نظرسنجی

آیا پیتسو موسیمانه می تواند این استقلال را از بحران نجات بدهد؟
موفقیت یک نوجوان ۱۵ ساله؛ از دستفروشی تا نایب قهرمانی موی‌تای جهان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عرشیا جیرانی، نوجوان ۱۵ ساله ایرانی، در رقابت‌های موی‌تای نوجوانان و جوانان جهان در بانکوک تایلند مدال نقره کسب کرد. مسیر موفقیت او از دستفروشی آغاز شد و با حمایت محمدعلی یوسفی، سرمربی تیم ملی، به ۵ سال تمرین موی‌تای انجامید.

به گزارش خبرورزشی به نقل از تسنیم، رقابت‌های موی‌تای نوجوانان و جوانان جهان اواخر شهریور ماه با حضور ۱۰۸ کشور در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال طلا،  ۱۱ نقره، ۷ برنز و در مجموع ۱۹ مدال شدند،

یکی از این مدال‌ها رنگ‌وبویی خاص و ویژه‌ داشت، مدال نقره‌ای که با توجه به مسیر زندگی عرشیا جیرانی متفاوت بود و ارزش بسیار بالاتری از سایر مدال‌های کسب‌شده، داشت. عرشیا جیرانی در شرایطی که در ۱۰سالگی مشغول دستفروشی و شوخی‌های کودکانه با یکی از دوستان خود بود، در مسیر محمدعلی یوسفی سرمربی تیم ملی موی‌تای جوانان کشورمان قرار می‌گیرد و با دعوت یوسفی به‌سمت موی‌تای کشیده می‌شود تا مسیر زندگی‌اش تغییر کند و اندکی از سختی‌های زندگی را با موفقیت در میدان ورزش فراموش کند.

مسئولیت اجتماعی محمدعلی یوسفی در برخورد با این کودک کار باعث می‌شود او جویای شرایط زندگی این نوجوان شود و زمانی که متوجه می‌شود عرشیا برای کمک به خانواده قید تحصیل را زده و مشغول کار است، او را به باشگاهش دعوت کرد، دعوتی که منجر به ۵ سال تمرین عرشیا در رشته موی‌تای شد تا سرانجام در شهریورماه امسال عرشیا در سن ۱۵سالگی مدال نقره جهان را کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا پیتسو موسیمانه می تواند این استقلال را از بحران نجات بدهد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی