نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ماجرای انتقال کاپیتان تیم ملی به پرسپولیس/ لطف بزرگ سرخ‌ها در حق ستاره فوتبال ایران!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا جهانبخش یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود که تا یک قدمی پوشیدن پیراهن پرسپولیس هم پیش رفت.

یورگن لوکادیا مهاجم جدید و هلندی پرسپولیس بعد از پیوستن به این تیم عنوان کرد برای پرسپولیسی شدن با علیرضا جهانبخش ستاره تیم ملی ایران مشورت کرده است. لوکادیا و جهانبخش به واسطه همبازی بودن در برایتون، با هم رفاقت دارند و همین موضوع باعث شد تا این بازیکن با یکی از کاپیتان های تیم ملی مشورت کند.

بعد از این صحبت ها و با توجه به عملکرد نه چندان خوب جهانبخش در ترکیب فاینورد و اینکه ستاره تیم ملی اکثرا نیمکت نشین است، هواداران پرسپولیس به شوخی ابراز امیدواری کردند تا برای فصل بعد جهانبخش را در تیمشان داشته باشند و شاهد زوج جذاب علیرضا و یورگن باشند.

این شوخی درحالی مطرح شد که جهانبخش قبل از رفتن به فوتبال اروپا حتی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد ولی باشگاه پرسپولیس اجازه داد این ستاره راهی اروپا شود و از حق خودش گذشت. در این خصوص یک منبع آگاه که در زمان عقد قرارداد جهانبخش با پرسپولیس در این باشگاه مسئولیت داشت،  گفت: ما در آن زمان جهانبخش را شناسایی کردیم که این بازیکن را به پرسپولیس بیاوریم.

روز تحویل سال ۹۲ با جهانبخش قرارداد بستیم تا این بازیکن از داماش گیلان به پرسپولیس بیاید. عابدینی (مدیرعامل وقت باشگاه داماش) هم با انتقال او به پرسپولیس موافقت کرد و خود بازیکن هم دوست داشت برای پرسپولیس بازی کند.

وی افزود: قراردادی که با او بستیم، تا سال ۹۵ اعتبار داشت و قرار بود بعد از پایان قرارداد این بازیکن را به یک تیم خارجی ترنسفر کنیم که ۷۰ درصد از حق فروش جهانبخش به پرسپولیس می‌رسید. مبلغ قرارداد پرسپولیس با جهانبخش ۷۰۰ میلیون تومان بود که بخشی از آن به باشگاه داماش و بخشی دیگری هم به بازیکن می‌رسید. دقیقا در همان زمان بحث پیشنهاد آلکمار پیش آمد که بازیکن، پدرش و عابدینی گفتند بهتر است جهانبخش را به آلکمار بفرستیم که ما هم با آن موافقت کردیم تا به آینده او ضربه نخورد.

این اتفاق درحالی رخ داد که باشگاه پرسپولیس می‌توانست از حق قانونی خودش استفاده کند و جهانبخش را در تیمش داشته باشد. با این حال با توجه به پیشنهاد اروپایی این بازیکن و اینکه علیرضا شرایط بهتری را در اروپا تجربه می‌کرد، از خود گذشتگی کردند و اجازه دادند تا جهانبخش در فوتبال اروپا رشد کند و تبدیل به یکی از ستاره های فوتبال ایران شود.

گفتنی است جهانبخش و پدرش به شدت پرسپولیسی هستند و حتی پدر علیرضا در جایی عنوان کرده بود که آرزو دارد روزی پسرش را با لباس پرسپولیس ببیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • رضا شاهرودی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    این همه خالی بندی........یعنی دو تا پست پشت سر هم با هم زاویه ای 180 درجه دارن.کیفیت خبر رو ببرید بالا...
  • تخت IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    جهانبخش وقتی رفت هلند چند سال اول نایمخن بود بعد رفت آلکمار عزیزان من
  • مجید انصاری JP ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    سوزش کیسه کشا تمامی ندارد بسوزید واز این سوزش بمیرید.
  • لنگ مکتب هوچی گری IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    از اینجا بدونید دروغه که جهانبخش پیشنهاد از لیگ یک هلند و از باشگاه نایمخن داشت نه آلکمار بعد چند فصل درخشش توی نایمخن و بردن جایزه بهترین بازیکن لیگ دسته اول هلند و صعود با این تیم به ادریویسه که آلکمار بهش پیشنهاد داد و سال 2015 رفت آلکمار این مدیر توهمی داره میگه ما روز عید قرار داد بستیم بعد یهو گفتن پیشنهاد داره و ما گذاشتیم بره در صورتی که جهانبخش توی خرداد ماه با نایمخن قرار داد بسته این بازیکن اصلا با پیروزی قرار دادی امضا نکرد فقط چون عابدینی مدیر عامل داماش بود و میدونست جهانبخش استعداد نابه به پیروزی پیشنهاد داد اینو بگیرن و خود جهانبخش قبول نکرد و اون موقع تو خبرا اومده بود خود جهاننبخش گفته من برم لنگ شاید پیشرفتم در حد لیگ ایران باشه اما میخوام برم اروپا حتی شده تیم های درجه چند چون به توانایی ها اطمینان دارم و میتونم به تیم های سطح بالا برم فقط جهانبخش یه اشتباه کرد بجای برایتون باید میرفت آژاکس اگه میرفت آژاکس خیلی به نفعش میشد چون اون موقع تیم عالی داشت آژاکس و نزدیک بود تا فینال لیگ قهرمانان برن 90 درصد بازیکنای اون تیم ترنسفر شدن بهترین تیمای اروپایی حیف شد
  • امیر IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    تمام مدارک این پروسه موجوده.شما کی میخواهید از حسادت ،خیانت،دروغ پردازی و هزار کثافت کاری دیگه نسبت به تیم‌های قوی تر از الاستقلال ،دست بردارید؟ شما از این میسوزید که یک پیشکسوت نامدار و آدم حسابی ندارید.از این میسوزید که بهترین و با اخلاق ترین بازیکنان عاشق پرسپولیس کبیر هستند.از این میسوزید که تمام بزرگان فوتبال ایران که مورد احترام جهان فوتبال هستند 100%پرسپولیسی هستند و از این میسوزید که پرسپولیس کبیر پر طرفدارترین و محبوبترین تیم آسیاست. ماههاست از ترستون با تهدید و رشوه مانع جذب بازیکن خارجی به این تیم میشوید.اینو بدونید با این همه خیانت و نوکری سعودی‌ها و هزینه خرید داور و فدراسیون میکنید باز هم نمی‌تونیدمانع موفقیت ارتش سرخ شده و ذره ای از عظمت این تیم کم کنید.
  • امین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    جهانبخش ابتدا به نایمخن رفت ن الکمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی