نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ساپینتو بداند نظر پیشکسوتان در ماندن یا رفتن مربیان تاثیر زیادی دارد/ استقلال به سپاهان نمی‌باخت اسم آمانوف را هم نمی‌آوردند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی امیر آبادی کاپیتان سابق استقلال از رفتار های که ریکاردو ساپینتو طی هفته های اخیر از خود نشان داده ناراحت و معتقد است اگر این مربی حرفه ای است باید خود را با شرایط فوتبال ایران وفق بدهد.

کاپیتان اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی در خصوص اینکه در نشست خبری پیش از بازی استقلال و پیکان ساپینتو اعلام کرده نظر بازیکنان سابق این تیم برایش مهم نیست گفت: من از ساپینتو انتقاد نمی‌کنم چون شاید او با شرایط و روحیات مردم ایران آشنا نیست اما آنهایی که این مربی را به فوتبال ایران معرفی کردند و یا در کنار وی هستند باید او را توجیه کنند که در مورد بازیکنان سابق و پیشکسوتان چه صحبت هایی انجام بدهد.

وی افزود: ساپینتو یک پرتغالی است و شاید در آنجا بازیکنان و پیشکسوتان اهمیتی ندارند ولی اینجا ایران است و اتفاقا نظر پیشکسوتان روی ماندن یا رفتن یک مربی تاثیر به سزایی دارد. این مربی قطعا باید بداند چه بازیکنی پیش از این با عشق و علاقه برای استقلال بازی کرده و چه تاثیراتی در موفقیت این تیم داشته است. بر عکس هم باید توجیه شود که کدام بازیکنان تاثیری در استقلال نداشته اند. اتفاقا اگر الان مردم بازیکنی مثل قائدی را دوست دارند و به باشگاه فشار آوردند که او باید برگردد به خاطر عملکردی است که این بازیکن در سالهای قبل داشته است.

امیر آبادی ادامه داد: شاید ساپینتو نداند در فوتبال ایران تعصب یک فاکتور مهم است و اگر روزی تیمی دچار مشکل یا بحران شود این تعصب بازیکن است که گره کار را باز می‌کند. بارها در سالهای گذشته این اتفاق رخ داده و بازیکنان با تعصب تیم های پرطرفدار گره یک تیم را در دورانی بحرانی باز کرده اند. این مسائل باید برای ساپینتو اهمیت داشته باشد و اتفاقا به آن احترام بگذارد. بازیکنان سابق استقلال کسانی هستند که دلسوز این تیم محسوب می‌شوند و دوست ندارند پرچم تیم محبوبشان پایین باشد.

ساپینتو بداند نظر پیشکسوتان در ماندن یا رفتن مربیان تاثیر زیادی دارد/ استقلال به سپاهان نمی باخت اسم آمانوف را هم نمی آوردند

وی تاکید کرد: هر فردی اگر چند سال در جایی زحمت بکشد تا آخر عمرش به مجموعه خود مدیون است و نسبت به آن تعصب دارد. خود من بیش از ۹ سال در استقلال بازی کردم و شب و روزم با این تیم عجیب شده است. الان استقلالی بودن من ر خانواده ام هم تاثیر گذار است پس نمی توانم به خاطر حرف آقای ساپینتو سکوت کنم یا نسبت به تیمی که نزدیک به یک دهه در آن تلاش کردم بی تفاوت بمانم.

کاپیتان سابق استقلال در خصوص اینکه این مربی پرتغالی پیرامون بازی ندادن به آمانوف موضع گیری کرده و گفته مگر او سال گذشته چند گل زده و چند پاس گل داده است گفت: این در حیطه اختیارات مربی است. هر چقدر در موضوع قبلی با ساپینتو مخالفت کردم اینجا را به او حق می دهم. البته نه اینکه توانایی بازیکن را نادیده بگیرم ولی معتقدم ملاک بازی دادن به یک بازیکن باید نظر سرمربی باشد. او است که در تمرینات عملکرد بازیکن را چک می کند و شرایط آمادگی  بازیکنش را با چشم می بیند. 

وی ادامه داد: آمانوف بازیکن بدی نیست اما به نظرم در هفته های اخیر خیلی زیاد روی او مانور شد. دلیلش هم این بود که هواداران استقلال از سبک نتیجه گیری تیم ساپینتو رضایت کاملی نداشتند وگرنه شما شک نکنید که اگر استقلال به سپاهان در تهران نمی باخت و مقابل نفت مسجد سلیمان مساوی نمی کرد هیچکس در مورد آمانووف حرفی نمی زد. این بازیکن فصل قبل هم توسط مجیدی زیاد به بازی گرفته نمی شد اما چون استقلال نتیجه می گرفت کسی صدایش در نمی آمد.

ساپینتو بداند نظر پیشکسوتان در ماندن یا رفتن مربیان تاثیر زیادی دارد/ استقلال به سپاهان نمی باخت اسم آمانوف را هم نمی آوردند

بازیکن دهه ۸۰ استقلال ادامه داد: ساپینتو و استقلال در هفته های اخیر نسبت به یکی دو هفته اول بهتر شده اند اما این تیم هنوز کار دارد. شاید اگر بازی ها تعطیل شود فرصت برای آماده سازی بیشتر شود. استقلال مهره های بسیار خوبی در خط حمله جذب کرده که همگی آنها جزو بهترین های ایران هستند اما به نظرم در پست های دیگر مثل هافبک وفور بازیکن مثل خط حمله دیده نمی شود. استقلال بازیکنی می خواهد که پاس آخر را خوب بدهد و بهترین مهاجمان ایران را راه بیندازد. خلا چنین بازیکنی در استقلال فعلی حس می شود و باید تا نیم فصل صبر کرد و یک بازیکن جدید را به این تیم در این پست اضافه کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک اصلی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    بابا بذارید کیسائوپینتو کارشا بکنه.کیسائوپینتو میخواد بمونه☺️
  • كمك سرپرست IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    خيلي ترسيد بنده خدا
  • محسن IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    لیگ گذشته کمبود یک بازیکن بازیساز در خط میانی استقلال کاملا مشخص بود و استقلال به دنبال بازیکن برزیلی بود اما امسال هیج بازیکنی پر کردن این خلا جذب نشد در دفاع راست قرارداد وریا غفوری را تمدید نکردند و امسال در جناح راست استقلال نبود وریا غفوری در هنگام حمله و حرکات تکنیکی او در محوطه جریمه و پاس های رو به بیرون او کاملا احساس می‌شود به راستی چه کسانی برای استقلال بازیکن جذب کردند چون کاملا مشخصه ابن افراد برای منافع جیب خودشان یارگیری کردند نه برای منافع تیم ، مربی همچون استراماچونی را به راحتی از دست دادیم تا ساپینتو جایگزین او شود برای این فوتبال که در فساد غرق شده متاسفم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی