نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پیش‌بازی چلسی – رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چلسی در حالی امشب در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان رئال‌مادرید خواهد بود که شانس کمی برای صعود خواهد داشت.

امشب در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن دیداری از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز خواهد شد که در پایان آن یکی از ۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را خواهیم شناخت. چلسی در دیدار برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

چلسی؛ ناامیدانه!

فرانکی محبوب نه تنها دوای درد چلسی نبوده، بلکه این تیم را بیشتر در بحران فرو برده است! چلسی وضعیت خوبی ندارد و حتی در نیمه بالایی جدول لیگ برتر انگلیس هم جای نگرفته است. آبی‌های لندن ناامیدانه وارد مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند و مشخصاً روحیه مبارزه‌طلبی را برای ادامه کار ندارند. در واقع شرایط به گونه‌ای است که اگر چلسی موفق شود رئال را در این مرحله حذف کند، گویی یک تیم درجه چندم اروپایی پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان را کنار زده و یک شگفتی بزرگ خلق خواهد شد. آیا اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای در استمفوردبریج شهر لندن رخ خواهد داد؟

رئال‌مادرید؛ تنها دلخوشی رئالی‌ها

رئالی‌ها دستکم در کوپادل‌ری با شکست و حذف بارسلونا روحیه گرفته‌اند. در لالیگا با ۱۱ امتیاز اختلاف چندان امیدی به قهرمانی ندارند، اما تلاش می‌کنند ۳ امتیازها را بگیرند تا دستکم رده دوم را از دست ندهند. اما تورنمنت محبوب برای رئال و کارلتو، لیگ قهرمانان اروپاست، چرا که هردو پرافتخارترین تیم و پرافتخارترین مربی این رقابت‌ها هستند. رئالی‌ها حتی در بدترین شرایط هم یکی از شانس‌های اول قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود. به نظر نمی‌آید رئال برای گرفتن جشن صعود در لندن کار سختی داشته باشد و چالش اصلی در نیمه‌نهایی است؛ جایی که باید به مصاف یکی از دو تیم منچسترسیتی یا بایرن‌مونیخ که به احتمال زیاد شاگردان پپ خواهند بود، بروند.

آخرین بازی
هفته قبل در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۲-۰ از سد چلسی گذشت. بنزما و آسنسیو گل‌های رئال را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۸) در ۸ دیدار قبلی بین چلسی و رئال‌مادرید، آبی‌های لندن ۴ برد و رئالی‌ها ۲ برد کسب کرده‌اند. ۲ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱) چلسی تابه‌حال یک جام را از رئال‌مادرید گرفته است. سال ۱۹۹۸ در سوپرجام اروپا، آبی‌های لندن با شکست ۱-۰ رئال قهرمان شدند.
۱۱) به نظر می‌رسید یازدهمین حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ۱۳ فصل اخیر در دسترس باشد.
۱۴) رئال‌مادرید موفق شده ۱۴ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود که پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می‌رود. چلسی هم ۲ مرتبه این قهرمانی را جشن گرفته.
۴) کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید پرافتخارترین سرمربی لیگ قهرمانان اروپاست. او موفق شده ۴ مرتبه (۲ مرتبه همراه میلان و ۲ مرتبه همراه رئال) قهرمان این تورنمنت شود.
۱) فرانک لمپارد سابقه یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد، البته به عنوان بازیکن. فرانکی هیچ عنوانی در دوران مربیگری‌اش کسب نکرده است.
۴) با وجود قبول ۵ باخت در استمفوردبریج در لیگ برتر، چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ۴ بازی خانگی‌اش را نباخته است.
۵۳) چلسی در ۶۳ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۲۱ برد داشته، ۱۶ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۴ بازی را باخته است.
۵۲) رئال‌مادرید ۵۲ مرتبه با تیم‌های انگلیسی بازی کرده که ۲۳ بازی را برده، در ۱۳ بازی به تساوی دست پیدا کرده و ۱۶ بازی را با شکست تمام  کرده است.
۵) رئال‌مادرید فصل قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال با ۳ تیم انگلیسی بازی کرد که حاصل کارش ۳ برد و ۲ شکست و در نهایت قهرمانی بود. نکته جالب این که در صورت حذف چلسی، به احتمال زیاد این فصل هم در نیمه‌نهایی با تیم انگلیسی دیگری یعنی منچسترسیتی روبه‌رو خواهند شد.

مصدومان و محرومان
کالیدو کولیبالی، آرماندو برویا و کارنی چوکووئمکا مصدومان چلسی هستند و قطعاً به این بازی نخواهند رسید. شاید کای هاورتس و روبن لوفتوس‌چیک هم به این جمع اضافه شوند. بن چیلول هم در بازی رفت کارت قرمز گرفت و در استمفوردبریج غایب خواهد بود. فرلان مندی و وینیسیوس جونیور هم مصدومان رئال برای نبرد لندن هستند. البته شاید وینیسیوس به این بازی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
کپا، جیمز، فوفانا، سیلوا، کوکوریا، کانته، فرناندس، کواچیچ، استرلینگ، فلیکس و مودریک
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، کاماوینگا، مودریچ، شوامنی، کروس، والورده، رودریگو و بنزما

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی