نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
۰ |
۰
یک شطرنج‌باز برنده جایزه نوبل شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل اجرایی Google DeepMind که یکی از شطرنج‌بازان خوب جهان بود، برنده جایزه نوبل شد.

«دمیس هاسابیس» دانشمند کامپیوتر و محقق هوش مصنوعی که زمانی به عنوان یک نابغه شطرنجی شناخته می‌شد به همراه "جام جامپر" به نیمی از جایزه نوبل شیمی به خاطر پژوهش و یافته هایش درباره ساختار پروتئین رسید.

هاسابیس از پدری یونانی قبرسی و مادری سنگاپوری چینی است و در لندن متولد شده است. وی در ۴ سالگی شطرنج را آموخت و در ۱۴ سالگی دارای عنوان دومین ریتینگ بالای جهان بود و کاپیتانی تیم نوجوانان انگلستان را در رویدادهای مختلف برعهده داشت.

این دانش آموخته دانشگاه‌های کمبریج و لندن در حال حاضر مدیرعامل اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت مهم دیپ مایند، خالق برنامه آلفازیر و مشاور هوش مصنوعی دولت بریتانیا است.

وی سال گذشته و قبل از افتتاحیه اجلاس ایمنی جهانی هوش مصنوعی، به این نکته اشاره کرد که خطرات ناشی از سیستم‌های هوش مصنوعی خارج از کنترل، به‌اندازه بحران آب‌وهوا جدی است و دراین‌باره گفت: «باید خطرات هوش مصنوعی را به‌اندازه دیگر چالش‌های بزرگ جهانی ازجمله تغییرات آب و هوایی جدی بگیریم. جامعه بین‌المللی برای هماهنگ کردن واکنشی مؤثر و جهانی در مقابل تغییرات آب و هوایی، زمان زیادی صرف کرد و حالا ما با عواقب آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. حالا دیگر نمی‌توانیم همین تأخیر را درباره هوش مصنوعی هم تحمل‌کنیم.»

یک شطرنج‌باز برنده جایزه نوبل شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی