نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کارشناس داوری صحنه‌های مشکوک بازی پرحرف و حدیث؛ از گلی سالمی که مردود شد تا اخراج عجیب!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صحنه‌های مشکوک دیدار جنجالی آلومینیوم و پیکان مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

تقابل آلومینیوم و پیکان در شرایطی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید که اخراج بازیکن آلومینیوم در اواخر نیمه اول، به شدت قضاوت پیام حیدری را تحت تاثیر قرار داد. پس از اخراج مهدی لیموچی، کادرفنی آلومینیوم به شدت به تصمیم داور اعتراض کردند.

دقایقی بعد نیز آلومینیوم روی ضربه مهران موسوی به گل تساوی رسید اما محمد صالح عرب‌آبادی، کمک داور مسابقه، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا این گل مردود شود؛ تصمیمی که باعث بالا گرفتن جنجال‌ها شد و درگیری‌هایی بین بازیکنان، کادرفنی و تیم داوری شکل گرفت.

البته آلومینیوم در نیمه دوم موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند اما این دو تصمیم جنجالی گروه داوری مسابقه باعث شد تا این مسابقه به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

در همین خصوص کارشناسان داوری به بررسی صحنه‌ها پرداخته‌اند:

برخورد مهدی لیموچی و امیرحسین صدقی (دقیقه ۴۴- اخراج)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه از آنجایی کا بازیکن سفید در دفع توپ ناموفق بوده و پس از بالا آوردن پا، در ادامه کنترل صحیحی نداشت، با استوک کفش به جایی که می‌توانست آسیب جدی برای حریف به وجود بیاورد، ضربه وارد کرد. لذا اخراج کاملا صحیح می‌باشد.

محمدحسین ترابیان: بازیکن سفید، با استوک به بالای ران بازیکن و قسمت حساس او ضربه می‌زند و اخراج او درست بود.

مهدی عالیقدر: بازیکن آلومینیوم با کف کفش به بخش حساس کشاله بازیکن پیکان ضربه وارد می‌نماید و کارت قرمز تصمیم صحیح داور می‌باشد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن آگاهانه، سلامتی بازیکن حریف را به خطر میندازد و اخراج صحیح بود.

حسین عسگری: بازیکن آلومینیوم به وضوح خطا می‌کند اما با این تصویر، میزان خشونت قابل تشخیص نیست. قانون می‌گوید بازیکن باید نیروی بیش از حد وارد کند تا اخراج شود اما این در تصویر برای ما قابل تشخیص نیست که این نیرو وارد شده یا خیر. البته جای‌گیری داور در این صحنه خوب بوده است.

گل مهران موسوی (دقیقه ۴۵+۵- آفساید)

محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه در این صحنه کمک‌داور در ارزیابی موقعیت، دچار اشتباه شد و گُلی که به درستی وارد دروازه شده بود را آفساید اعلام نمود. به نظرم ایشان تصور کرد، مهاجم تیم آلومینیوم اراک که در وضعیت آفساید قرار داشت، هنگام زدنِ ضربه سر، توسط هم‌تیمی، در توانایی مدافع یا دروازه‌بان در دفع توپ، تأثیر گذاشته و یا اینکه زاویه دیدِ گلر را گرفته است.

محمدحسین ترابیان: گل به درستی به ثمر رسید و ارزیابی کمک داور در تشخیص این صحنه بود. بازیکنی که در موقعیت آفساید بود، هیچ تاثیری روی دروازه‌بان نداشت و کمک داور دچار اشتباه شد.

مهدی عالیقدر: کمک داور بدلیل Impact یا تأثیر روی بازی حریف اعلام آفساید کرده باشد، دچار اشتباه شده اما اگر دلیل دیگر داشته، بااین تصویر قابل شناسایی نیست و به نظر این گل سالم است.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکنی که در منطقه آفساید بود، دخالتی روی عملکرد دروازه‌بان نداشت و گل سالم بود.

حسین عسگری: این صحنه به هیچ وجه آفساید نبود و خطایی هم اتفاق نیفتاد. کمک داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    پیام حیدری کلا= جایی که انجا بچه همدان باشه آلژی پیدا مکنه خیلی آدم مزخرفی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی