نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۰ |
۱
کلوب| ارزش این ۸ فوتبالیست یزدی ۵۰میلیارد است!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سایت مرجع ترنسفرمارکت در آخرین به‌روزرسانی خود ارزش ۸ فوتبالیست یزدی را نزدیک به ۵۰میلیارد تومان تخمین زد!

در روزهایی که فوتبال یزد در سطح اول فوتبال ایران یعنی لیگ برتر حضور ندارد و تیم‌های دیگر یزدی تمایل چندانی به استفاده از بازیکنان یزدی نشان نمی‌دهند اما کم نیستند بازیکنان یزدی که با کیفیت خوب خود و البته سن و سال مناسب‌شان از همین‌حالا ارزش خود را در ترنسفرمارکت حسابی بالا برده‌اند.

سایت ترنسفرمارکت که مرجع اصلی ارزش‌گذاری فوتبالیست‌های دنیاست، در آخرین به‌روزرسانی خود شاهین توکلی را با ارزش ۴۰۰هزار یورویی (۲۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان) در صدر با ارزش‌ترین فوتبالیست‌های استان یزد قرار داده است؛ هرچند شاهین ۳۰ ساله بعد از سپری کردن دوران فوق‌العاده در مس رفسنجان هنوز نتوانسته انتظارات را در فولاد خوزستان برآورده کند.

امید افشون وینگر پرسرعت باشگاه استقلال خوزستان دومین فوتبالیست با ارزش یزدی‌هاست؛ کسی که نقش موثری در لیگ برتری شدن استقلال ایفا کرد اما مصدومیت در دیدار پیش‌فصل مقابل پرسپولیس او را تا نیم‌فصل خانه‌نشین کرد؛ ترنسفرمارکت برچسب ۱۷۵هزار یورویی (۹میلیارد و ۲۷۵میلیون تومانی) را روی امید افشون ۲۴ ساله زده است.

در جایگاه سوم باارزش‌ترین فوتبالیست‌های استان یزد نامی که این روزها فرصت براندازش را داریم به چشم می‌خورد و او کسی نیست جز محمدطه طباطبایی بافقی؛ فوتبالیستی که بعد از فرا گرفتن الفبای فوتبالش در باشگاه سنگ‌آهن و درخشش در نوین فولاد یزد سر از سایپا درآورد و حالا در ۲۱ سالگی نه‌تنها در کنار الهیار صیادمنش و آریا برزگر شناخته شده و نقش مهاجم هدف تیم ملی امید را بازی می‌کند بلکه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان در جلسه با طه از برنامه‌هایش برای حضور این بازیکن در تیم ملی پرده‌برداری کرده است! ارزش طباطبایی ۱۲۵هزار یورو (۶میلیارد و ۶۲۵میلیون تومان) می‌باشد.

سیدجواد شفیعی‌پور چهارمین فوتبالیست با ارزش یزدی‌هاست؛ بهترین گل‌زن ۴ فصل گذشته لیگ دو با به ثمر رساندن ۴۲ گل در ۵۷ مسابقه برای شهیدقندی عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشته است تا جایی که بسیاری معتقدند او در فوتبال ایران اگر انتخاب‌های بهتری داشت الان بیشتر از او می‌دانستیم؛ شفیعی‌پور که در شهر خود گل‌فروشی می‌کند(!) با ارزش ۷۵هزار یورو (نزدیک به ۴میلیارد تومان) فوتبال خود را احتمالا در ۳۰ سالگی و در شهیدقندی ادامه خواهد داد.

مدافع ۲۲ ساله اردکانی با نام علی افخمی‌اردکانی پنجمین بازیکن باارزش فوتبال استان یزد است که در تیم‌های پایه سایپا چهره شد و در دو فصل گذشته با بازی‌های خوب خود در لیگ دو برای اسپاد تهران نام خود را مطرح کرد و این فصل با پیراهن تیم مدعی شهرداری هرمزگان قرار است برای صعود به لیگ یک بجنگد. علی افخمی ۵۰هزار یورو (۲میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان) ارزش دارد.

مصطفی سالاری ششمین بازیکن باارزش یزد ماست؛ این بازیکن که به عنوان دفاع وسط و دفاع راست بازی می‌کند خیلی زود و زمانی که ۱۹ سال داشت در تیم آن زمان لیگ برتری ماشین‌سازی تبریز جایگاه فراتر از انتظاری را ساخته و پرداخته کرد اما هرچقدر پیش رفتیم از آن ستاره هم اکنون ۲۶ ساله تنها عکس‌هایی با پیراهن مس کرمان، بادران و چوکا در دست داریم و البته ۵۰هزار یورو (۲میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان) ارزش که اصلا توصیف‌کننده کیفیت این بازیکن خوب نیست!

روی پله هفتم باارزش‌ترین فوتبالیست‌های استان یزد به اسم ناشناخته‌ای برمی‌خوریم؛ جلال غلامزاده! مهاجم نوکی که اکنون ۲۴ سالگی خود را سپری می‌کند و ارزش ۲۵هزار یورویی (یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان) دارد، فصل گذشته در شهیدقندی دو بازی انجام داد که یک مسابقه به عنوان دفاع آخر بود! این در حالی است که جلال شم گل‌زنی‌ خود را در تیم لیگ‌سه‌ای یزدلوله به همگان ثابت کرده بود؛ تیمی که اکنون دیگر در صحنه فوتبال ایران حضور ندارد!

داستان هشتمین بازیکن باارزش فوتبال یزد هم حکایت‌های خاص خود را دارد؛ محمدحسین دهقان ۲۶ ساله که روزگاری در شبکه ورزش سیما مورد توصیف امیرحسین پیروانی سرمربی وقت تیم ملی امید قرار می‌گرفت و تا بازی برای سیاه‌جامگان در لیگ برتر پیش رفته بود، پس از تحمل چند مصدومیت سخت دوباره به فوتبال بازگشته و احتمالا برای شهیدقندی در لیگ دو بازی خواهد کرد؛ محمدحسین دهقان که بسیاری در فضای مجازی با کاشته‌های خارق‌العاده‌اش آشنا هستند در سایت ترنسفر مارکت ۲۵هزار یورو (یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان) ارزش دارد.

دست آخر ذکر این نکته شاید برای شما جالب باشد که تیم‌های چادرملو اردکان در لیگ یک و شهیدقندی در لیگ دو از استان یزد در فوتبال ایران حضور دارند اما در لیست بلندبالای این فصل تیم چادرملو اردکان یک بازیکن یزدی (دروازه‌بان ۱۸ ساله‌ای به نام امیر آسیابانپور) حضور دارد و در لیست ۲۰ نفره فصل قبل شهیدقندی نام تنها ۳ یا ۴ بازیکن یزدی به چشم می‌خورد. رسانه‌های محلی وقتی انتقاد خود و جامعه را مبنی بر عدم استفاده از نیروهای بومی به عطایی مدیرعامل باشگاه چادرملو اردکان مطرح کرده‌اند، مدیرعامل این باشگاه در اظهارنظری عجیب رسانه‌های یزدی را به مطالعه بیشتر فراخوانده و با مثال زدن تیم‌های گل‌گهر، نساجی و حتی منچسترسیتی اضافه کرده است که در فوتبال روز دنیا نیروی بومی و غیربومی مرسوم نیست! اما نگاهی گذرا نشان می‌دهد در لیست این فصل نساجی ۱۲ بازیکن مازنی، در تیم گل گهر ۵ بازیکن تاثیرگذار کرمانی و در تیم منچسترسیتی نام ۱۴ بازیکن متولد منچستر به چشم می‌خورد!

محمدرضا سلیمی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی