبال ما در دهه ۵۰ بود، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. آقا غفور در جام جهانی برای ما بازی کرد و گل اولین صعودمان به این تورنمنت را هم به ثمر رساند ولی آن‌طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. واقعا نمی‌شود یک استادیوم یا یک خیابان و بلوار را در استان گیلان به نام این چهره مطرح کرد؟ قدر ورزشکاران و نخبگان خود را تا وقتی زنده هستند بدانیم تا بیش‌تر از گذشته مایه دلگرمی آن‌ها شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷۹
  • منصور IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    تند حرف میزنه اما اغلب حرفهاش درسته
    • ابرام US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      ای خا لق« قندلی» و ای مرد کهن ... دایم به تقلا و دهی داد سخن =================================================================== با « کیروش» ما دگر مکن کلَ کلَ تو .... بر گو تو هر آنچه خواهی به لجن
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    دقیقا درست میگه.مربی تیم امید به قلعه نوعی ربطی نداره.
    • Hn IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      اینها میدونن قلعه نوعی با تیم ملی نتیجه میگیره از همین الان دارن چالش درست میکنن، حالا چون تو عکس نگرفتی کار درستو انجام دادی خودت گفتی همه کلاس عکس گرفتن، نمیشه ک تو یک نفر کار درست انجام داده باشی
    • sahand IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      ی حرف درست بقیه نادرست نادرست
  • اریا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    کلا مایلی کهن با افراد مشهور و محبوب مشکل داره مگه خودت چندتا جام قهرمانی درباشگاه وتیم ملی به عنوان مربی کسب کردی علی دایی علی کریمی امیر قلعه نویی علی پروین و.‌. بابا بسه دیگه کم حرف مفت بزن فقط تو خوبی
    • میثم IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      مگر قلعه نویی تو کوچه شما محبوب باشه
    • امیر علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      قلعه نویی 😂😂😂
  • اشکان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اگه اصول و منطقی وجود داشت که مایلی کهن یه چیزی هم باید دستی میداد تا اون زمان مربی تیم ملی بشه، هر وقت هم اعتراضی میشد بلافاصله از بازی کره جنوبی و جام ملتهایی می‌گفت که نتایج با درخشش فردی علی دایی و بازیهای فوق العاده عزیزی و باقری بدست اومد. مایلی کهن دوست داره ادای حجازی رو دربیاره ولی خب فرسنگ‌ها فاصله داره وگرنه کیه که ندونه مشکلات در جامعه هست و شفافیت هم نیس، خب ؟ بعدش ؟ اما صحبت از عکس گرفتن شد اتفاقاً بنظر خیلیا کار اشتباهی نبوده و نیس، کار اشتباه عوام فریبی هس یعنی مثلاً فلانی بگه: من با گواردیولا عکس نمی‌گیرم چون اومدم چیزی یاد بگیرم، ولی در عمل، همه بگن ای کاش حداقل عکس رو گرفته بود چون چیزی یاد نگرفته!!
    • ۳۹۵ IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      درست مثل قلعه نویی که داره ادای علی پروین درمیاره۳۹۵
    • یک ایرانی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      جسورترین مربی تاریخ فوتبال ایرانه،شمامیگی شش گلی که به کره جنوبی زدیم هنر بازیکنان بوده پس چرااین بازیکنان که بااومدن امثال پژمان جمشیدی ومجاهدخضیراوی و...رسید به دست بلاژوویچ، نتونستن تیم ملی رو بااونهمه ستاره به جام جهانی 2002ببرند ودرنبود کره جنوبی و ژاپن حذف شدیم،چرادیگه به عربستان نتونسیم سه گل بزنیم و دایی دیگه آقای گل نشد،خبرورزسی عزیز لطفاً بجای دشمن تراشی برافلعه نویی وحاشیه درست کردن از آقای قلعه نویی ونیم ملی مثل حمایت از آقای کی‌روش حمایت کنید
  • کمال آبی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    ای کاش در مورد قدرا حریفان ما هم حرف می زد. انصافا کار قلعه نویی خیلی سخته
  • مشهدی اورجینال IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    با سلام .من اقای ژنرال قلعه نوعی را دوس دارم ولی اعتبار ایران واسم بیشتر ارزش داره ..فقط خدا کنه نتیجه بگیره و مقام بیاره والا تموم اتفاق ها رو باید گردن بگیره امیر خان ...
  • مهرداد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    مایلی‌کهن فقط توخوبی 😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂😂😜😜😜
  • ح ب IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    مایلی حسود دشمن شماره یک قلعه نویی هست . اگر به موفقیت تیم ملی علاقه داشتید هرگز با این فرد حسود مصاحبه نمی کردید .
  • میلاد IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    محمد مایلی مثلا تو چیکار برای فوتبال کردی مثلا با پله عکس نگرفتی...بابا جمع کن...همون گل گهر داور داشت الان اول بود
  • امین IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    پونصد تا تیم بهش دادن وفرستادشون یه دسته پایین تر هنوز هم ادعا داره
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    تیم ۹۸ ساخت او بود.
    • اج IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      اون تیم و کلا تحول فوتبال ایران کار مرحوم ایویچ بود
    • یک ایرانی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      ایویچ توجام ملتهای نودوشش بود که اونهمه درخشیدیم یکم تاریخ فوتبالمونو بخون
  • احمد اسکویی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    آقای محمد مایلی کهن یکی از اعجوبه های فوتبال ایران است وما بعنوان یک ایرانی به این اسطوره افتخارمی کنیم با ید منصفانه قضاوت کرددر زمان ایشان ۶ گل به کره ۴ گل به عربستان ۴ گل به چین و...‌افتخار ملت ایران
    • فرهااااد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂افتخار کن عزیزم
  • سامان IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    الحسود لا یسود
  • مهدی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    جالبه که مصاحبه کننده هر سوالی از تیم ملی پرسید مایلی‌کهن در جوابش فقط به قلعه‌نویی توهین کرد... متاسفانه خیلی عقده ای تشریف دارند
  • كارون US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    بشكرانه معني اسطوره و اعجوبه را هم متوجه شديم.
  • ایرانی اصیل IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اصلا تواین فوتبال ما یه بار نشد دونفر شون کنار هم بشینن همدیگه رو قبول داشته باشن ....عزیزجان این فوتبال شده پول و دلالی،..اگه مورینو و ارسن ونگرم بیاد .هیچی نمیشه ..
  • ایرانی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    از مایلی کهن پرسپولیسی بیش از این انتظاری نیست . چطور وقتی خودش سرمربی تیم ملی میشع انتظار داره همه ازش حمایت کنن ولی الان اینگونه رفتار میکنن . قسم حضرت عباس یا دم خروس ...
  • یاسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    آقای مایلی کهن یادت میاد امیر قلعه نویی با تیم سپاهان وقتی قهرمان شد مقابل سایپا که تو مربیش بود با تیم دوم سپاهان بازی کرد که سایپا ببره آبروت بخره پاس همدان با مدیر روستا سقوط کرد همونم شد دیگه رفتی و دور مربیگری خط کشیدی یادت بیاد چندتا تیم سقوط دادی اون سال امیر آبروت خرید
  • کامران IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    خداییش حرف حق میزنه مثل همیشه. همین آقایانی که دارن پول پارو میکنن و باهزینه فدراسیون تشریف بردن قطر تا حالا یه کلمه ازمردم دفاع کردن؟ یه بار راجب گرونی و تورم مصاحبه کردن؟ فقط خوب راه پول درآوردن رو با چاپلوسی یاد گرفتن همین.
  • علی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    ترکیبی از عوامفریبی وتعصب وبیسوادی مطلق، چیزی بسیار شبیه مموتی
  • حسن IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    آقای مایلی کهن،برعکس اینی که نشون میده،فوق العاده آدم حسودی هست،قلعه نوعی هم در تیم‌های باشگاهی ،مربی موفقی بوده ودرتیم ملی هم انشاالله موفقتر خواهد بود
  • امیر IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    اون زمان ک مربی تیم ملی بود قلعه نوعی بهترین هافبک ایران بود ک مایلی دعوتش نمی کرد یا اختر بهترین گلزن لیگ بود ک دعوت نمی شد یادمه ۱۳ نفر از لنگ دعوت کرده بود یعنی ذخیره های لنگ هم تیم ملی بودن آدم چقدر میتونه از یک تیم و از ی شخص عقده داشته باشه میگه بعد رفتن قلعه از گل گهر این تیم کلا ی پله سقوط داشته و مثلا نقش قلعه نوعی رو کمرنگ کنه جناب بعد رفتن قلعه گل گهر همه بازیها رو باخته جناب الان نزدیک ۱۰ ساله ک مربی امید رو میخان انتخاب کنن از مربی تیم ملی مشورت میگیرن آدم عقده ای مگه قلعه نوعی از مربیهایخارجی چی کم داره ک پول نگیره بعد در مورد قرعه کشی اون همه مربی اونجا بودن یعنی کنفدراسیون و این همه کشور عقلشان نمیرسه و فقط تو می فهمی ک نباید مربی تیم ملی اونجا نره تو کدوم قرعه کشی مربی تیم ملی و نماینده ای از ایران نبوده ک این بار نباشه حالا حالا باید بسوزید هر تیمی رو تو این گرفتی فرستادی ی دسته پایینتر خجالت بکش و دست از عقده هات وردار
    • ... IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      آره بهترین هافبک تیم ملی که همیشه خدا مصدوم بود مثل مجتبی جباری. قلعه‌نوعی کلا ۲۰ بازی ملی داشت. شما یا فقط قلعه‌نوعی رو دیده بودی یا دیگرونو ندیده بودی. ما که هر وقت میدیدیمش مصدوم بود از بس زپرتی بود.
    • ... IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      اتفاقا او چون جسارت داشت ۱۳ تا از بهترینهای لیگو که بازیکن پرسپولیس بودن انتخاب کرد و برخلاف پروین که شدیدا محافظه‌کار بود و به بالانس بازیکنای استقلال و پرسپولیس اعتقاد داشت بهترینها رو دعوت میکرد. اون ۱۳ تا اگه بد بودن پرسپولیس چهار پنج سال پشت هم قهرمان نمیشد و خیلیهاشون سر از اروپا در نمیاوردن. خوبه که ادموند اختر یادته و بقیه رو که از او بهتر بودن یادت نیست. ادموند اختر انقد زپرتی بود که باد بازیکن بهش میخورد ولو میشد رو زمین. مایلی کهن اگه لجباز نبود و به مسائل الکی (مو و عبادت و...) بازیکنا گیر نمیداد حالا حالاها سرمربی تیم ملی بود. نتایج او در تیم ملی و تیم فوتسال حاکی از تواناییهای اوست. تیمهایی هم که بعدا گرفت از بس بی‌بضاعت بودن سقوط کردن. پول که وسط نباشه بازیکن بازی نمیکنه برات. انتخابهای اشتباه مایلی کهن و حاشیه‌هایی که بعدا ایجاد کرد باعث شد یواش یواش از رده خارج بشه. در ضمن منظور مایلی کهن نتایج ضعیف گل گهره که نشون‌دهنده ضعف سعید الهوییه. گل گهر کم بازیکن خوب نداره ولی بعده قلعه‌نوعی کلا پسرفت کرده. الهویی دانش کافی نداره همونطور که آندرانیک تیموریان بی‌تجربه است.
  • امین IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    مگه عکس گرفتن با دیگران مشکلی داره.بعد هم باید مربی تیم همه جا بره تا دنیا رو ببینه و تجربه کسب کنه
  • حسین درگاهی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    آقای مایلی کهن به عنوان یک پیش کسوت در فوتبال ایران قابل احترام هستند.اما هیچ گاه مصاحبه های ایشان به خصوص اظهار نظر در مورد دیگر اهالی فوتبال با احترام و منطق همراه نبوده است.ایشان در دورانی که در پرسپولیس بازی میکردند بازیکن متوسطی بودند و در زمان مربیگری در تیم ملی و تیم امید و تیم های باشگاهی مربی چندان موفقی نبودند.اگرچه فرصت زیادی به ایشان برای پیشرفت داده شد اما نتوانستند علیرغم حمایت های انجام شده از این فرصت ها بهره برداری کنند. در حال حاضر قضاوت در مورد آقای قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی خیلی زود است.این تجربه دوم ایشان است.البته این بار بسیار مجرب تر و پخته تر و کارآمد تر با رزومه بسیار خوب به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده شده اند.به ایشان فرصت دهیم. دکتر حسین درگاهی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
    • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      احسنت. آفرین. کاملا منطقی و منصفانه نوشتید..
  • دددررررووودددببببرررخخخخخخ ممممممیییبببنننننییی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    حاجی به دلایل شخصیتی و... دوست داریم. ولی خیلی حرفهای مفت الذین و اضافی و به درد نخور می زنی. حرفهایت فنی و حرفه ای نیست. به بهانه صریح الهجه بودن و رک گفتن راحت بی احترامی می کنی!!!!
  • ع ق QA ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    درست می گه اون سالهای قرون وسطی که ایشون با بودجه چند برابری نتایج گرفت ملاکه ؟ با این فیلمهای که فدراسیونی های زرد و ابی بازی کردند و اون گندهای ویلموتس و کیروششون برای ایشون روزمه ساختند ؟ من او را در قطر هم دیده ام انسان محترم و ناموس داری است ولی مربی انچنان برتری نیست که تیم ملی بدهند و مسلط کنند به همه تیمها بکنند چند سال اخیر او با وجود ریخت و پاس مدیریت متمیز بوده است ؟ اصلا این موضوع بی لیاقتی مسئولین فدراسیون حتی در انتخاب سرمربی و مربی با عضویت فنی بی لیاقت است
  • س کا کا ما IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    کار امیرخان در آسیا مثل این میمونه که به یه نفر یک میلیارد پول بدن و بگن برو یه پراید بخر، قبول کنید اگر نتواند بخرد، واقعا هنر منده،
  • استق لا لی مفلوکم IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    الان مثل ..... پشیمونی که با پله عکس نگرفتی ....
  • دروغگو IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    پسر آقای مایلی کهن سال‌هاست شرکت صادرات واردات بدر را دارند و درامدهای نجومی دارن بعد میگه من از بطن مردم هستم!!
  • ایرانی بدبخت شده IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    بااحترامی که برای مایلی‌کهن قائل هستم ولی همیشه دنبال تفرقه افکنی است بابا حالا یک مربی داخلی هدایت تیمو گرفته اگربه فکر تیم وایرانی مثبت فکر کنید لایق کمک نمیکنی تفرقه افکنی نکن اینا نمایندگان این ملتن خصومت و بزار کنار
  • شبخیز IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    اینم یک شش گل اتفاقی به کره زد دیگه خدا را بندگی نمیکنه ،تو فعلا چه کاره هستی در مورد تیم ملی حرف میزنی ،همیشه منتقد شایدم انتظار داره تیم ملی را تحویل آقا بدهند ،قلعه نوعی چه خوشت بیاد چه‌ نه فعلا پر افتخارترین مربی لیگ ایرانه
  • مهرداد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    وقتی اسم مایلی کهن بیاد ناخداگاه یاد استاد اسدی میوفتم حالم بد میشه.
  • حسن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    آقای مایلی کهن شما عقده ای ترین و بی دانش ترین ورزشی هستید، شما فقط با خراب کردن بقیه ارضاع میشی براتون متاسفم که خونه نشین شدین ، تیم محلی توم پلاستیکی هم بهتون تحویل نمیدن ، سبزیتو پاک کن و خونه جارو بزنید این چارصاحی هم براتون میگذره ،،،، شما دیگه الان باید بفکر اونورتون باشین ، قرآن بخوانید توبه کنید استغفار کنید
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    این بنده مایلی‌کهن هیچوقت چشم دیدن قلعه نویی را نداشت و هنوز هم ندارد در حالیکه قلعه نویی موفق ترین مربی فوتبال بوده ولی حسادت نمی گذارد ایشان واقعیت‌های موجود را ببیند
  • اسد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    از اولی که ما محمد مایلی را میشناسیم ادم حسودی بود اخه تو چه کاره ای که درباره سرورت امیر خان حرف میزنی
  • غلامرضا ج IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    اولا فکر کنم پله با تو عکس نگرفته بعد هم شما هیچ وقتمربی بدرد بخوری نبودی پس بذار قلعه نویی کارش بکنه
  • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    این آقا با هرکسی اومده مشکل داشته البته مشکل از بقیه بوده و ایشون که همیشه توی میدون تره بار هستن بی‌تقصیر هستن آقا داستان سی سال پیش چه ربطی به الآن داره بعضی از حرفهایی که اونموقع باید می‌گفتید رو الآن رو میکنید خب اگه مرد بودید و وجدان و انصاف داشتید همون موقع حرفاتون رو میزنید. حرفاتون الآن خریدار نداره
  • امیر بلوچ IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    مایلی کهن با ژنرال خود نگیر حسادت نکن ژنرالی با افتخارات زیاد
  • مهراب IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    غفور جهانی گل جهانی جام جهانی
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    بااین هم معلوم میشه هه قلعه نویی به خدااگه ازهمین مربیگری تیم ملی نداختندبیرون این باباشگاه نمیتونست نتیجه بگیره باتیم ملی میتونه جم کنیدبابا قلعه نوعی هه
  • حامد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    لطفا از کسی نظر بخواین که لااقل چندتا افتخار ملی یا باشگاهی داشته باشه تو نربیگری.ایشون بهترین افتخارش سومی جام ملتها است اونم با اون وضعیت که قدیمی ها یادشونه.مایکی کهن شعار رو سکوها علیه تو تو ورشگاه آزادی هنگام بازی با کویت یادته؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی