نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
اعتراض بارسایی‌ها به سبک پرسپولیس/ جنجال دربی به ال‌کلاسیکو رسید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتراض باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات جنجالی الکلاسیکو باعث افشای مکالمات داور با اتاق VAR شد.

الکلاسیکوی این هفته پرهیجان، زیبا، پرگل و البته جنجالی شد. بزرگترین بازی باشگاهی دنیا این هفته جنجال خای داوری داشت و بارسایی‌ها نسبت به چند صحنه به شدت معترض بودند. مهم ترین صحنه بازی که جنجال زیادی را ایجاد کرد، مربوط به صحنه ضربه لامین یامال بود که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه رد شده و لونین پشت خط خط توپ را گرفته است. با این حال به دلیل اینکه لالیگا تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه را ندارد، امکان تشخیص اینکه توپ گل شده بود یا نه را نداشت و همین موضوع جنجال زیادی را به پا کرد. داور، کمک داور و البته داوران اتاق VAR نتوانستند به صورت واضح تشخیص دهند که توپ از خط به صورت کامل رد شده یا خیر.

در نهایت داور بعد از مشورت با اتاق VAR تصمیم به ادامه بازی گرفت و این صحنه فوق العاده مشکوک گلی را برای تیم ژاوی در بر نداشت. بعد از بازی مصاحبه‌های جنجالی علیه داور و تیم VAR شروع شد و بارسایی‌ها داوران را متهم به طرفداری از رئال کردند. لاپورتا مدیرعامل بارسلونا بیانیه‌ای تند علیه کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا صادر کرد و از آن‌ها خواست فورا مکالمه داور با تیم VAR منتشر شود. اتفاقی که خیلی زود انجام شد و تمام مکالمات داور وسط با اتاق VAR منتشر شد تا همه در جریان صحبت‌های رد و بدل شده قرار بگیرند. قبلا مشابه این کار را در لیگ انگلیس دیده بودیم و در چند مورد مکالمات منتشر شد.

این کار از نظر فیفا کاملا قانونی است و فدراسیون فوتبال هر کشور بنا بر درخواست تیم‌ها می‌تواند مکالمات داور با تیم داوری VAR را منتشر کند. این اعتراض و درخواست باشگاه بارسلونا دقیقا مشابه اعتراض باشگاه پرسپولیس در بازی رفت مقابل استقلال بود. دیداری که چندین صحنه مشکوک داوری داشت و پرسپولیسی‌ها به شدت علیه داور آن بازی و تیم VAR معترض بودند. مهم ترین صحنه آن بازی مربوط به خطای خشن حامدی فر روی زاهدی بود که داور با وجود اعلام خطا، بازیکن استقلال را اخراج نکرد.

همچنین پنالتی لحظات پایانی به سود استقلال هم در ابتدا توسط داور اعلام نشد ولی با تشخیص تیم VAR، پنالتی به نفع استقلال اعلام شد و بازی با تساوی به پایان رسید. پرسپولیسی‌ها که به شدت نسبت به داوری آن بازی معترض بودند، بعد از بازی از کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواستند تا مکالمات موعود بنیادی فر با تیم VAR را منتشر کنند. درخواستی که مورد موافقت قرار نگرفت و هیچوقت این مکالمات منتشر نشد. دلیل اینکه این کار از سوی کمیته داوران انجام نشد، مشخص نیست ولی همانطور که می‌بینیم در دنیای فوتبال بدون مشکل این مکالمات منتشر می‌شود تا همه در جریان ریز اتفاقات قرار بگیرند و شک و تردیدی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: پشت پرده ترس رونالدو از سفر به آمریکا/ چرا CR7 از سال ۲۰۱۴ به ایالات متحده نرفته است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مملی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    مکالمه را افشا نکردن تا خدایی نکرده روحیه هوادارا و جواتی خدشه دارنشه
    • سامان IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      نیازی نیست مکالمات رو افشا کنن . اگه در دربی رفت واقعا اتاق وار وجود داشت اسم داورانشو میگفتن
  • دادا US ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    زمانیکه بازیکنان استقلال روی هرصحنه ای درخواست وارمیکردند خوب نتیجه وجود وارهم معلوم‌است مکالمات هم نباید منتشر بشودپس تمامی اینکارهای معلوم‌است وجود وار نمی‌تواند به قضاوت درست کمک کند
  • اتاق مصلحت IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    وی ای ار دربی ایران ساختگی بود.. اون دو تا بازی را برای استقلال در اوردند... از حالا می گویم.. کاش وی ای ار به ایران نیاید.. ابروی کم فوتبال ایران هم خواهد رفت . دو تا بازی اوردند.. ابروریزی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی