نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
اولین بازی‌های استقلال با سرمربیان خارجی/ فقط استراماچونی با باخت شروع کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در میان سرمربیانی که طی بیست و یک دوره قبلی پیکارهای لیگ برتر هدایت استقلال را بر ‌عهده داشته‌اند، نتایجی که در اولین بازی رسمی تحت عنوان سرمربی با آبی‌ها گرفته‌اند، جالب توجه است.

استقلال بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با سرمربی پرتغالی استارت می‌زند. مسابقاتی که برای آبی‌پوشان در قیاس با هفته آغازین فصل گذشته یک تفاوت بسیار آشکار دارد. آنها مهر پارسال به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی فصل را استارت زدند اما مرداد امسال باید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی‌ها را شروع کنند. این تفاوت قطعاً بار مسئولیت ریکاردو ساپینتو را به طرز بسیار قابل ملاحظه‌ای سنگین‌تر خواهد کرد. در میان سرمربیانی که طی بیست و یک دوره قبلی پیکارهای لیگ برتر هدایت استقلال را بر ‌عهده داشته‌اند اگر چه هیچ‌کدام از آنها موفق به فتح این مسابقات نشدند اما نتایجی که در اولین بازی رسمی تحت عنوان سرمربی با آبی‌ها گرفته‌اند، جالب توجه است.

پیروزی بزرگ

استقلال فصل ۸۲-۸۱ را در حالی آغاز کرد که یک سرمربی آلمانی به نام رولند کخ هدایت این تیم را برعهده گرفته بود. آبی‌ها در هفته آغازین آن مسابقات نمایش بسیار خوبی ارائه کردند و پاس را با حساب سه- یک شکست دادند. دیداری که به جرأت می‌توان گفت بهترین بازی استقلال با رولند کخ در دوران سرمربیگری او در جمع آبی‌پوشان تهرانی بود. نکته جالب اینکه در پایان فصل استقلال نهم شد اما پاس در رتبه دوم قرار گرفت. قطعاً فراموش نکرده‌اید که رولند کخ هم نتوانست تا خاتمه مسابقات سرمربی استقلال باشد و از سمت خود در اوایل بهار سال ۸۲ برکنار شد.

توقف مقابل فولاد

علیرضا منصوریان فصل ۹۷-۹۶ را بسیار بد آغاز کرد و در نهایت مجبور به کناره‌گیری شده تا استقلالی‌ها سراغ یک مربی آلمانی دیگر به نام وینفرد شفر بروند. چهره‌ای که در فوتبال جهان شناخته شده بود و سابقه حضور در جام جهانی‌ ۲۰۰۲ همراه با تیم ملی کامرون در قالب سرمربی را هم داشت. شفر کار در استقلال را با تساوی بدون گل مقابل فولاد خوزستان شروع کرد، دیداری که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سرمربی آلمانی چند روز پس از این بازی توانست نساجی مازندران را در چارچوب جام‌حذفی شکست بدهد. البته پس از آن دربی پایتخت را به پرسپولیس واگذار کرد.

مربی ناکام

قطعاً آندره‌آ استراماچونی در میان سرمربیان خارجی استقلال طی ادوار برگزاری لیگ برتر بهترین و محبوب‌ترین آنها بوده است. مرد ایتالیایی که هدایت استقلال هنگام آغاز فصل ۹۹-۹۸ را بر عهده گرفته بود، اگر چه در اواخر نیم‌فصل اول آن مسابقات توانست استقلال را صدرنشین کند ولی در هفته اول که به مهمانی ماشین‌سازی رفته بود، با یک گل مسابقه را واگذار کرد تا کارش در استقلال را با ناکامی استارت بزند. استراماچونی پس از آن بازی در کنفرانس مطبوعاتی شدت عصبانیت خود را نشان داد و حتی صندلی را پرتاب کرد.

در مسیر مرد آلمانی

حالا ریکاردو ساپینتو باید به عنوان چهارمین سرمربی خارجی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر وارد عرصه شود و تا چند روز دیگر حریف نخست خود در لیگ را هم شناسایی می‌کند. این سرمربی پرتغالی برای آنکه بتواند میان هواداران استقلال جایگاه خوبی پیدا کند باید در هفته نخست فصل جدید همان کاری را بکند که رولند کخ کرد، یک پیروزی قاطع و ارزشمند که باعث خوشحالی و افزایش سطح اعتبار هواداران شود. البته باید از همین حالا حواسش باشد تا به سرنوشت کخ و شفر دچار نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی