نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟
جوکوویچ: نادال را بیشتر از مادرم می‌دیدم!/ دوستی با اسطوره تنیس ممکن نبود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رافائل نادال از دنیای تنیس خداحافظی کرد و بزرگ‌ترین رقیبش نواک جوکوویچ به او ادای احترام کرد.

به گزارش خبرورزشی، رافائل نادال، اسطوره تنیس جهان، رسماً از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد و به کارنامه درخشانی که شامل ۲۲ عنوان قهرمانی گرند اسلم بود، پایان داد. او در پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «سلام به همه. می‌خواهم به شما اطلاع دهم که از تنیس حرفه‌ای بازنشسته می‌شوم. واقعیت این است که این چند سال اخیر، به‌ویژه دو سال گذشته، برایم سخت بوده و نتوانستم بدون محدودیت بازی کنم.»

نادال تصمیم به بازنشستگی را سخت ولی ضروری توصیف کرد و گفت: «این تصمیمی دشوار بود، مدتی طول کشید تا به آن برسم، اما در زندگی هر چیزی شروع و پایانی دارد. فکر می‌کنم اکنون زمان مناسبی برای پایان دادن به دورانی‌ست که طولانی‌تر و موفق‌تر از چیزی بود که تصورش را می‌کردم.»

نواک جوکوویچ نیز به نادال ادای احترام کرد، در حالیکه پیش‌تر گفته بود که به دلیل رقابت شدیدی که با هم دارند، دوستی نزدیک با نادال ممکن نیست. او در مصاحبه‌ای با «کوریِره دلا سرا» گفت: «نادال فقط یک سال از من بزرگ‌تر است. حتی دوبار با هم شام خوردیم، اما دوستی با او غیرممکن است.»

با این حال، جوکوویچ همیشه احترام زیادی برای نادال قائل بوده و از دوئل‌های بی‌نظیرشان قدردانی کرده: «من همیشه به او احترام گذاشته‌ام و او را تحسین کرده‌ام. به لطف او و فدرر رشد کردم و به بازیکنی که امروز هستم تبدیل شدم. این موضوع ما را برای همیشه به هم پیوند می‌دهد. نادال بخشی از زندگی من است؛ در ۱۵ سال گذشته بیشتر او را دیده‌ام تا مادرم!»

جوکوویچ همچنین درباره رابطه‌اش با راجر فدرر گفت: «ما هرگز دوست نبودیم. بین رقبای سرسخت دوستی ممکن نیست، اما هرگز دشمن هم نبوده‌ایم. من همیشه به فدرر احترام گذاشته‌ام؛ او یکی از بزرگترین‌های تاریخ بود.»

جوکوویچ به تأثیر نادال بر دوران حرفه‌ای‌اش نیز اشاره کرد و به ویژه تاب‌آوری و توانایی نادال در غلبه بر مشکلات را تحسین کرد. او گفت: «ما مدت زیادی است که با هم رقابت می‌کنیم و چیزهای زیادی در حرفه او برای من الهام‌بخش است، به‌ویژه روحیه جنگندگی و تعهد او.»

او افزود: «بی‌تردید سرسختی، تعهد و روحیه مبارزه‌طلبی نادال برایم الهام‌بخش است. این نوع ذهنیت قهرمانی که هرگز تسلیم نمی‌شود و همیشه در مواجهه با مشکلات راهی برای پیروزی پیدا می‌کند، چیزی است که او دارد و من آن را تحسین می‌کنم.»

نادال به عنوان یکی از بزرگترین رقبای جوکوویچ، همیشه چالشی بزرگ برای او بوده است. جوکوویچ اعتراف کرده که شکست دادن نادال در این مسابقات برایش سخت‌ترین چالش بوده و گفت: «بازی‌ مقابل نادال بسیار دشوار بود اما همین رقابت‌ها من را به بازیکن بهتری تبدیل کرد و باعث شد بفهمم چه چیزی برای غلبه بر او لازم است.»

نادال با ۲۲ عنوان قهرمانی گرند اسلم به یکی از افسانه‌های تنیس جهان تبدیل شد، در حالی که جوکوویچ با ۲۴ قهرمانی گرند اسلم، از جمله پیروزی‌های کلیدی مقابل نادال، یکی از رقبای سرسخت او به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: رافائل نادال بازنشسته شد +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی