نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
امیر قلعه نویی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک سال قبل در چنین روزی بود که سرمربی اسبق استقلال با فدراسیون فوتبال برای هدایت ملی‌پوشان کشورمان به توافق رسید.

پس از پایان کار ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، کاملا مشخص بود که کارلوس کیروش دیگر سرمربی ما نخواهد بود و رویکرد فدراسیون بر استفاده از یک سکاندار ایرانی استوار شده است. در چنین شرایطی اسامی چند مربی ایرانی مطرح شد که امیر قلعه‌نویی هم یکی از آن‌ها بود ولی امیر در اعتراض به شکل رفتار فدراسیون و برنامه گرفتن از مربیانی که برخی از آن‌ها انصافا در حد نام و نیمکت تیم ملی نبودند، ترجیح داد از این مسئله کناره‌گیری کند و گفت دوست ندارد نامش در فهرست کاندیداهای تیم ملی باشد.

این اتفاق اوایل اسفند به وقوع پیوست و عده‌ای تصور می‌کردند قضیه قلعه‌نویی به پایان رسیده اما دقیقا در همان زمان مدیران ارشد فدراسیون مشغول مذاکره با سرمربی اسبق استقلال بودند که در مقطع مذکور هدایت گل‌گهر سیرجان را بر عهده داشت.

سرانجام امیر قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال روز یازدهم اسفند سال ۱۴۰۱ با همدیگر به توافق رسیدند و کمتر از ۱۰ روز بعد، خبر سرمربی‌گری دوباره این مربی باتجربه در تیم ایران به سوژه نخست فوتبال ایران تبدیل شد. مردی که هنوز هم هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته و می‌خواهد ایران را به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۶ برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیر IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    قهر یا فیلم بازی کردن ؟
    • هرمزان‌ IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      نه قهر بود نه فیلم . همونجور که تو متن نویسنده است قلعه‌نویی به نوع انتخاب و اعلام اسامی اعتراض داشت و الحق کارش درست بود چون نیمکت‌تیم ملی در حد و اندازه‌ یسری از اون اسامی نبود . مصاحبه جدیدگولسیانی مدافع گرجی پرسپولیس و سامان قدوس در مورد قلعه‌نویی بخونید همینجور مونیکونه دستیار اول قلعه‌نویی
  • ناشناس IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    امیدوارم اقای قلعه نوعی قهر کند و تیم ملی را رها کند .
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    قطر دو دوره پیاپی با معجزه سرمایه گذاری و علم قهرمان آسیا شده است و باید به مدیران ورزش این کشور جایزه جهانی در حد جایزه نوبل داد.قطر با استفاده از امکانات پیشرفته و مربیان خارجی با جمعیت دو میلیون نفری در ساحل بیابانی خلیج فارس از هیچ همه چیز ساخت و ثابت کرد قهرمانی صرفا توسط بازیکن بزرگ و مربی طراز اول جهانی حاصل نمیشود؛بلکه این دستگاه فوتبال است که باید کارآمد باشد و خودش موفقیت را تولید نماید.لذا قهرمانی دوره پیش قطر اتفاقی نبود و تیم ملی قطر بعد از سانچز گمنام نیز با یک مربی درجه 3 دیگر صرفا طی دو ماه دوباره قهرمان آسیا شد.اما متاسفانه عده ای بجای ادای احترام به این تیم مدعی خرید تیمهای مقابل توسط قطرند.ما هم باید همین راه را برویم و ضمن توسعه و جدیدسازی زیرساختهای فوتبال مثل قطر در تمام تیمهای لیگ از مربیان خارجی استفاده کنیم و بعد مثلا چهار سال یکی از همان مربیان را به عنوان مربی تیم ملی منصوب کنیم.آن وقت ما نیز قهرمان آسیا میشویم و به قدرتی پایدار در فوتبال تبدیل خواهیم شد.
  • داوود IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    قلعه نویی باید بره به درد تیم ملی نمیخوره
  • ممد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    قلعه نوعی بهترینه. با این بازیکن ها و شرایط متلاطم روحی و روانی و این ساختار فوتبالی هرکسی نمیتونه همین نتیجه را هم بگیره. باید فرصت داد و حمایت کرد. بازیکن حرف گوش نکن را علاجی نیست. مگه طارمی چه گلی بسر تیم ملی زد این دوره.
  • جواد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    کاجیا به ناحق از قلعه نوعی حمایت میکنند
  • deep blue IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    اون.زمان.و.با.اون.شرایط.مرد.می.خواست.حکایت.مردانگی.این.بزرگوار.کل.یوم.را.از.بازماندگان. زنده.یادان.منصور.خان.پور.حیدری.و.ناصرخان.حجازی.و.جناب.مهندس.واعظ.آشتیانی.بپرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی