۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ازدواج می‌تواند سرعت موفقیت فوتبالیست را بیشتر کند. البته این‌طور نیست اگر بازیکنی مجرد ماند و دیرتر ازدواج کرد در فوتبال موفق نخواهد شد یا درصد موفقیت او کم خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، مهدی قائدی، بازیکن استقلال مراسم نامزدی خود را برگزار کرد و رسماً به جرگه متأهلین فوتبال پیوست. این خبر با واکنش مثبت اهالی فوتبال مواجه شد و هر که به مهدی می‌رسد ضمن تبریک به او می‌گوید بهترین تصمیم سال‌های اخیرت را گرفتی. مهدی پیش از این درگیر حواشی متعددی شده بود تا جایی که می‌رفت در همان استارت کار از فوتبال محو شود. حضور استراماچونی در استقلال و توجه ویژه‌ای که به مهدی داشت موجب شد این بازیکن مسیر دیگری را در پیش گیرد و توأم با درخشش در ترکیب استقلال مراسم نامزدی خود را هم برگزار کرد.
ازدواج می‌تواند سرعت موفقیت فوتبالیست را بیشتر کند. البته این‌طور نیست اگر بازیکنی مجرد ماند و دیرتر ازدواج کرد در فوتبال موفق نخواهد شد یا درصد موفقیت او کم خواهد شد! اما واقعیت این است بازیکنی که زود ازدواج می‌کند احساس مسئولیت را درک خواهد کرد و این احساس مسئولیت در فوتبال او هم پررنگ‌تر خواهد شد. خیلی از بازیکنان مجرد از همان ابتدای بازی به خوبی خود را مدیریت می‌کنند و سمت و سوی حاشیه نمی‌روند و همه فکر و ذهن‌شان فوتبال است. این بازیکنان استثنا هستند و در زمانی که خود را مفید می‌دانند، ازدواج می‌کنند. علیرضا جهانبخش یکی از این بازیکنان است، اما همان‌طور که اشاره شد بازیکنی که در ابتدای فوتبال ازدواج می‌کند به خاطر شرایط ویژه اش در زندگی اجتماعی از حاشیه دوری می‌کند و به خاطر انگیزه‌ای که در زندگی شخصی اش پیدا می‌کند با شدت و حدث بیشتری در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.
خیلی از ستاره‌های فوتبال ما زود ازدواج کرده‌اند و به همین بهانه در فوتبال موفق بوده‌اند. از بازیکنان قدیمی می‌توان مهدی مهدوی‌کیا را مثال زد. یا علی کریمی. از فوتبالیست‌های امروزی هم می‌توان به علی علیپور اشاره کرد. باید به این نکته هم اشاره کرد فوتبالیست‌های زیادی بودند که به بهانه پیشرفت در فوتبال ازدواج نکردند یا دیر ازدواج کردند و در دوران بازیگری به طور جدی آسیب دیدند.
این یک واقعیت محض در فوتبال است. در همه فوتبال‌ها. چه ایران و چه کشور‌های صاحب سبک در فوتبال؛ دوری از حاشیه‌ها و مقید بودن به تعهد، موفقیت فوتبالیست را به همراه دارد. می‌توان از بهترین بازیکن فعلی جهان نام برد. لیونل مسی، بازیکنی که توپ طلای جهان را از آن خود کرده است.
حُسن ازدواج این است که موجب تعهد می‌شود و فوتبالیستی که به تعهدی که در زندگی اجتماعی ایجاد کرده پایبند باشد به طور حتم در زمین فوتبال هم با مسئولیت فوتبال خواهد کرد. ازدواج از همه مهمتر در همان ابتدای فوتبال مسیر زندگی بازیکن را مشخص خواهد کرد و بازیکن متوجه می‌شود نیاز‌های خود را باید در زندگی شخصی اش دنبال کند.
لیونل مسی در سال ۲۰۰۸ به طور رسمی مراسم ازدواج خود را برگزار کرد. این بدین معنی است که در سن ۲۱ سالگی ازدواج کرده است. سوارس که همانند مسی در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده چند وقت پیش دهمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفت. سرنوشت این دو بازیکن به صراحت نشان می‌دهد ازدواج مانع موفقیت فوتبالیست نمی‌شود. بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان در همان استارت کار تشکیل زندگی می‌دهند و جالب حضور پرتعداد فرزندان در زندگی آنهاست.
تعهد و ایجاد مسئولیت دو عامل اصلی موفقیت فوتبالیست حرفه‌ای است و ازدواج می‌تواند هر دو احساس را در بازیکن پررنگ کند و بدون شک مهدی قائدی نیز در آینده پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
ازدواج و تشکیل خانواده چه نقشی در رشد ستاره‌های فوتبال دارد؟
محمدعلی آهنگران: الگو بودن، تأثیر خودش را نشان می‌دهد
کارشناس امور مذهبی و اجتماعی در این خصوص به خبرورزشی گفت: ابتدا به قائدی تبریک می‌گویم و برایش آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم. به نظرم یک ورزشکار که الگوی جوانان و علاقه‌مندان ورزش است، تأثیر زیادی روی مخاطبان خودش می‌گذارد و اگر به موقع ازدواج کند، اثرگذاری خود را در جامعه نشان خواهد داد. وقتی ورزشکاری کانون گرم خانواده داشته باشد، تمرکز بالایی پیدا می‌کند و خیالش از بابت خیلی چیز‌ها راحت می‌شود و با آرامش سر بر بالین می‌گذارد. همچنین روحیه‌اش بالاتر می‌رود و برای فرزندانش هم می‌تواند محیط سالم و گرمی را برای پیشرفت در تمام زمینه‌ها فراهم کند.
غلامحسین زمان‌آبادی: پیامبر فرموده ازدواج نصف دین است
مسئول امور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) فرموده، ازدواج نصف دین است و باعث می‌شود از بسیاری چیز‌ها مصون بمانیم و از لحاظ جسمی و ذهنی پیشرفت‌های زیادی پیدا کنیم. یک فوتبالیست کار ذهنی و جسمی انجام می‌دهد و ازدواج باعث می‌شود یک تعادل درست و حسابی در این خصوص برقرار شود و فکر و ذهن بازیکن کارایی بالاتری پیدا کند و باانگیزه شود. من معتقدم ۲۰ سالگی بهترین سن برای ازدواج جوانان است که زمینه‌ساز آرامش و امنیت روانی برای ورزشکاران جوان خواهد شد.
بهروز رهبری‌فرد: ازدواج به زندگی من خیلی کمک کرد
کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: خود من جزو کسانی بودم که در زمان مناسبی ازدواج کردم و از این بابت خوشحالم. ازدواج خیلی کمک کرد تا زندگی‌ام را با آرامش بیشتری دنبال کنم و الان هم که دو فرزند دارم، واقعاً از معاشرت با خانواده و فرزندانم لذت می‌برم و خدا را شکر می‌کنم. من هم می‌گویم اگر ورزشکاران زود و به‌موقع ازدواج کنند، قطعاً از بسیاری از معضلات اجتماعی دور می‌شوند و راه درست را برای ادامه زندگی پیدا و پیشرفت می‌کنند.
سیدکاظم احمدزاده: ورزشکاری که به موقع ازدواج کند، موفق می‌شود
کارشناس و مجری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در این خصوص گفت: بزرگان دین ما فرموده‌اند هر چیزی بهاری دارد و بهار عمر انسان همان ازدواج است. ورزشکاری که به موقع ازدواج می‌کند، قطعاً موفق‌تر می‌شود. ازدواج باعث می‌شود تمرکز ورزشکار بالا باشد و از بسیاری از معضلات اجتماعی دور شود. ورزشکار تکلیفش با خودش و زندگی‌اش روشن می‌شود و راه درست پیشرفت را پیدا می‌کند. اگر یک ورزشکار به موقع ازدواج کند، مثلاً تا قبل از ۲۴، ۲۵ سالگی، به طور حتم رشد چشمگیری خواهد کرد.
علی انصاریان: فوتبالیست‌ها باید به موقع ازدواج کنند
مدافع ملی‌پوش اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: راستش را بخواهید خود من بعضی وقت‌ها به این موضوع فکر می‌کنم که کاش خیلی زودتر ازدواج کرده بودم و اگر این اتفاق زودتر افتاده بود، خوب می‌شد. در کل یک ورزشکار باید به موقع و زود ازدواج کند چراکه باعث می‌شود به قول خودمان زندگی‌اش سر و سامان پیدا کند و بابرنامه شود. انگیزه و تمرکزش بالا می‌رود و میل به زندگی و آینده در وجودش زیاد می‌شود و به نظر من تشکیل خانواده نقش زیادی در رشد ستاره‌ها خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی