یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
۰ |
۰
کلوب| ظهور یک هفت‌تیرکش کلمبیایی در لیگ جزیره!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بی شک مهم‌ترین سوال طرفداران استون ویلا از سرمربی خود یعنی اونای امری این است که چرا جان دوران فیکس نمی‌شود؟

گل فوق العاده جان دوران به اورتون با یک شوت مهار نشدنی از فاصله ای دور، به عنوان گل برتر ماه سپتامبر پریمر لیگ انتخاب شد. همین گل استثنایی بهانه خوبی است تا با ستاره تعویضی طلایی استون ویلا بیشتر از قبل آشنا شویم.

دوران محصول آکادمی اِن ویگادو کلمبیا است. جایی که خامس رودریگز و خوان کوآدرادو هم توانستند در آکادمی همین تیم رشد کنند و به سطح اول فوتبال اروپا برسند.

او تنها بیست سال سن دارد و از دو فصل پیش به جمع شاگردان امری ملحق شد و به نظر می‌رسد فصل جاری -که سومین فصل حضور او در استون ویلا محسوب می‌شود- تا اینجا به بهترین شکل ممکن برای مهاجم کلمبیایی پیش رفته است.

در لیگ برتر انگلیس هیچ دیداری را از سوت ابتدایی در زمین حاضر نبوده اما با این حال، او در هفت بازی و صد و هشتاد و چهار دقیقه حضور در زمین به عنوان بازیکن تعویضی آمار و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته و در عین ناباوری، 4 گل هم به ثمر رسانده است. ضمن اینکه گل زیبا و پیروزی بخش او به نویر در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ و همچنین به ثمر رساندن یک گل از دو گل تیم مقابل ویکام در جام اتحادیه، نشان می‌دهد از شم گلزنی بالایی برخوردار است و می‌تواند دروازه تیم حریف را هر لحظه با خطر و تهدید مواجه کند.

قد و قامت و فیزیک بدنی مناسب از او یک مهاجم تنومند ساخته؛ مهاجمی که بسیار خوب بلد است چطور در ارسال‌های هوایی، با استفاده از جثه قدرتمند خود توپ را برای اضافه شدن هم تیمی‌های خود به فاز حمله نگه دارد. البته این مزیت سبب نشده تا او سرعت کمتری در زمان حملات تیم داشته باشد. اتفاقا سرعت، قدرت پا به توپ و حمل توپ او بسیار خوب و مناسب است و علاقه فراوانی هم به فرار و نفوذ در عمق و پشت خط دفاعی حریف دارد.

ضمن اینکه توانایی از پیش رو برداشتن بازیکن مقابل به خصوص در دوئل‌های یک برابر یک را دارد و به سختی توپ را لو و از دست می‌دهد. توانایی عجیبی در شوت‌های از راه دور دارد و جای گیری صحیح میان مدافعان حریف، شناخت و درک درست از نیم فضاها، بازپس گیری بالای توپ و شرکت در پرس و انعطاف پذیری در پست‌های مختلفی همچون:وینگر، تک فوروارد یا حتی مهاجم سایه، از دیگر مواردی است که طی این مدت کوتاه، در سبک بازی مهاجم کلمبیایی استون ویلا به وضوح مشاهده شده است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی