نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
۰ |
۱
کلوب| تبلیغات وسط زمین؛ هنر جدید صدا و سیما!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در یک ماه اخیر اقداماتی از سوی سازمان صدا و سیما حین پخش زنده فوتبال‌های داخلی و خارجی شکل گرفته که در نوع خودش بسیار عجیب و باورنکردنی است؛ حتی چیزی فراتر از دو واژه «عجیب» و «باورنکردنی»!

فوتبال دوستان بیاد دارند در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در طول دهه هفتاد و هشتاد، تبلیغاتی در چمن از طریق قاب تلویزیون مشاهده می‌کردیم. حالا مسئولان تلویزیون تصمیم گرفته‌اند که تجدید و تداعی خاطره کنند و قرار هم نیست که به همین راحتی عادات خود را کنار بگذارند!

بارها و بارها در هفته‌های گذشته، شاهد این امر بوده ایم که با پخش برندهای تبلیغاتی ایرانی در میانه زمین حین پخش بازی‌های اروپایی، بر روح و روان مخاطبان فوتبال رژه رفته‌اند؛ بینندگان اذیت و از تماشای فوتبال با چنین شرایطی، دلسرد می‌شوند.

این قضیه به حدی پیش رفت که در بازی سه شنبه شب رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، محمد رضا احمدی گزارشگر این دیدار را مجبور به واکنش‌هایی همراه با طعنه و کنایه کرد!

پخش تبلیغات به چنین سبک و سیاقی بدجوری ذوق مخاطب را برای تماشای جذاب ترین و هیجان انگیز ترین فوتبال‌های اروپایی کور می‌کند؛ آخر  کجای دنیا، به این روش برندهای داخلی خود را به نمایش می‌گذارند؟

چنین اقدامی‌اصلاً و ابدا زیبنده سازمانی مثل صدا و سیما نیست! این کار می‌تواند به کاهش بینندگان فوتبال از قاب تلویزیون کمک کند. حتی می‌توان به عنوان مثال به بازی سپاهان و پرسپولیس هم اشاره ای داشت که علاوه بر تبلیغات ثابت وسط زمین، در نیمه اول تبلیغات کامپیوتری و گرافیکی که فقط در تصاویر تلویزیون قابل مشاهده بود و در اصل چنین تابلوهای تبلیغاتی کنار دروازه‌ها وجود نداشت، ضربه بزرگی به کیفیت و استاندارد پخش تلویزیونی وارد کرده بود؛ هرچند که در نیمه دوم کیفیت تصاویر دریافتی به همان کیفیت سابق بازگشت و آن تبلیغات کامپیوتری هم از کنار زمین برداشته و حذف شد!

در حالی که روز به روز از رغبت مردم به تماشای رسانه ملی کاسته می‌شود، انجام اینگونه اقدامات به هیچ وجه نمی‌تواند قابل توجیه و دفاع باشد! پخش تبلیغات درست در وسط زمین، از هر لحاظ حرفه ای و صحیح نیست و در دراز مدت اثراتش را با واکنش بینندگان فوتبال خواهیم دید!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی