نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
۰ |
۰
کلوب| گواردیول، مدافعی که مثل مهاجمان گل می‌زند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ترکیب یازده نفره منچسترسیتی بازیکنی نیست که راه گلزنی را بلد نباشد.

سیتی علاوه بر مهره‌های هجومی فوق‌العاده، از نعمت مدافعانی بهره می‌برد که در حد و اندازه‌های یک فوروارد سطح بالا گلزنی می‌کنند.

در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، شاگردان پپ مهمان وولز بودند و به نوعی تا نیم ساعت ابتدایی، کار آنها بدجوری مقابل گری اونیل و شاگردانش گره خورده بود.

دروازه سیتیزن‌ها در دقیقه هفت توسط مهاجم نروژی وولورهمپتون یعنی لارسن باز شد و گرگ‌ها خیلی زود جلو افتادند. اما در دقیقه ۳۳ آنچه که هواداران سیتی منتظرش بودند، بالاخره رخ داد و یوشکو گواردیول، فول بک چپ سیتیزن‌ها با یک شوت حیرت انگیز از پشت محوطه توپ را به آغوش تور دروازه خوزه سا فرستاد.

سرعت توپ به قدری زیاد بود که دخالت دستان خوزه سا بر گردش مسیر توپ اثری نداشت و توپ به سه کنج دروازه گلر پرتغالی وولز رفت.

او این گل را در حالی با پای راست به ثمر رساند که پای تخصصی اش، چپ محسوب می‌شود و این قضیه را حتی می‌توان از پستی که گواردیولا از مدافع کروات بازی می‌گیرد، فهمید.

یک آمار جالب در رابطه با کروات چپ پای سیتیزن‌ها وجود دارد که شاید اهالی و علاقه مندان فوتبال از شنیدن و خواندن آن حسابی متعجب شوند.

از آغاز سال ۲۰۲۴ یوشکو گواردیول بیش از هر مدافع دیگری گل زده است. او در طی این مدت شش گل به ثمر رسانده؛ درحالی‌که مارکوس رشفورد دقیقا در همین بازه زمانی پنج گل در کارنامه خود دارد!

او فصل گذشته در چهل و دو بازی در تمام رقابت‌ها روی هفت گل اثر گذار بوده است. پنج گل و دو پاس گل برای یک فول بک چپ که گاهی در نقش مدافع میانی هم ظاهر می‌شود، آمار بسیار قابل توجهی است.

دقت پاس بالا، قدرت و کیفیت عالی در لمس توپ و موفقیت نسبی در دوئل‌ها و بستن تکل از ویژگی‌های این کروات چپ پا محسوب می‌شود.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی