نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی/ اگر گل‌محمدی این ۲ سرخ‌پوش را داشت...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درخشش برخی بازیکنان پرسپولیس زیر سایه بلند حذف این تیم در جام حذفی قرار گرفت.

پرسپولیس در جام حذفی باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت. یک دیدار جذاب و پرگل که ۱۲۰ دقیقه تماشاگران را در هیجان نگه داشت و سرانجام در ضیافت پنالتی بلیط صعود به میزبان رسید.

حذف پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی آنقدر اتفاق مهمی بود که روی خیلی از اخبار و حواشی سایه بیندازد اما وقتی که غبار هیجان بخوابد، وظیفه کارشناسان است که حقایق بازی را ببینند و آنالیز کنند.

در این مسابقه پرسپولیس ضعف‌های عجیب و غریبی داشت اما بازیکنان درخشانی هم داشت. بازیکنانی مثل آل‌کثیر و اورونوف که در همان دقایق ابتدایی نیمه اول تیم مهمان را دو گل پیش انداختند. عیسی در وقت اضافه هم دوباره گل زد.

این روزها خیلی‌ها از کیفیت کار مربی برزیلی پرسپولیس صحبت می‌کنند. آشکارا سبک بازی این تیم تغییر کرده و دیگر نسبت به زمان گل‌محمدی با تیم محتاطی طرف نیستیم. تیمی که بعد از زدن هر گل به فکر زدن گل‌های بعدی است و چون به حمله فکر می‌کند، در دفاع هم زیاد غافلگیر می‌شود.

همه این حرفها تکراری است اما یک حقیقت پنهان هم دارد. اینکه هر مربی سیستم و روش بازیش را بر اساس داشته‌هایش طراحی می‌کند. تصور کنید اگر همین دو بازیکن در اختیار یحیی گل‌محمدی بودند چقدر می‌توانست در نتایج این تیم و سرنوشت نیمکت پرسپولیس موثر باشد!

بدون شک داشتن همین دو بازیکن یعنی عیسی و اورونوف در دور رفت می‌توانست چنان تغییری ایجاد کند که یحیی گل‌محمدی حالا حالاها امپراطور سرخ باقی می‌ماند. به خصوص در شیوه بازی تیم یحیی که خط دفاعی سر و سامان بهتری داشت و گل زدن به این تیم سخت بود.

در این سال‌ها تیم یحیی اکثر مواقع وقتی گل اول را می‌زد و جلو می‌افتاد، برنده بازی بود و هر زمانی این تیم از داشتن یک بازیکن تمام کننده و گلزن رنج می‌برد پرسپولیس هم به دردسر می‌افتاد. فقط فرض کنید حتی یکی از این دو بازیکن در تیم یحیی حضور داشتند که فرصت‌های بالای ۷۰ درصدی را همیشه گل می‌کنند، آن وقت الان چقدر همه چیز تفاوت داشت!

بیشتر بخوانید: اولین واکنش اوسمار به حذف پرسپولیس؛ اگر آن توپ را گل می‌کردیم کار الان تمام شده بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • Hamid US ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    یحیی بخاطر مسایلی دیگه از پرسپولیس رفت
    • حسین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      آره ..مجبورش کردن که بره
  • صمید نیاکان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    اوسمار خوب کار کرده یحیی روکاری باهاش کردن تا بیشتر ازاین پیشرفت نکنه یعنی یه جورایی چوب لای چرخش گذاشتن علی آقادایی هم همین طور امیدوارم هرجا هستند موفق باشند
  • ali IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    جناب آقای واسعی زاده و جناب آقای مهدی همدانی شکست تیمتان را در جام حذفی تسلیت می گویم.
  • فرامرز IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    بدون این که بخواهیم فلسفه و نگرش فوتبالی یحیی را زیر سوال برد چون ناسپاسی محض است به ویژه که کارنامه فوتبالی او در پرسپولیس به اندازه کافی از نظر کسب جام درخشان است و این واقعیت که دست او خالی هم بود از نظر مهره در مقام مقایسه با اوسمار که این هم غیر قابل کتمان است اما این حقیقت را از ذهن نمی توان در نظر نگرفت که یحیی انسان با شخصیتی بود که روحیه چالشی نداشت که در تیم ها پرسپولیس و استقلال داشتنش از نان شب واجبات تر است .با این همه به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی از او سپاسگزارم او به گردن پرسپولیس حق بزرگی دارد
  • علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    هیچ فرقی نمی‌کرد یحیی مربی ترسویی است ومثل علی دایی واستیلی فقط تیم پرسپولیس را فقط با دلهره به زمین می‌فرستند.
  • امیر US ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    یحیی شهاب زاهدی و عمری و عبدی رو داشت که الان تو تیماشون عالین .....
  • ساوالان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    چه یحیی باشد چه اوسمار نقش تیم داوری را در بردهای لنگ نباید از یاد برد
  • کاربر جدید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    ما بحث پرسپولیس بحث یک پروسه و یک تاریخ در فوتبال است و تیمی است که فقط نمی‌شود به آن یک تیم فوتبال گفت. میلیون‌ها نفر با این تیم زندگی می‌کنند و نمی‌شود با یک جرقه یا چند بازی برایش تصمیمات مدیریتی گرفت. پس باید برای یک پروسه بلندمدت یک تصمیم درست و اساسی گرفت. حالا هم که خصوصی شده باید یک کار بلندمدت برای یک تیم بزرگ انجام بدهند تا سالیان آتی این تیم را مثل همه تیم‌های دیگر دنیا که خصوصی اداره می‌شوند، گارانتی کنند."گفته فوق گفته جناب عبدی سرمربی تیم ملی جوانان میباشد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی