نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۵ پدیده احتمالی بدنسازی در سال ۲۰۲۴ ، دیگر سورپرایز نمی شوید!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

برای طرفداران ورزش بدنسازی شنیدن چندباره نام هایی چون هادی چوپان، سامسون داودا، درک لانسفورد، اندرو جکد و نیک واکر در سال ۲۰۲۴ امری طبیعی است

اما بسیاری مشتاق هستند تا نفرات تقریبا گمنامی را بشناسند که ممکن است در سال جاری به پدیده پرورش اندام در سطح جهانی تبدیل شوند. ورزشکارانی که تلاش می کنیم در این متن با آنها آشنا شوید، افرادی هستند که احتمال می رود در سال ۲۰۲۴ با درخشش در ورزش بدنسازی، علاقه مندان به این رشته را سورپرایز کنند.

سال ها قبل که خبری از فضای مجازی نبود و نفراتی چون آرنولد شوارتزنگر، رونی کلمن، لی هنی، فیل هیث و جی کاتلر نامی برای خودشان در دنیای بدنسازی دست و پا کردند، شهرت خود را به واسطه درخشش در مسابقات بین المللی بدنسازی کسب کرده بودند. امروز اما به لطف فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام و یوتیوب، بدنسازانی که کارشان را در این حرفه آغاز می کنند، با به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهایی از روند تمرینات و آپدیت های بدنی خود، توجه طرفداران را جلب کرده و برخی به شهرت قابل توجهی نیز دست پیدا می کنند. این متن به شما کمک می کند تا نفراتی را بشناسید که در سال جاری در دنیای بدنسازی مطرح می شوند.

در ابتدا به بررسی دومین رقابت بزرگ سال بدنسازی می پردازیم و مدعیان اصلی آرنولد کلاسیک پیش رو را معرفی می کنیم؛ سپس ۵ ورزشکاری را معرفی می کنیم که اگر امسال اتفاق خاصی رخ ندهد، بیش از پیش مطرح خواهند شد.

آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ از پدیده های احتمالی تا مدعیان قهرمانی

آرنولد کلاسیک اوهایو ۲۰۲۴ از دهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و تا این لحظه می توان گفت که رقابت قهرمانی دسته اوپن بین هادی چوپان و سامسون داودا است؛ نفراتی چوان رافائل براندائو، مارسلو دی آنجلس و جیمز هالینگزهد نیز در این رقابت خطرناک و پدیده های احتمالی خواهند بود. روبیل موسکوئرا نیز احتمالا به دلیل عدم صدور ویزا آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ را از دست می دهد.  همچنین اگر اندرو جکد از حضور در مسابقات انصراف نمی داد، می توانستیم نام او را جز مدعیان قرار دهیم.

پدیده های بدنسازی در سال ۲۰۲۴؛ نام این نفرات را بیشتر خواهید شنید

اگر طرفدار اخبار ورزش بدنسازی و پرورش اندام هستید باید بدانید که در سال ۲۰۲۴ احتمالا نام نفرات زیر به عنوان پدیده های این ورزش بر سر زبان ها می افتد؛

۱- بهروز تابانی

بهروز تابانی را شاید به واسطه آنکه یک بدنساز ایرانی است بشناسید؛ او متولد ۱۴ دی ۱۳۷۲ در سراب آذربایجان شرقی است. پر بیراه نیست اگر بگوییم تابانی یکی از بدشانس ترین بدنسازان حال حاضر دنیاست! او دو مستر المپیای متوالی در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را به دلیل عدم صدور ویزا از دست داده و اکنون در تلاش است  تا با افزایش اعتبار پاسپورت خود با دریافت ویزای شینگن و همچنین اقداماتی در راستای عقد قرارداد با اسپانسرهای خارجی، در سومین تلاش خود برای حضور در مستر المپیا موفق به دریافت ویزای آمریکا شود. به نظر می رسد که حضور در مسابقاتی چون آرنولد کلاسیک اوهایو و آرنولد کلاسیک برزیل از برنامه بهروز تابانی خارج شده و دبی پرو ۲۰۲۴ مسابقه بعدی او خواهد بود.

بهروز تابانی

بهروز تابانی در گفت ‌و گوی اخیری که داشته تاکید کرده که به احتمال ۹۰ درصد در دو رقابت به میزبانی اسپانیا و ایتالیا حضور خواهد داشت. اشاره تابانی به مسابقات بدنسازی امپرو پرو اسپانیا و فلکس ویکند ایتالیا است، دو رقابتی که در روزهای ۲۷ خرداد و ۳ تیر سال آینده برگزار خواهد شد.

۲- روبیل موسکوئرا

روبیل موسکوئرا با لقب "نکزیلا" متولد ۱۹۹۵ در کلمبیا است؛ نخستین تجربه او از حضور در مسابقات حرفه ای به استیج پراگ ۲۰۲۳ بازمی گردد که بعد از سامسون داودا و مایکل کریزو سوم شد. از نکات جالب در خصوص این بدنساز به سایز گردن وی برمی گردد که البته دلیل اصلی شهرت وی نیز محسوب می شود؛ دور گردن روبیل موسکوئرا ۵۲ سانتی متر است و لقب او (نک+زیلا=گردن+گودزیلا) نیز با توجه به همین مسئله و هیکل هیولایی وی برای روبیل در نظر گرفته شده است. نکزیلا با قهرمان ۸ دوره مستر المپیا یعنی رونی کلمن مقایسه می ‌شود و طبیعتا یکی از چهره‌ های جذاب مسابقات بدنسازی در سال ۲۰۲۴ است؛ هرچند همانطور که اشاره شد موسکوئرا به دلیل مشکلات ویزا احتمالا آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

۳- مارسلو دی آنجلس

درخشش در مسابقات رومانی پرو ۲۰۲۳ به عنوان اولین تجربه حرفه ای مارسلو دی آنجلس کافی بود تا بسیاری وی را پدیده جدید دسته اوپن بدانند؛ قرار گرفتن بالاتر از نام هایی چون ناتان دی آشا، محمد فودا و آندریا پرستی در رومانی  باعث شد همه تصور کنند که مارسلو که با لقب اسب برزیلی هم شناخته می شود، معجزه بعدی میلوس سارسف در دنیای بدنسازی است. رقابت مارسلو دی آنجلس با رافائل براندائو در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ به عنوان دو برزیلی و هموطن حاضر در دسته اوپن از نکات جذاب این رقابت ها خواهد بود.

مارسلو دی آنجلس

۴- گود ویتو

ویتالی اوگولنیکوف در دنیای بدنسازی با لقب گود ویتو شناخته می شود؛ این بدنساز اصالتا روس، این روزها در برزیل سکونت دارد و با وجود اینکه در سال ۲۰۲۲ و در مسابقات ماسل کانتست برزیل موفق به دریافت کارت حرفه ‌ای شده اما از آن زمان تا کنون به دلایل مختلفی چون مصدومیت، عدم صدور ویزا برای حضور در رقابت های اروپایی و تولد فرزندش هنوز حضور در یک رقابت حرفهای را تجربه نکرده است. با این حساب آرنولد کلاسیک برزیل ۲۰۲۴ می تواند نخستین تجربه او از حضور در یک مسابقه حرفه ای باشد و باید دید این بدنساز روس-برزیلی در این رقابت مهم، چه نتیجه ای کسب خواهد کرد.

۵- سم سولک

سم سولک متولد ۲۰۰۲ و اهل کشور آمریکاست؛ او در سال ۲۰۲۳ با ویدئوهایی که در یوتیوب به اشتراک می گذاشت به دلیل فیزیک بدنی فوق العاده و انتخاب‌های نامتعارفی که برای سبک زندگی خود داشت به عنوان یک اینفلوئنسر دنیای بدنسازی به شهرت قابل توجهی دست یافت. سم سولک هنوز موفق به دریافت کارت حرفه ای خود نشده و در مورد او دو دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ کریس بامستد، قهرمان پنج دوره دسته فیزیک کلاسیک معتقد است که او یک نیروی آینده‌ دار در ورزش بدنسازی است و می تواند به گسترش و توسعه این ورزش کمک ‌کند. از سوی دیگر نیک واکر، اظهار داشته که انتخاب‌ های ضعیف سم سولک می‌ تواند تأثیر منفی بر طرفداران جوان ‌تر رشته ورزشی بدنسازی داشته باشد. سم تا کنون با بدنسازان مطرحی چون سامسون داودا تمرین مشترک داشته و باید دید می تواند در سال ۲۰۲۴ با دریافت کارت حرفه ای و حضور در مسابقات، دنیای پرورش اندام را به وجد بیاورد.

 سم سولک

برنامه، نتایج مسابقات و همچنین آخرین آپدیت های بدنی تمامی بدنسازهای نام برده را می توانید از طریق سرخ نیوز دنبال کنید.

۲۰۲۴ درخشش ادامه دار ستاره ها یا رونمایی از پدیده ها؟

سوال اصلی این است که در سال ۲۰۲۴ شاهد ادامه درخشش ستاره های حاضر در ورزش بدنسازی خواهیم بود یا در کنار آنها، پدیده های جدیدی نیز رونمایی می شوند و نام هایی که از آنها یاد کردیم طبق پیش بینی ها می توانند در مسابقات بدنسازی موفق باشند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی