نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
یک گل و یک انبان رکورد؛ سردار برای رسیدن به شهریار باید ۷ گل بزند/ وقتی طارمی در دیدار با فلسطین بلاک شد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک گل و یک انبان رکورد؛ این بهترین توصیف برای گل سردار آزمون مقابل فلسطین است.

ستاره تیم ملی با حرف و حدیث‌های بسیار بالاخره ۴۸ ساعت قبل از شروع جام ملت‌های آسیا به اردوی تیم ملی در قطر اضافه شد. از روزی که سردار باشگاه لورکوزن را به مقصد رم برای شاگردی خوزه مورینیو ترک کرد، یک شایعه فوتبال دوستان ایرانی را آزار می‌داد. اینکه سردار یا به خاطر شرط قرارداد یا به خاطر دستور مورینیو یا به خواسته خود در جام ملت‌ها غایب خواهد بود؟

همه می‌دانیم که زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا و آفریقا بزرگترین لطمه را به بازیکنان این دو قاره در اروپا می‌زند. دوری یک ماهه آنها از تمرینات باشگاهی و بازی‌ها، در آن فضای رقابتی شدید جایگاهشان در باشگاه را متزلزل می‌کند. کم هم نداشته‌ایم نمونه‌هایی که بازی در باشگاه و شرایط خود را به تیم ملی ترجیح دادند. حتی لیست تیم ملی ۲۷ نفره اعلام شد که اگر سردار نیامد، جانشینی داشته باشد. در بازی‌های دوستانه اخیر هم شهریار مغانلو جای سردار در پیشانی خط حمله بازی کرد و خلاصه همه چیز برای نگرانی مهیا بود! اما خوشبختانه سردار آمد و به خاطر اینکه هیچ تمرینی با تیم ملی نکرده بود، نیمه اول بازی اول برابر فلسطین را از روی نیمکت تماشا کرد. شروع نیمه دوم به پست خود در پیشانی خط حمله برگشت و تنها ۱۰ دقیقه برای زدن گل زمان لازم داشت.

یک گل که در شلوغی محوطه جریمه به ظاهر چیز خاصی نداشت اما با همین یک گل چندین اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران و کارنامه سردار آزمون افتاد. این بازی هفتاد و ششمین بازی ملی سردار آزمون بود و این گل پنجاهمین گل او در لباس تیم ملی ایران، حالا سردار آزمون پشت سر علی دایی با ۱۰۹ گل و کریم باقری با ۵۱ گل در سکوی سوم تاریخ ایستاده و در همین تورنمنت می‌تواند خود را به رتبه دوم برساند. سن سردار به گونه‌ای است که او می‌تواند چند سال دیگر برای تیم ملی بازی کند اما هر چقدر اینجا فعلاً سردار رقیبی برای دایی محسوب نمی‌شود، در تاریخ جام ملت‌های آسیا همین یک گل او را به شهریار رساند!

یک گل و یک انبان رکورد؛ سردار برای رسیدن به شهریار باید ۷ گل بزند/ وقتی طارمی در دیدار با فلسطین بلاک شد!

علی دایی در سه دوره حضور در جام ملتهای آسیا جمعاً ۱۴ گل زده و بهترین گلزن تاریخ این تورنمنت است. سردار آزمون در دو دوره حضور قبلی خود در جام ملت‌های آسیا و در ۱۰ بازی خود با لباس ایران ۶ گل به ثمر رسانده بود و این گل هفتمین گل او در این تورنمنت شد. حالا سردار ۷ گل دیگر برای رسیدن به شهریار لازم دارد اما حتی همین حالا به یک رکورد دیگر علی دایی رسیده است! علی دایی تا پیش از این تورنمنت تنها بازیکن ایرانی بود که در سه دوره مختلف جام ملت‌های آسیا گل زد. در همین تورنمنت و همین بازی با فلسطین کریم انصاری‌فر با آن گل زود هنگام خود را به رکورد دایی رساند و در نیمه دوم سردار آزمون هم به این جمع اضافه شد.

حالا سردار آزمون هم یکی از سه بازیکنی است که در سه دوره مختلف جام ملت‌ها گل زده و با توجه به اینکه کریم انصاری‌فرد در چهار دوره حضور سه گل زده، سردار در کنار دایی تنها بازیکنی است که در سه دوره متوالی جام ملت‌های آسیا دروازه حریفان را باز کرده است. اما این گل یک رکورد دیگر هم برای سردار به ارمغان آورد. تا پیش از این و پشت سر علی دایی، تنها فرشاد پیوس توانسته بود در دو بازی نخست ایران در دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا گل بزند. علی دایی در ۱۹۹۶ در بازی اول به عراق گل زد، در ۲۰۰۰ در بازی اول در بازی لبنان را باز کرد و در ۲۰۰۴ زننده یکی از گل‌های ایران به تایلند بود. فرشاد پیوس هم مثل دایی از اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا گلزنی را آغاز کرد. او در بازی اول ۱۹۸۸ دروازه قطر را باز کرد و در بازی اول ایران در ۱۹۹۲ به کره شمالی گل زد.

سردار آزمون در بازی اول ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ به یمن گل زده بود و حالا در بازی اول ۲۰۲۳ دروازه فلسطین را هم باز کرده است. دوره قبل مهدی طارمی هم در بازی اول خود در جام ملت‌های آسیا دو گل به یمن زده بود و می‌توانست با گشودن دروازه فلسطین در این رکورد با سردار همسایه شود، اما بد شانس بود که بهترین فرصت او توسط مدافعان فلسطین بلاک شد! طارمی در جدول گلزنان تاریخ تیم ملی هم پشت سر سردار نفر چهارم است. گلزنی از این بابت هم می‌توانست به او کمک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارمان IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    طارمی‌خیلی‌خودخواه‌شده‌اگر‌بازی‌ایران‌وفلسطین‌را دیده‌باشید‌متوجه‌میشید‌چی‌میگم‌‌خیلی‌از‌فرصتها‌را خودخواهانه‌شوت‌کرد‌‌اگر‌پاس‌میداد‌پاس‌گل‌میشد
  • ناشناس IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    عربستان توانمندی قهرمانی ندارد
  • جاوید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    شهریار؟این لقب راکی گذاشته روی دایی؟شهریارمااون جوانهایی هستندکه رفتندوجونشونوبرای مملکت دادن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی