نوراللهی حلقه مفقوده تیم قلعه‌نویی است/ تیم ملی بزرگسالان جای جوانگرایی نیست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره سابق تیم ملی معتقد است احمد نوراللهی حلقه مفقوده در خط میانی تیم قلعه‌نویی است.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در بازی مقابل ازبکستان درحالیکه در دقایقی از بازی ۱۰ نفره شده بود در تاشکند از این تیم یک امتیاز گرفت و حالا برای بازی با قطر آماده می‌شود تیمی که در جام ملت‌های آسیا با درخشش اکرم عفیف شکست تلخی را به ایران تحمیل کرد. اکنون کارشناس فوتبال ایران با اشاره به توجه ملی‌پوشان ایران به ستاره قطری معتقد است که تیم ملی باید برای از کار انداختن عفیف برنامه داشته باشد. 

به گزارش خبرورزشی به نقل از آنا گزیده صحبت‌های فرزاد آشوبی ستاره سابق تیم ملی، درباره دیدار تیم ملی ایران برابر ازبکستان و میزبانی از قطر در امارات را در ادامه می‌خوانید:

  • {عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان} عملکرد تیم ملی قابل قبول بود و برتری خود را به حریف نشان داد. شخصیت تیمی بالای تیم کشورمان پس از ۱۰ نفره شدن بیشتر حس شد، چون بازی بهتری ارائه کردیم و این روند امیدوارکننده است.
  • {شانس پیروزی برابر قطر} اگر سرعت بازیکنان هجومی این تیم را مهار کنیم و فضا را از آنها بگیریم، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهیم داشت. اینکه بازی روی زمین چمن با کیفیت برگزار می‌شود، اولین فاکتوری است که به تیم ملی کشورمان کمک خواهد کرد.
  • {بازی با دو مهاجم} معتقدم بازی ما با دو مهاجم روش خیلی منطقی نیست، چون هر دو مهاجم ما ویژگی‌های نزدیک به هم دارند و نمی‌توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند.
  • {فضا ندادن به اکرم عفیف} خیلی مهم است در زمانی که در حمله قرار می‌گیریم انتقال منفی ما به شکلی باشد که فرصتی به بازیکن سرعتی، تکنیکی و خلاقی، چون اکرم عفیف نرسد. باید ایده و برنامه داشته باشیم تا این بازیکن و دیگر مهره‌های تأثیرگذار قطر بتوانند نمایشی ارائه کنند که شرایط به ضرر ایران شود. قطر به لحاظ کیفی سطح پایین‌تری از ما دارد ولی نکته مثبت این تیم بازیکنان سرعتی و خطرناک آن در بخش تهاجمی هستند که حتماً باید کنترل شوند تا نتوانند کاری را از پیش ببرند.
  • {غیبت رامین رضاییان و احمد نوراللهی در لیست تیم ملی} سرمربی تیم ملی بر اساس ایده‌ها و تفکرات خود دعوت یا عدم دعوت از تمامی بازیکنان را در اختیار دارد. فکر می‌کنم صالح حردانی با وجود آنکه در منطقه راست دفاعی بازیکن خوب و پر تلاشی نشان داده، می‌توانیم از بازیکن دیگری هم استفاده کنیم. شاید آن نفر دیگر که بسیاری معتقدند می‌تواند در تیم ملی باشد بتواند نمایش بهتری داشته باشد.
  • {حضور نوراللهی در تیم ملی} اگر اصرار بر بازی روی سیستم ۲-۴-۴ باشد نوراللهی بسیار کمک می‌کند، حلقه مفقوده خط میانی ماست که مکمل بسیار خوبی برای عزت‌اللهی است، در خط هافبک هم سعید عزت‌اللهی که عملکرد خوبی برابر ازبکستان داشت به نوعی تنها است. بازیکنی که عزت‌اللهی را تکمیل کند در تیم ملی نداریم. این موضوع روند بازی‌سازی را برای تیم ملی دچار مشکل می‌کند اما در مورد اینکه نوراللهی باید بابت ترک اردو و خروج از ورزشگاه عذرخواهی کند موضوعی نیست که بتوان از آن عدول و عبور کرد، چون نظم و دیسپلین در تیم حرف اول و آخر را می‌زند.
  • {تیم ملی بزرگسالان جای جوانگرایی نیست} چیزی به اسم جوانگرایی را در فوتبال ایران نمی‌بینیم و طبیعتاً در تیم ملی بزرگسالان نباید جوانگرایی صورت گیرد. جوانگرایی باید از سطوح پایین‌تر ملی آغاز شود، رشد و توسعه یابد و در تیم ملی بزرگسالان به تبلور و بلوغ برسد. خروجی فوتبال ما به شکلی نبوده که با اطمینان خاطر به سمت جوانگرایی برویم ولی می‌شود در برخی بازی‌ها به جوانگرایی نزدیک شویم. بازی‌هایی که جوان‌ها بتوانند خودنمایی بیشتری کنند و خون تازه به رگ‌های آن جاری شود، اما در تیم ملی بزرگسالان جایی برای چنین کاری نیست مگر آنکه ساختار فوتبال ما به شکلی باشد که یکی دو تورنمنت را برای جوانگرایی فدا کند. البته با نگاه‌های مقطعی و نتیجه گرایانه اصلاً جایی برای چنین تصمیمات آینده نگرانه‌ای نخواهد بود.  

بیشتر بخوانید: طارمی: این بازی انتقامی نیست!/ یک چیز در دلم مانده بود که باید می‌گفتم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی