امسال نباید روی این استقلال حساب کرد/ لیگ و آسیا از دست رفت، حداقل به فکر جام حذفی باشید!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره اسبق استقلال اعتقاد دارد هیچ چیزی در این تیم تغییر نکرده و تصمیمات مدیریتی اوضاع را خراب تر کرده است.

به گزارش خبرورزشی، شکست سنگین برابر خیبر خرم آباد، نشان داد پیتسو موسیمانه کار بسیار دشواری برای رساندن استقلال به روزهای اوج دارد. نمایش ضعیف آبی‌ها در خانه حریف سبب شد به سراغ مهاجم اسبق استقلال برویم تا در خصوص شرایط این تیم صحبت کنیم. عباس سرخاب که جزو نقش اول‌های آخرین ستاره آسیایی این تیم است، به شدت از نمایش استقلال و اوضاع این روزهای تیم نا امید شده و اعتقاد دارد مدیریت باشگاه باید به فکر عاجل باشد.

او در خصوص شکست استقلال برابر خیبر گفت: « متاسفانه بازی که از استقلال شاهد بودیم، تکرار همان سیستم و سبک بازی گذشته بود. هرچند باید به پیتسو موسیمانه زمان بدهیم و از الان زود است درباره شیوه کاری اش اظهار نظر کنی. ولی با این اوضاع به شخصه چشمم آب نمی خورد استقلال بتواند بلند شود. در واقع با این بازیکنان و روحیه ای که شاهد هستیم، نمی شود به همین راحتی به روزهای اوج برگشت. از لحاظ فنی هم این تیم در خط حمله اشکالات عمده ای دارد و مشخصا کمبود سرعت در این قسمت از زمین دیده می شود.»

سرخاب درباره تغییرات متعدد کادرفنی هم اظهار نظر کرد: « تا الان سه سرمربی با سه تفکر مختلف روی نیمکت استقلال نشسته اند و عوامانه است اگر تصور کنیم این موضوع باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان نمی شود. اینجاست که نقش مهم مدیریت به چشم می آید. هواداران این حق را دارند که از تیمشان برد بخواهند و قرار نیست تمام بار تزریق انرژی به دوش آن‌ها باشند. مدیریت باید پشت کادرفنی باشد و به آن‌ها اعتماد به نفس بدهد. مشکل اصلی استقلال در این فصل، مدیریت تیم بوده که خیلی زود به فکر تغییر کادرفنی افتاد و پس از سه هفته در ظاهر از سرمربی حمایت کرد و در باطن علیه او اقدام. جواد نکونام طوری رفت که سرمایه سوزی شد.»

پیشکسوت استقلال درباره بحران مدیریتی تیم، اینگونه توضیح می دهد: «کاملا مشخص است در تیم مدیریتی استقلال، شکاف عمیقی وجود دارد. اختلافاتی که به کل تیم منتقل شده و اگر قرار است چیزی درست شود، به حرف و ادعا نیست و باید در عمل نشان داده شود. الان هم دو پیشکسوت تیم روی نیمکت نشستند و سوختند، هم تیم به حاشیه رفت و هم کلی پول بی زبان هزینه شد؛ یعنی همه کار کردند به جز اتخاذ یک تصمیم درست. اصلا کجای دنیا برای سه بازی، سرمربی موقت روی نیمکت می نشیند؟ اگر موقت است که باید در یک بازی تکلیف مشخص شود نه اینکه پروسه انتخاب تا این اندازه طولانی شود. چرا باید در کوران مسابقات، تیم دست به تغییر سرمربی بزند؟ مگر آن تعطیلات 20 روزه فیفا دی فرصت مناسبی برای این کار نبود؟ الان موسیمانه فقط تا نیم فصل زمان نیاز دارد اسم بازیکنان را یاد بگیرد!»

سرخاب چندان به آینده استقلال در این فصل امیدی ندارد: « متاسفانه به نظر من نباید امسال روی استقلال حساب باز کرد ... بیایید واقع بین باشیم؛ این تیم اکنون در سه تورنمنت حضور دارد ولی با این سطح آمادگی روحی و روانی، به هیچ عنوان امکان ندارد بتواند در همه آن‌ها موفق شود. در لیگ اختلاف به شکلی شده که شاید رسیدن به یک رتبه آبرومند در انتهای فصل، کافی است. در آسیا هم تیم دو شکست تجربه کرده و با توجه به اینکه احتمالا دیگر در این رقابت‌ها میزبان هم نیستیم، نتیجه گرفتن در آن بسیار دشوار خواهد بود. شاید تمرکز روی جام حذفی و قهرمانی در آن کمی بتواند زحم دل هواداران را التیام ببخشد. البته تصور نکنید گفته من به این معنا است که لیگ را رها کنیم بلکه می گویم باید همچنان جنگید ولی هدفمند به اوضاع نگاه کرد. استقلال الان به کمک نیاز دارد و مدیریت اینجا باید خودش را نشان بدهد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی