نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ضرر جام جهانی ۲۰۲۲ برای آب‌های خلیج فارس/ ادعاهای قطری‌ها یکی‌یکی پوچ می‌شوند!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قطر برای هر یک از زمین‌های استادیوم خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به حداقل ۱۰ هزار لیتر آب در روز نیاز دارد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» با ارائه گزارشی نوشته مصرف زیاد آب در ورزشگاه‌های قطر در جام جهانی باعث تاثیرات بد روی محیط زیست می‌شود.

با نزدیک شدن به جام جهانی، قطر برای هر یک از زمین‌های استادیوم خود به حداقل ۱۰ هزار لیتر آب در روز نیاز دارد. آن هم در منطقه‌ای که تقریباً به آب شیرین دسترسی ندارد و دولت قطر به نمک‌زدایی تکیه می‌کند تا آب شور خلیج فارس را تصفیه کند تا قابل شرب باشد. مشکل این‌جاست که نمک‌زدایی که پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده ۳۷ درصد در سراسر منطقه رونق بگیرد، هزینه‌های زیست محیطی هنگفتی از نظر سوخت‌های فسیلی دارد و باعث می‌شود جام جهانی بدون ضرر برای محیط زیست نباشد.

با وجود کمبود آب، شورای همکاری خلیج فارس یکی از بالاترین مصرف کنندگان آب در جهان است و به شدت به کارخانه‌های آب شیرین کن وابسته است. امارات متحده عربی یکی از بالاترین میزان مصرف سرانه آب در جهان را دارد و مردم تقریباً ۵۰۰ لیتر در روز مصرف می‌کنند که ۵۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است. اگرچه قطر معتقد است جام جهانی بدون کربن خواهد بود، سازمان‌های آب و هوایی در جهان نسبت به این موضوع تردید دارند و به همین خاطر مصرف زیاد آب در ورزشگاه‌ها در کشوری که آب شیرین ندارد باعث می‌شود این جام جهانی آن طور که قبلا گفته می‌شد بی‌ضرر برای محیط زیست نباشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • امیر US ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    مرجان ها، یکی از مهمترین بی مهرگان دریایی هستند که با تشکیل ساختارهای ریفی و غیره نقش بسیار مهمی در تنوع زیستی در بخش های کم عمق اقیانوس ها و دریاها ایفا می کنند. این بی مهرگان بشدت نسبت به تغییرات شوری آب دربا حساس اند. با توجه به این موارد می توان گفت برنامه قطری ها می تواند شدیدا حیات مرجان های خلیج فاری را تهدید کند حتی مرجان های اطراف جزیره کیش را.
    • امیر US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      ... اگرچه آلودگی های بشری نیز بسیار تهدید کننده حیات این جانوران دریایی هستند.
    • امیر US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      ... اگرچه آلودگی های بشری نیز بسیار تهدید کننده حیات این جانوران دریایی هستند.
  • جلال IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    من میگم :چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . بیاید برای دریاچه ارومیه ناراحت باشیم که حالا بیابان است .
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    مطمعنید که برای هر ورزشگاه روزانه فقط ده هزار لیتر آب مصرف میشه؟ اگه اینقدر مصرفشون کم باشه که باید بهشون تبریک گفت یا به سواد نویسنده خندیدد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی