نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
۰ |
۲
خبر خوش وزیر ورزش در خصوص حق پخش تلویزیونی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ۷۰ رشته ورزشی ۹۵۴ مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه ۸۰ روی دست ورزش کشور باقی مانده و ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد:  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت ۴ ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،

هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از ۲۰ سال مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی