حمایت قاطع پیشکسوت پرسپولیس از استقلال؛ از حذف رقیب‌مان در آسیا تأسف خوردم/ طلب استراماچونی در قبال عظمت استقلال هیچ است/ فرهنگ غلط ما باعث شد ساپینتو داغ کند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پایان رأفت پیشکسوت پرسپولیس گفت: باشگاه استقلال اینقدر با عظمت و بزرگ است که می‌تواند ده بار استراماچونی را بخرد و آزاد کند اما متاسفانه با این وضعیتِ مثلاً حرفه‌ای چرخ فوتبال نمی‌چرخد.

پایان رأفت، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره بازی این تیم مقابل مس رفسنجان، بحث داوری و البته حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و شرایط فوتبال حرفه‌ای در کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد.

با این ثروت ملی این شرایط زیبنده ما نیست

قبل از هر چیز باید فرا رسیدن سال نو را به همه هموطنانم به ویژه اهالی ورزش و فوتبال تبریک بگویم. امیدوارم در سال جدید شرایط اقتصادی به سمتی برود که مردم کشورمان بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند. این شرایط اقتصادی با این همه ثروت در کشورمان زیبنده این مردم نیست. امیدوارم آنهایی که مسئولند پاسخگو باشند و در قبال نیازهای مردم تلاش کنند.

تا VAR نباشد مشکلات داوری حل نمی‌شود

بازی را دقیق ندیدم اما در رابطه با صحنه پنالتی باید گفت که نظر داور پنالتی و اخراج بود که البته اخراجش درست است اما این که داخل محوطه جریمه خطایی صورت گرفت یا بیرون به علت نبودن کمک داور ویدیویی متاسفانه نمی‌توان نظر قطعی داد. گرچه تعدادی از داوران گفته‌اند خطا درست بود و تعدادی گفتند نبود، اما به هرحال مادامی که فرهنگ کمک داور ویدیویی از فوتبال ما دور باشد وضعیت همین است.

گل سپاهان هم مشکوک بوده است

۶ بازی برای پرسپولیس باقیمانده که هرکدامشان حکم فینال را دارند. البته من شنیدم که در بازی سپاهان هم این تیم با یک گل مشکوک برنده شده است. البته این روزها تیم ها به خاطر حساسیت امتیازات خیلی محتاط فوتبال بازی می‌کنند و بیشتر به امتیاز کامل مسابقات فکر می‌کنند. برد پنج گله و یک گله هیچ فرقی نمی‌کند. سپاهان و پرسپولیس به سختی امتیاز گرفتند اما استقلال نه.

حمایت قاطع پیشکسوت پرسپولیس از استقلال؛ از حذف رقیب‌مان در آسیا تأسف خوردم/ طلب استراماچونی در قبال عظمت استقلال هیچ است/ فرهنگ غلط ما باعث شد ساپینتو داغ کند

حق استقلال حذف از آسیا نبود

خدا شاهد است که بابت اتفاقی که برای استقلال رخ داد خیلی ناراحت شدم. حق استقلال بود به عنوان تیم قهرمان فصل پیش به آسیا برود. استقلال یک تیم دولتی است، باید به این باشگاه کمک می‌کردند تا به مشکلاتش رسیدگی شود. اگر هم دولتی نیست با یک نگاه ملی باز هم باید دولت کمک می‌کرد. مگر فولاد به آسیا نرفت و باعث افتخار همه ما نشد؟ همانطور استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی نماینده ایران هستند.

در ایران می‌ترسیم حرفه‌ای باشیم

وقتی خبردار شدم استقلال به آسیا نمی‌رود ناراحت شدم و تاسف خوردم. در همه کشورها فوتبال یک صنعت و حرفه درآمدزاست اما متاسفانه در فوتبال ما هنوز تفکرات آماتوری رهایمان نمی‌کند. متاسفانه در فوتبال ایران از حرفه‌ای بودن ترس داریم. عده‌ای می‌ترسند که حرف حرفه‌ای بودن را به شکل جدی بزنند و فقط در کلام فوتبال ما حرفه‌ای است. حتی فدراسیون فوتبال مان هم حرفه‌ای نیست. به همین خاطر است که هرساله صدها استعداد فوتبال را از دست می‌دهیم.

مدیران استقلال پس انداز هم نکردند!

ای کاش مدیران باشگاه رقیب در این مدت ماهیانه مقداری پول پس انداز می‌کردند تا بدهی این مربی پرداخت شود. اصلاً استقلال و پرسپولیس نباید در دغدغه مالی داشته باشند. تیم هایی با ۳۰ الی ۴۰ میلیون هوادار چرا باید نتوانند یک میلیون دلار پول داشته باشند؟ این خجالت آور است!

حمایت قاطع پیشکسوت پرسپولیس از استقلال؛ از حذف رقیب‌مان در آسیا تأسف خوردم/ طلب استراماچونی در قبال عظمت استقلال هیچ است/ فرهنگ غلط ما باعث شد ساپینتو داغ کند

استراماچونی جلوی استقلال عددی نیست

عظمت باشگاه استقلال به قدری است که استراماچونی جلوی این تیم عددی نیست. باشگاه استقلال و پرسپولیس با این پتانسیل جمعیتی که به عنوان هوادار دارند باید در هر بازی که می‌کنند از محل درآمدزایی حرفه‌ای شان حداقل یک میلیون دلار کنار بگذارند اما متاسفانه به خاطر ترس از حرفه‌ای بودن و نگاه آماتوری که به فوتبال ما وجود دارد شرایط به شکلی پیش می‌رود که باشگاهی با این عظمت نمی‌تواند یک میلیون دلار جور کند تا مانع حذف شدنش از آسیا شود. باور کنید من خیلی ناراحتم.

دلم برای بازیکن استقلال سوخت چون درکش می‌کنم

صحبت های بازیکنان استقلال را شنیدم و دلم برای شان سوخت. درکشان می‌کنم. ما هم مثل آنها چهار الی پنج ماه بی پولی کشیده‌ایم. این بچه ها حق دارند ناراحت باشند. چه کار می‌توانند انجام دهند؟ مگر فوتبالیست کار دیگری غیر از این بلد است که انجام بدهد؟ این بچه‌ها زندگیشان پر هزینه است.

فوتبالیست مجبور است سراغ آپارتمان سازی برود

یک فوتبالیست نه بیمه دارد و نه امنیت شغلی اما بلافاصله از پول و درآمدش مالیات کسر میشود. برای همین است که فوتبالیست ها به سراغ آپارتمان سازی می‌روند، به سراغ خرید زمین و ملک میروند. مگر فوتبالیست معمار است؟ آنها برای اینکه طی 8 سال فوتبال حرفه‌ای شان اینده شان را تأمین کنند مجبور می‌شوند سراغ مشاغل دیگر بروند. این جبر حاکم بر شرایط فوتبال ایران، فوتبالیست را مجبور می‌کند که به سراغ مشاغل دیگر برود.

حمایت قاطع پیشکسوت پرسپولیس از استقلال؛ از حذف رقیب‌مان در آسیا تأسف خوردم/ طلب استراماچونی در قبال عظمت استقلال هیچ است/ فرهنگ غلط ما باعث شد ساپینتو داغ کند

فرهنگ فوتبال ایران ساپینتو را بی تربیت جلوه می‌دهد

متاسفانه این وضعیت باعث می‌شود که روی همه اهالی فوتبال فشار وجود داشته باشد. به نظر من ساپینتو مربی تربیتی نیست. او وقتی تحت فشار فرهنگ فوتبال ما قرار می‌گیرد داغ می‌کند و چنین واکنش‌هایی را نشان می‌دهد. من خودم هم مربی هستم و اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش از فشار زیاد حرفی زدم که البته خوب نبود برای همین ساپینتو را درک می‌کنم.

بازیکن فوتبال هرکاری کند ایراد می‌گیرند

فوتبالیست با این شرایط چه کار می‌تواند بکند؟ اگر بازی نکند به او می‌گویند بی غیرت است. اگر بازی کند پس توقع دارد پولش را بگیرد که آن را هم نمی‌دهند پس فوتبالیست سراغ کشاغل دیگر می‌رود تا آینده اش را تأمین کند و باز هم از او ایراد می‌گیرند که چرا روی فوتبالش تمرکز ندارد. همه از فوتبالیست توقع دارند ولی اصلا او را درک نمی‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • بهرام IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    آقای رافت چرا باید شما از استقلال حمایت کنی؟؟؟ در حالی که تمام بازیکنان استقلال در حال طعنه زدن به پرسپولیس هستند
    • ساوالان IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      مگر نمی دانی پرسپولیس بعد میناوند پیشکسوت ندارد...همه شدند فالوور بگیر......پیشکسوت های پرسپولیس لب باز کردند .دنبال سهام بودند. ولی پیشکسوتهای استقلال لیدر باشگاه...
    • حسن IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      دیدن استقلال نتیجه میگیره ترسیدن
    • هدایت فارسی نسب IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      سلام عرض ادب احترام خدمت همه سروران گلم خسته نباشید عیدتون مبارک رمضانتو پرازالطاف الهی دوست عزیزاین آقافوتبالی هستش درک داره مثل من وتوعقده ای نیست بخوادازتیم رقیب واتفاقی که طعنه بزنه وخوشحالی بروزبده پس خوشبینانه به اطرافت بنگر آلام من به شخصه بیرانوندروخیلی دوست دارم گرچه استقلالی ام ولی اون پرتاب دستش که توگینس ثبت شده استوری کردم ..
    • داود IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      دورودبرشرف آقای رافت وهرچه پرسپولیسی بامرام
    • حسین IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      آقای رافت یک انسان آزاده و با وجود است از صحبت‌هایش لذت بردم ،مرحبا به این شخصیت
  • هوادار IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    با قدرت برای قهرمانی در دسته ۳ ادامه میدیم . قبلا هم قهرمان دسته ۳ شدیم باز هم میشیم💪 💙💙💙💙💙💙
  • بهرام US ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    ترسیدن ستاره سوم را بگیره گفتن تیم حکومت که ستاره نداره آبرومون میره
  • استقلال یک سبک زندگی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    دمت گرم اقای رافت
  • امید IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    دمت گرم حرف حساب
  • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    بابا هیچ تیمی ازهیچ تیمی بخاطر ستاره یا سیاره نمیترسه.اینا همه نمایندگان کشورمون ایران عزیزهستن.هواداران پرسپولیس واستقلال نمیدونم چرا همش به همدیگه تیکه ومتلک میندازن.هواداری وطرفداری بایدجوری باشه که تیمها پرانرژی پیشرفت کنن.انهم تشویق کردن تیم محبوبشون.نه با فحاشی وبدگویی به بازیکنان تیم مقابل .پرسپولیس واستقلال هووو که نیستن.هردوتیم هم ملتی وهم دولتی هستن.بعضیا میگن تیم حکومتی.اقا این چ ندیات چی ن ازدهن نشسته برخیا بیرون میاد.شما ایرانی هستیدیا دشمن ایرانی.خواهشن کسانی که قصدخرابی وحاشیه سازی درداخل کشوررا بااین گونه شعارها رادارند.خودشون رابعنوان هواداران استقلال وپرسپولیس جانزنن.هواداران این دوتیم.درفضای مجازی باهم شوخیهایی میکنن.اما حاشیه سازی نمیکنن.استقلال اگه حذف بشه.مطمئنا همه ایرانیها هم ناراحت میشن.سرخ وابی.چون این دوتیم همیشه درکنارهم معنا دارن.هرخانواده ای‌.هم پرسپولیسی داره وهم استقلالی.بعضیا نمیدونن چی به چیه یه چیزهایی میگن.اگه اقای پایان رآفت یکی ازخانواده اش استقلالی باشه.شما چه میدونید؟
  • رحمان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    ۶ تا میخورن نرود بهتره ابرویایران میبرند
  • . IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    امیدوارم لنگ یجوری تو آسیا سرافکنده بشه که آرزو کنه ای کاش هیچوقت به بازیهای آسیایی نمی رفت
  • کامران زارعی IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    دمت گرم
  • فرشاد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    نه فقط فوتبال بلکه همه جا داریم طعم ورشکستگی و بدبختی و نداری را میچشیم.
  • عادل IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    استقلال پارسال بیش از اندازه هزینه کرده، تعهد ایجاد کرده و دولت نظارت و کنترلی نداشته. گرون ترین قهرمانی تاریخ رو در ایران داشته. طبق گفته فتح اله زاده به اندازه کل تاریخ باشگاه تاج و باشگاه استقلال پارسال هزینه داشته. بنابراین خیلی طبیعیه که چندسالی اقدامات انقباضی و ریاضتی مالی داشته باشه و بهش فشار بیاد.
    • مافیا سرخ IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      تیم پیروزی پنج سال با انظباط مالی قهرمان شد؟ یا حمایت دولت
  • استقلال IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    این حمایت ها همش شو تبلیغاتی چون خاطشون جمع شده تیم محبوبشون به ناحق بجای استقلال میره آسیا . این حرفا رو میزنن خودشون رو تبرئه کنن .
  • حسن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    سلام برید یقه اون مدیر بی کفایت که بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی باشگاه های دولتی که از جیب بیت المال خرج می‌کنند بگیرید.
  • hma IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    حرف حق. واقعا مدیران روچه کسی انتخاب میکنه؟ شایدمدیرپرسپولیس هم یه روزی عملکردبدی داشته باشه وباشگاه رونابودکنه. مقصر مسیولین بالایی هستن که این مدیران رومنسوب میکنن. درهرشرایطی این دوتیم نباید اسیب ببینن ولی ظاهرا همه مدعی هستن وکسی پاسخگونیست.
  • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    دورد بر شما عزیزان ,جشن سال نو بر همگی مبارک,اگر این باشگاه میخواست باید تا زمان حاضر 3 بار پول استراماچونی را پرداخت می کردند چون به هیچ کس جواب نمیدن پولها را چگونه هزینه میکنند و هیچ تراز مالی هم ندارند اینجا باید دولت و سهامدارها دخالت کنند و ببینند این هزینه ها بابت چه مواردی بوده
  • ناشناس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    درود ب شرفت مرد بااینک عشقم ابی هست اما عزیزانی هستن ک طرفداررنگ قرمز هستن و عاشقانه عشق دارن ب تیم محبوبشون خوبه ک بجایی تنه زدن کمی ادب فهم رو ب کار بریم درود ب شرفت دلاور اونایی ک دارن برای هم کری مضخرف میخونن عده ای تازه ب دوران رسیده هستن بیشتر از این هم نمیشه ازشون توقع خواصی داشت شرافت خوب چیزیه ک هرکسی درکش نکرده درود وصددرود ب هرانسان درستی ک درمسیر خوب زندگی ب لطف خدا قرار میگیره
  • صحت IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    اقایون دست حاجی فتل روشد. هی گفت ومصاحبه کرد من رامدیرعامل کنید. وول کن نبود. چرا که چک میلیاردی داشت. وچک خودش که 7میلیارد بود وصول کرد. این دوره دیگه بمب نترکاند چون هدفی داشت اونهم وصول چک خودش تمام. این آخرین مدیرعاملی واخرین حضورش در اس اس واخرین بمب ش وصول چک خودش بود. ماموریت تمام شد. درود حاج فتل. این اخری عجب بمبی ترکاندی. ابروی 60ساله ورزشی خودت رابردی حاج فتل......؟؟؟؟؟
  • گلی IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    ماموریت حاجی فتل، وصول چک خودش بود وبمب انتحاری را ترکاند. چک حاج فتل 7میلیاردبوده.
  • رضا DE ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    مگر همین مدیران که میگویندپول استراماچونی راحتی دیگرهزینه کردند توسط هیئت مدیره که ازطرف وزیرورزش انتخاب نشدند پس مسبب این نابسامانی وزیر ورزش است آقایون دیگربسه بیشتر مردم راسیاه نکنین حذف استقلال ازروی نقشه قبلی وعامدانه بود وهرکس که اومد پازلی ازاین نقشه بود ابتدا مربی خارجی رابی جهت فراری دادند وبعدطلبش راندادند و استقلال راحذف کردند حالا هوادار عذاب بکشم اصلا کسی هواداران را داخل آدم نمیدونند اینا به منافع شخصی وگروهی خودشان فکر میکنند
  • کیان IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    پایان جان !!؟ شما هم مثل جماعت کیسه حکومتی فریبخورده فقط نوک بینی خودت را نگاه نکنید !!!؟ کیسه حکومتی فاسد (تاج الاستقلال) ۸ دهه ضحاک مار بدوش فوتبال ایران است که ضمن چپاول بیت المال تیمهای مردمی همچون شعاع و شاهین و تهرانجوان و دارایی و سرباز و غیره را منحل نمودند و هواداران و بازیکنان شاخص آنان را در طول تاریخ تصرف نموده است این باشگاه درباری حکومتی حتی دیگر مقرون به صرفه خود دولتها هم نیست و به جزء چپاول بیت المال هیچ سودی هم برای فوتبال ایران نداشته و ندارد و عاقبت ظلم و ستم و عوام فریبی مردم ساده از طرف این کیسه حکومتی فاسد هم پایدار نخواهد ماند از نظر فرهنگی هم این باشگاه درباری حکومتی فقط ارازل و اوباش پرور بوده است شما این کیسه حکومتی فاسد را در قالب پرویز برومند دیدند و بخوبی آن را لمس کردید !!! پس از شما بعید است چنین طرز تفکری نسبت به این باشگاه درباری حکومتی الاستقلال و جماعت فریب خورده آن داشته باشبد !!!
  • امير IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    استقلال قهرمان ميشه حالا خواهيدديد آلمينيوم مس رسفنجان پيروزي كاري نداره براي استقلال مظلوم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی