نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
یحیی گل محمدی و جواد نکونام
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ما وقتی مسیر بی اخلاقی را پیمود که لیدرها و بوقچی‌ها را تشویق به حمله شدید به رختکن تیم کردند تا بازیکنان بیچاره و نگون بخت را با چوب و چماق بزنند.

یحیی گل محمدی و جواد نکونام در روزی که تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند، حسابی از خجالت هم درآمدند.

آنهایی که نزدیک زمین بودند روایت‌هایی وحشتناک از آنچه در این بازی گذشت دارند و از مصاحبه‌های پس از مسابقه هم پیداست که در آن قیل و قال چه اتفاقات تلخی رخ داده است.

با این همه، امروز عده ای برای گل محمدی و نکونام، معلم اخلاق شده اند و خطاب به آنها نصایح اخلاقی می‌کنند. منتقدان جوری در این باره داد سخن سر می‌دهند که گویی تمام بی اخلاقی‌های فوتبال ایران، زیر سر نکونام و گل محمدی است.

نخیر؛ آدرس وارونه به شما داده اند. فوتبال ایران زمانی به انحطاط اخلاقی کشیده شد که دروازه‌های مدارس فوتبال پایه را بی حساب و کتاب باز کردند و تعدادی بچه معصوم را به دست برخی مربیان بی اخلاق و از همه جا بی خبر سپردند. راستی؛ ترویج دهندگان بحث‌های فرهنگی و اخلاقی، چرا آن روز تمام زورشان را برای مقابله با این کج روی‌ها نزدند؟

ورزش ما آن گاه مسیر بی اخلاقی را طی کرد که سرمربی تیم ملی مقابل چشمان تماشاگران به صورت یک بازیکن، سیلی محکمی نواخت؛ کاری که او می‌توانست در رختکن و دایره خصوصی تیمش انجام بدهد.

فوتبال ما وقتی مسیر بی اخلاقی را پیمود که لیدرها و بوقچی‌ها را تشویق به حمله شدید به رختکن تیم کردند تا بازیکنان بیچاره و نگون بخت را با چوب و چماق بزنند. شما چرا این وقت‌ها، دم از رعایت اخلاق نمی‌زنید و خاطرتان را مکدر نمی‌کنید؟

بی اخلاقی و آنارشیسم مزمن، مدت‌هاست در فوتبال کشور رخنه کرده است؛ اما لابد بعضی‌ها منتظر بودند همه کاستی‌ها را در مناقشه تمسخرآمیز گل محمدی و نکونام ببینند و شروع به شماتت این مربیان کنند. در حالی که درد اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد که خانه از پای بست ویران است...

در همین ارتباط بخوانید: حمله‌های ناباورانه گل محمدی و نکونام؛ وقتی فوتبال برای آنها مهم شد!/ ورود واژه‌های لجن بازی و شغال و کفتار به ساحت فوتبال ایران!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • بابا مسعودیان ! IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    با عرض پوزش به نظرم شما هم برادر من دارید آدرس اشتباه میدهید این لیگ فوتبال به دو بخش قبل از ایل و طایفه بابا مسعود و بعد از او بر میگرده وقتی به هر ............ رو بدهی چنین نتایجی هم از آن حادث خواهد شد حق نگهدار
    • حسین NL ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      کاملا درسته بابا مسعودباب کرده تیم خاصش باید قهرمان بشه به هر قیمتی،
    • بابا سجادی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      دوست عزیز شما دو گل به سنگ پای قزوین زدی و گلم نخوردی شما کیسه کشا آنقدر وقیح هستید که روی هرچی هوچی‌گری رو سفید کردید تموم فوتبالی ها شاهد این بودند که فصل قبل بابا سجادی و بابا بزرگ حسن زاده چه فرش قرمزی واسه شما باز کردن از ناداور ها و امتیازات باد آورده و قرار داد های مشکل دار بگیر تا کمیته اخلاق و کمیته انضباطی، خواهشا شما نظر نده که سابقه درخشانی دارید در این صورت مسائل ها
    • ف دال IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      دم مسعود سلطانی‌فر گرم باشه و کمرش همیشه استوار و قرص و محکم. حقیقتاً هیچ کاری به بحث کری‌خونی و و سرخ و آبی و اینا ندارم‌ها اما همین که از هر 3 نفر استقلالی، (دستکم‌ش البته) یکی‌شون سلطانی‌فر رو «بابامسوت» خطاب می‌کنه... یعنی با یه حساب سرانگشتی و احتساب حدود 3 میلیون استقلالی، 1 میلیون نفر به ایشون می‌گن «بابامسوت». حالا هی برید دور دنیا بگردید و فلان فرد تو برونئی رو با 20 و خرده‌ای فرزند و حدود 120 تا نوه و فلان و بهمان رو پربچه (بخونید پربازده!)ترین مرد جهان معرفی کنید درحالیکه مردِ مردانِ عالم همینجا تو مملکت و وردست خودمون داره زندگی می‌کنه؛ با یک میلیون بچه! خداقوت ابرمرد ایرونی، بابای یک میلیون استقلالی، مسعود خان وزیرالدولة.
  • رحیم آب منگل IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    چند روزپیش به هم باشرف وبا غیرت می‌گفتند حالا لجن و کفتار آدم پنج زاری یعنی اینا
  • فرشاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    چرا پای یحیی رو وسط میارین .چرا نمیخواین قبول کنین کار فولادی ها کثیف بود و دور از اخلاق و جوانمردی تازه با طلبکاری خودشون رو بی گناه و معصوم میدونن .باز هم جا داره یادی کنیم از سخن گوهر بار محمود فکری که خوب ‌.....یادشون داده .
  • نوید IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    اگر یحیی را یکسال محروم و جریمه کنند از این هوچی و کولی بازی نمی کند روبروی نفت مسجدسلیمان باز همچنین رفتار نا شایستی داشت
  • آرش IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    استقلالی هاخودشون یادشون نیست نکونام هاشمی نسب هم بافکری درگیر شدن هم بافرهاد مجیدی اونوقت میگفتین تقصیر نکونام چکش هست ولی الان که به یحیی وپرسپولیس بی احترامی کرده افتاده گردن یحیی همه درفوتبال یحیی را معلم اخلاق میشناسن ببین چکار کردن که دیگه داورها هم جرات ندارن توزمین فولاد بازیکنا فولاد پنالتی هم بدن میترسه پنالتی بگیره حیف تیم فولاد ومردم خونگرم خوزستان که تیمشون افتاده دست یه مشتی بیسوادوآدمایی که ازانسانیت بویی نبردن این کارها تماماً بعضی ازآدمای بی اصل نسب میکنن که مردم خوزستان با تهران وهواداران سرخآبی که الان باهم متحد شدن به هم بزنن یک روز دراصفهان این کارمیکنن یک روزدراهوازتهران تبریز تا بین مردم تفرقه بندازن تا بعضی ها بتونن جایگاهشون حفظ کنن پارسال هم همین کاربارحمتی وچند مربی دیگرهم کرده بودن دیگه باید همه بدونن که نکونام با کادرش دارن هرکثافت کاری میکنن تا امتیاز بگیرن مردم مابه جای این که به مقصر اصلی بد بکن بتازن دارن کسی که دردرگیری مظلوم بوده میتازن سال به سال ازدنیا عقبیم افتادیم ازنظر فوتبال چه ازنظر اخلاق ازنظر فرهنگ تمام دنیا ازمنشورکورش فرهنگ استفاده
  • امیر علی IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    رسانه ها که یکطرفه و جانبدارانه تیم پیروزی را ...سواد رسانه،،،،حمایتی میکنند احترام و اخلاق از تیم صدر جدول نزول کرده و آقای گل محمدی در ضعف اعصاب شدید است را به نیمکت و زمین و سکو منتقل میکنه بازی قبل ترابی خاطرتان هست کار به کجا کشید!!!با نفوذ لفت و لیس کردن محرومیت و تنبیه و جریمه و ..‌.با استاندارد دو گانه و تبعیض دچار خطای محاسباتی ،و تیم به هرج ومرج و محرومیت بازیکنان بی تقصیر برای جبران تقصیر که نتیجه بالعکس بوده ،با ظلم حمایت تیم را به ساخته بازی بی وجدانی کاری از لحاظ حرفه ای به خطا متمایل می‌شود و طرفدار را سرخورده میکنه به این تیم یا اون سر کله میزنیم ولی خودم میدونم که از نیمه اول طاق دروازرو اوردن پایین بعد اعتراضات لوس ،چه را دفاعی و ضد فوتبال‌و یا داوری !اقا ۸۰ دقیقه به ادا اصول،گل بزن که اخر کارو به اینجا نرسونی .
  • غلامرضادولت آبادی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    لونگ همیشه درسالهای متمادی مروج فوتبال کثیف وتبانی وووووووبوده تازگی ندارد.بایداین فوتبالوجراحی کرد.
  • بی طرف IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    فقط بعضی ها تحمل باخت را ندارند.فکر می کنن همیشه باید ببرن
  • مصطفی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    اینجا ایرانه فوتبالی دیمی داره مربی و بازیکن حالا مقصر شدند یا عدم وجود دوربین وکمک داور ویدیویی ؟ یحیی وجواد یک سروگردن بالاتر از سیستم فوتبال ایرانند
  • شاهین از اهواز IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    مقصر اصلی مطبوعات هستند که یا بخاطر محدودیت یا باندبازی یا مصلحت حقایق را نمینویسند.شما به نکونام و همکارانش و سابقه آنها در فوتبال نگاه کنید.تجزیه ،تحلیل کنید. نکونام با فشار از بیرون در تیم ملی فیکس شد. فقط در تیم دسته یکی مازندران مربیگری کرد و فولادخوزستان.اگر تیم لیگ برتری دیگری او را میخاست غیرممکن بود در فولاد بماند. من خوزستانی ام. در این استان اینقدر مربی با اخلاق و بازیکن ساز هست که نیازی به نکونام های بیسواد شش کلاسه نداریم. اما خُب مربی های لیگ برتر هم باید از جایی گزینش بشن و از جیب مردم اینقدر هزینه میشه که از اول فصل تا آخر فصل نتیجه نگرفتن نکونام را به حساب نیاز تیم به بازیکن عنوان میکنند و مرتب در حال بازیکن گرفتن از داخل و خارج هستند.باز هم نتیجه نمیگیرن تا دست به کارهای غیر فوتبالی بزنند. فولاد با بازیکنان جذب شده از آکادمی خودش و بچه های بستان و سوسنگرد قهرمان لیگ برتر شد اما با مربی بومی. من خجالت میکشم فرد بی اخلاقی مثل نکونام و هاشمی نسب و محمود فکری و قمه کشان دیگری مربی تیم خوزستانی باشند.
  • ابراهیم علی صادقی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    کسی این عراجیف را مینویسه میخواد اشتباه همیشگی پیروزی رامخفی کنه چرا هرجا این تیم بازی میکنه دعوا میشه تراکتور فولاد سپاهان هرجا هم میبازه تقصیر داوره عادت کردن مثل فصل‌های پیش داور به نفعشان بگیره
  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    تمام شهرها با لنگ مشکل دارن مقصر لنگی ها هستند بارها شعارهای قومیتی دادن برخورد نشده توهین به مادر شهید کردن برخورد نشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی