نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
۰ |
۰
بهترین قیمت خرید انواع سایز میلگرد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در پروژه‌های عمرانی موارد زیادی وجود دارند که باید قبل از شروع ساخت‌وساز برنامه‌ریزی شوند. یکی از این ملاحظات، نوع و اندازه میلگردی است که می‌خواهید استفاده کنید.

میلگردها از جنس فولاد هستند و در صورتی که تحت تنش قرار بگیرند، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. همچنین ماده‌ای عالی برای تقویت بتن محسوب ‌می‌شوند. بنابراین استحکام و دوام پروژه شما به کیفیت میلگرد بستگی دارد.

در این راهنما نحوه خرید بهترین انواع سایز میلگرد و امکان بررسی قیمت آنها اعم از قیمت میلگرد آجدار را فراهم کرده‌ایم، پس همراه ما باشید.

پیش‌بینی قیمت میلگرد به کمک شناخت فاکتورهایی که بر آن تاثیر می‌گذارند

قیمت میلگرد ساده و دیگر انواع این مصالح به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند سبب نوسان قیمت میلگرد گردند.

شرکت مهر استیل به‌عنوان بخشی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل فولادی در کشور، لیست قیمت روز انواع میلگرد و نرخ نوسانات آن را بر اساس سایز و مدل ارائه کرده است. شما با مراجعه به وبسایت این شرکت می‌توانید این لیست را مشاهده کنید.

فاکتورهایی موثر بر قیمت میلگرد

قیمت مواد اولیه

از جمله متریال اولیه مورد نیاز برای تولید فولاد می‌توانیم سنگ آهک، سنگ آهن و زغال سنگ را نام ببریم. نوسانات جهانی این مواد خام به‌طور مستقیم بر هزینه تولید میلگرد و در نتیجه قیمت نهایی که ارائه می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

میلگرد

تقاضا و عرضه

به‌طور کلی هر چه تقاضای بیشتری برای میلگرد باشد، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد. میلگرد از مصالح اساسی بخش‌های ساخت‌وساز و زیرساختی است. در نتیجه اگر بخش عمرانی در حال رونق باشد، قیمت میلگرد به دلیل افزایش تقاضا، بالا می‌رود. از سوی دیگر، وضعیت مازاد عرضه می‌تواند سبب کاهش قیمت‌ها شود. جهت پیش‌بینی قیمت میلگرد به روند ساخت‌وساز محلی و سیاست‌های دولت توجه کنید.

فناوری تولید و کارایی

استفاده از فناوری پیشرفته و فرآیندهای تولید کارآمد به‌طور چشمگیری بر هزینه‌های میلگرد تاثیر می‌گذارد. شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های پیشرفته کمک می‌گیرند، اغلب سطوح راندمان کاری بالاتری را حفظ کرده و می‌توانند میلگردهای باکیفیت را با هزینه کمتر تولید کنند.

بدین ترتیب میلگرد تولیدشده با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه می‌گردد.

نوسانات ارز

از آنجایی که فولاد در بازارهای بین‌المللی معامله می‌شود، نرخ ارز بر هزینه میلگرد تاثیر می‌گذارد. کاهش ارزش ریال منجر به بالارفتن قیمت نهایی مواد اولیه وارداتی و داخلی می‌شود.

از این رو برای اینکه بتوانید تغییرات قیمت میلگرد ساده را پیش‌بینی کنید، بهتر است بر روند نرخ ارز نظارت داشته باشید.

قیمت میلگرد ساده

۵ نکته ضروری جهت انتخاب صحیح و خرید بهترین انواع سایز میلگرد

حال که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید میلگرد یعنی قیمت را به‌طور کامل بررسی کردیم، بهتر است به شیوه انتخاب محصول مناسب بپردازیم. شما باید حین خرید میلگرد نکات بسیاری را در نظر بگیرید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

نیازهای پروژه و هدف از خرید میلگرد

هدف از به‌کاربردن میلگردهای فولادی در پروژه‌های ساختمانی، تقویت ساختار و افزایش مقاومت کششی بتن می‌باشد. بنابراین شما باید بسته به نیاز خود و نظرات تخصصی مهندس سازه، نوع و درجه مناسب میلگرد را انتخاب نمایید.

ابتدا محل دقیق استفاده از میلگرد را مشخص کنید. آیا برای فونداسیون، دال و تیر، ستون یا مخزن آب به میلگرد نیاز دارید؟ ناحیه ساخت‌وساز در منطقه‌ای نزدیک به ساحل و مستعد خوردگی است؟ پیداکردن جواب این سوال‌ها به شما کمک می‌کند تا به‌درستی انتخاب کنید.

اهمیت خرید بهترین انواع سایز میلگرد برای ایمنی

انتخاب اندازه و وزن مناسب میلگرد جهت ایمنی ساختمان ضروری است. بتن در حالت عادی در برابر تنش، ضعیف عمل می‌کند و در صورتی که تقویت نشود، در اثر فشار خم شده یا می‌شکند.

به همین دلیل باید در انتخاب اندازه میلگرد دقت داشته باشید.

برای اینکه میلگرد بتواند کمترین میزان بار را تحمل کند قطر آن می‌بایست ۶، ۸ یا ۱۰ mm باشد. برای ستون‌ها و دیوارها باید از میلگردهای با قطر ۸ mm یا بیشتر استفاده کنید. طبق یک قانون کلی برای خرید بهترین انواع سایز میلگرد به ابعاد سازه توجه کنید؛ هرچه سازه شما بزرگتر باشد، میلگرد ضخیم‌تری نیاز دارید.

شما می‌توانید میلگردها را در اندازه‌های ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۶ میلی‌متری برای ساخت پروژه‌هایی مانند خانه خریداری نمایید.

این مصالح همچنین در ابعاد بزرگتر نظیر ۲۰، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ میلی‌متری موجودند که برای ساختمان‌های بلند به کار می‌روند. اغلب میلگردها به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌شوند و قطرهای بالای ۲۰ میلی‌متر به صورت تکه‌تکه در دسترس هستند.

طول استاندارد این میله‌ها ۱۲ متر است و این امکان وجود دارد که بر اساس نیازهای خود آن را سفارشی کنید.

کیفیت و مشخصات میلگرد

کیفیت میله‌های فولادی را با درنظرگرفتن نکات زیر بررسی کنید:

  • درجه فولاد را بر اساس آنچه در نقشه ساختمان توصیه شده، انتخاب نمایید.
  • علامت شناسایی شرکت سازنده میلگرد را چک کنید، این علامت بر روی میله درج شده است.
  • میله‌ای را بخرید که هیچ زنگ‌زدگی نداشته باشد.
  • دقت کنید که استحکام کششی میلگرد فولادی بر اساس درجه آن تعیین می‌شود نه اندازه قطر میله. به همین دلیل هنگام خرید، این فاکتور را مدنظر قرار دهید.
  • قطر میله را با کولیس ورنیه اندازه بگیرید تا از خرید بهترین انواع سایز میلگرد اطمینان حاصل نمایید.
  • از خرید فولاد دوباره نوردشده یا قراضه خودداری کنید.
  • به کمک آزمایش ترکیب شیمیایی از صحت میزان محتوای کربن (کمتر از ۰.۲۵%) مطمئن شوید. میلگردی که بیش از این میزان کربن داشته باشد، به سرعت دچار خوردگی شده و عمر ساختمان را کاهش می‌دهد.
  • به گواهینامه میلگرد، کیفیت آن و شهرت سازنده توجه کنید.

کیفیت و مشخصات میلگرد

شرکت سازنده میلگرد

همیشه برای خرید میلگرد به سراغ برندهای شناخته‌شده و معروف بروید تا در مورد اصالت محصول، تاییدیه‌ها و تنوع محصولات خیالتان راحت باشد.

شرکت مهر استیل انواع میلگردهای تولیدشده توسط برترین و نام‌آشناترین برندهای کشور را با بهترین قیمت برای شما عرضه کرده است.

با مراجعه به وبسایت مهر استیل می‌توانید جهت خرید بهترین انواع سایز میلگرد برندهای معروف و معتبر، اقدام نمایید.

بودجه خرید شما

میلگردها نیازهای اساسی سازه شما هستند که برای خرید آنها نباید به فکر صرفه‌جویی باشید و می‌بایست بودجه مناسبی را صرف آنها کنید.

توصیه می‌کنیم میلگردهای فولادی را طبق آنچه که در نقشه مشخص شده یا بر اساس دستورالعمل مشاور سازه تهیه نمایید. برای اینکه از هدررفتن سرمایه خود جلوگیری کنید، مقدار دقیق قطر فولاد را تخمین بزنید تا بتوانید در این مورد با تامین‎‌کننده به توافق برسید.

در ضمن برای کاهش هزینه‌ها، به جای انتخاب محصول درجه پایین، تامین‌کننده‌ای را پیدا کنید که مصالح باکیفیت و با قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌دهد. هنگام برآورد هزینه‌ها، هزینه حمل‌ونقل و عوارض را فراموش نکنید، زیرا تاثیر چشمگیری بر بودجه شما دارند.

جمع‌بندی

برنامه‌ریزی دقیق پروژه، آشنایی با استانداردهای ایمنی، انتخاب درست و خرید بهترین انواع سایز میلگرد الزاماتی هستند که با رعایت آنها می‌توانید ساختمانی مستحکم و بادوام بسازید. بنابراین ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و تمام این جوانب را به‌دقت بررسی کنید. برند محبوب، نوع و درجه مشخص میلگردهای فولادی را طبق نیازهای سازه خود از تامین‌کننده مناسب با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه نظیر مجموعه مهر استیل خریداری نمایید. قیمت پروفیل میلگرد و محصولات انواع برندها را در وبسایت شرکت مهر استیل می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، جهت دریافت مشاوره تخصصی و خرید مطمئن میلگرد با شماره‌های ۳۶۵۵۰۰۰۰ (۰۴۱) _ ۳۶۵۶۲۲۱۴ (۰۴۱) تماس حاصل فرمایید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی