نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
پیش‌بازی آرسنال – منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیدار رفت آرسنال و منچسترسیتی در حالی برگزار خواهد شد که نبرد این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس به اوج خودش رسیده است.

از هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس دیداری به تعویق افتاد که حالا تبدیل شده به یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل. در ورزشگاه امارات، آرسنال صدرنشین لیگ برتر انگلیس میزبان منچسترسیتی تیم دوم جدول خواهد بود.

آرسنال؛ در جاده قهرمانی

توپچی‌ها بعد از ۱۹ سال جام می‌خواهند؟ باید از این فرصت‌ها استفاده کنند. آرسنال در فصل جاری کمتر لغز داشته، ولی پیروز نشدن در ۲ بازی آخر کمی نگران‌کننده است. با این حال هنوز هم اختلاف با یک بازی کمتر ۳ امتیاز است و امشب می‌توانند از بازی معوقه و مهم‌شان استفاده کنند و دوباره آن را به ۶ برسانند. میکل آرتتا می‌داند برای تحقق رؤیای قهرمانی نیاز به پیروز شدن در بازی‌های بزرگ است. به نوعی اولین در به سوی قهرمانی است و در بعدی می‌تواند بازی برگشت در اتحاد باشد. برای نبرد مستقیم با نزدیک‌ترین رقیب زیاد صبر کردند و آرسنال باید اینجا خودی نشان دهد تا در جاده قهرمانی بیفتد.

منچسترسیتی؛ همه علیه یکی

این روزها برای سیتی سخت می‌گذرد. حواشی این باشگاه، بهترین تیم سالیان اخیر لیگ برتر انگلیس را به‌هم ریخته. با این حال پپ گواردیولا نشان داد روانشناس خوبی هم هست. هم این که طرف مدیران باشگاه را گرفت، هم این که اجازه نداد تیمش وارد بحران شود. با برد مقابل استون‌ویلا به استقبال مهم‌ترین بازی می‌روند و حتی اگر امشب در لندن پیروز شوند صدر جدول را از صدرنشین خواهند گرفت. بدون توجه به شایعه کسر امتیاز و سقوط، سیتی پیش می‌رود. آرسنال تنها رقیب سیتی در هفته‌ها و ماه‌های آتی نیست و همه لیگ برتر علیه این تیم هستند.

آخرین جدال
ماه گذشته یعنی ژانویه ۲۰۲۳ در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی در دور چهارم جام حذفی انگلیس با یک گل آرسنال را شکست داد و حذف کرد. ناتان آکه تک‌گل آن بازی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۵۰) آرسنال و منچسترسیتی در لیگ برتر ۵۰ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۲۳ بازی را توپچی‌ها برده‌اند و ۱۷ بازی به سود سیتیزن‌ها خاتمه یافته. ۱۰ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۰) به طرز شگفت‌انگیزی در ۵ فصل اخیر تمامی دیدارهای لیگ برتری بین این دو تیم را منچسترسیتی برده است. در واقع سیتیزن‌ها که ۱۰ برد داشته‌اند ۵ فصل رقیب‌شان را دبل کرده‌اند.
۷) حدود ۷ سال و ۲ ماه از آخرین برد لیگ برتری آرسنال مقابل سیتی می‌گذرد. این تیم لندنی آخرین مرتبه دسامبر ۲۰۱۵ مقابل سیتی پیروز شد و بعد از آن در ۱۳ بازی متوالی موفق به کسب ۳ امتیاز در این نبرد نشده است.
۰) ورزشگاه امارات دژ تسخیرناپذیر توپچی‌ها بوده است. آرسنال در ۱۰ بازی خانگی این فصل شکست نخورده، ۸ برد و ۲ تساوی داشته. با این حال ۲ تساوی در ۳ بازی آخر مقابل نیوکاسل و برنتفورد رقم خورده است.
۳) منچسترسیتی در ۳ بازی از ۴ بازی خارج‌ازخانه‌اش مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس در فصل جاری شکست خورده است. در واقع همگی ۳ باخت خارج‌ازخانه سیتی مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس (لیورپول، منچستریونایتد و تاتنهام) بوده. سیتی فقط چلسی را در استمفوردبریج برد.
۷) پپ گواردیولا مقابل دستیار سابقش میکل آرتتا فقط یک باخت داشته و ۶ بازی را در ۷ مصاف با او برده است. در لیگ برتر هم همیشه پپ برنده بوده.
۲۵) اگرچه ارلینگ هالند ۲ بازی است که گل نزده، ولی با ۲۵ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی هری کین ۸ گل فاصله دارد.
۱۱) با وجود این که منچسترسیتی از آرسنال عقب افتاده، ولی آمار فردی ستاره‌های آبی‌آسمانی‌پوش بهتر از ستاره‌های قرمزپوش است. در جدول برترین گلسازان هم کوین دی‌بروینه با ۱۱ پاس‌گل در صدر است و پشت سر او بوکایو ساکا از آرسنال با ۸ پاس‌گل قرار دارد.

مصدومان و محرومان
گابریل ژسوس، محمد الننی، ریس نلسون و امیل اسمیت راو مصدومان آرسنال هستند که این بازی حساس را قطعاً از دست داده‌اند. لیست مصدومان منچسترسیتی خلوت‌تر شده و تنها جان استونز به این بازی نخواهد رسید. البته مصدومیت ارلینگ هالند هم پپ را نگران کرده، ولی در تلاش هستند او را به مهم‌ترین بازی نیم‌فصل دوم برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، پارتی، ژاکا، ساکا، مارتینلی و انکتیا
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، آکه، رودری، گوندوغان، دی‌بروینه، محرز، گریلیش و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زهرا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    این بازی رو آپارات اسپرت پخش زنده داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی