نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پیش‌بازی تاتنهام – منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچسترسیتی در حالی به مصاف تاتنهام خواهد رفت که تابه‌حال در لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اختصاصی اسپرز پیروز نشده است.

امشب از ساعت ۲۰ حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام در شمال لندن برگزار خواهد شد. تاتنهام در این دیدار به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت.

تاتنهام؛ خروج از برزخ

از آنتونیو کونته انتظار جام داشتند، ولی حالا به حضور بین ۴ تیم بالای جدول هم راضی هستند! هواداران تاتنهام وقتی در خانه هم تیم‌شان شکست می‌خورند سرافکنده و ناراضی هستند. اسپرز فعلاً تیم پنجم جدول است و شانس دارد دوباره به جمع ۴ تیم بالای جدول برسد، ولی هدف‌گذاری سفیدپوشان شمال لندن از وقتی که سرمربی ایتالیایی آمده چنین چیزی نبوده است. در ۴ هفته آتی ۳ بازی خانگی در پیش است و تاتنهام می‌تواند به وضعیتش سروسامان بدهد، ولی ۲ بازی مقابل سیتی و چلسی کار را سخت می‌کند. فعلاً می‌خواهند برای خروج از برزخ دست‌کم از سیتی در خانه امتیاز بگیرند.

منچسترسیتی؛ بازگشت در فوریه

۵ امتیاز فاصله با آرسنال صدرنشین البته با یک بازی بیشتر! سیتیزن‌ها وضعیت‌شان مثل قبل خوب نیست، ولی باز هم نمی‌توان گفت شانس قهرمانی ندارند. پپ گواردیولا می‌داند که تیمش هیچ‌وقت در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام پیروز نشده و دبل کردن در این فصل به منزله رقم زدن یک اتفاق مهم خواهد بود. ماه ژانویه که با چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام مصاف دادند و در فوریه هم برای این که مدعی قهرمانی بمانند مسیر دشواری پیش‌رو دارند. بعد از بازی امشب، باید ۲ هفته بعد هم به شمال لندن برگردند و با آرسنال صدرنشین مصاف بدهند.

آخرین جدال
نوزدهم ژانویه ۲۰۲۳ یعنی دو هفته قبل هم در دیداری معوقه از رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری منچسترسیتی و تاتنهام به مصاف هم رفتند که سیتیزن‌ها ۴-۲ آن بازی را بردند. محرز (۲ مرتبه)، آلوارس و هالند برای سیتی و کولوسوکی و امرسون برای اسپرز در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۵۱) در ۵۱ مصاف لیگ برتری بین تاتنهام و منچسترسیتی، لندنی‌ها ۲۷ برد و منچستری‌ها ۱۷ برد داشته‌اند. ۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۷) در ۷ دیدار اخیر بین تاتنهام و منچسترسیتی، لندنی‌ها ۴ بازی را برده‌اند. منچسترسیتی فقط ۲ برد داشته و یک بازی مساوی شده. 
۳) تاتنهام ۳ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل سیتی را برده. آخرین برد آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر در خانه اسپرز به اکتبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد که آن زمان تیم لندنی در ومبلی از رقبا پذیرایی می‌کرد. در واقع سیتی تابه‌حال در لیگ برتر در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام برنده نشده است.
۶) این هفتمین نبرد پپ گواردیولا و آنتونیو کونته خواهد بود. در ۶ دیدار قبلی هرکدام از این دو مربی ۳ برد داشته و هیچ دیداری مساوی نشده است. کونته فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ اولین مربی‌ای شد که مدافع عنوان قهرمانی را همراه چلسی دبل کرد.
۰) تاتنهام این فصل در خانه با هیچ رقیبی امتیازها را تقسیم نکرده. تیم کونته در ۱۰ بازی خانگی در لیگ برتر ۶ برد و ۴ شکست داشته است. اسپرز هردو بازی خانگی‌اش پس از جام‌جهانی را باخته.
۲۵) همین حالا هم ارلینگ هالند از بهترین گلزنان فصل قبل یعنی سون و صلاح بیشتر گل زده. ستاره نروژی با ۲۵ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است.
۶) سیتی رقیب محبوب هئونگ مین سون بوده. ستاره کره‌ای در ۱۰ بازی مقابل سیتیزن‌ها موفق شده برای اسپرز ۶ گل بزند.

مصدومان و محرومان
لوکاس مورا و پاپه سار مصدومان تاتنهام هستند که به این دیدار نخواهند رسید. ریچارلیسون با وجود بهبودی شرایط مشخصی ندارد و احتمال دارد بازی نکند. جان استونز و فیل فودن هم مصدومان سیتی برای این دیدار هستند. البته احتمال رسیدن فودن وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، رومرو، دایر، لانگله، امرسون، هویبیرگ، بنتانکور، پریشیچ، کولوسوسکی، سون و کین
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، آکانجی، آکه، لوئیس، رودری، محرز، گریلیش، گوندوغان، دی‌بروینه و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عرفان IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    من می خواهم به بازی نگاه کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی