ابعاد تازه از رأی جنجالی بیرانوند/ محرومیت تعلیقی شماره یک تراکتور قانونی است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قانون می‌گوید محرومبت تعلیقی علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش تراکتور درست نیست.

بالاخره بعد از مدت‌ها حکم پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند صادر شد و در حکمی‌عجیب علیرضا بیرانوند به پرداخت ۲۰ میلیارد تومان غرامت و البته ۴ ماه محرومیت تعلیقی محکوم شده است. پیگیری‌های ما در خصوص این حکم عجیب نشان می‌دهد، تعلیق یک ساله محرومیت بیرانوند غیر قانونی است.

متن صریح قانون درباره پیامدهای فسخ غیرموجه قرارداد چه می‌گوید؟!

ماده ۱۸: پیامدهای فسخ قرارداد بدون داشتن دلیل موجه

مقررات زیر در صورت فسخ قرارداد بدون داشتن دلیل موجه اعمال می‌شود:

۱- در همه موارد فسخ قرارداد بدون داشتن دلیل موجه، طرف فسخ کننده قرارداد موظف به پرداخت غرامت است.

۳- جبران خسارت نمی‌تواند به شخص ثالث محول شود . اگر بازیکن حرفه‌ای موظف به پرداخت غرامت شود آن بازیکن و باشگاه جدیدش، هر دو به طور تضامنی موظف به پرداخت آن هستند. میزان غرامت می‌تواند در قرارداد پیش بینی شود و یا بر اساس توافق طرفین تعیین شود.

۴- بازیکنی که در دوره حفاظت شده مرتکب نقض قرارداد گردیده است، علاوه بر پرداخت غرامت، متحمل مجازات ورزشی نیز خواهد شد . این مجازات، محرومیت چهار ماهه از شرکت در بازیهای رسمی‌( اعم از باشگاهی و تیم ملی ) است و در صورت وجود علل مشدده، این محرومیت تا شش ماه قابل افزایش است.

۱۲- در صورتیکه باشگاهی با بازیکن حرفه‌ای که بدون دلیل موجه، قرارداد قبلی اش را فسخ کرده است قرارداد منعقد نماید، اینطور فرض می‌شود که این باشگاه بازیکن را تحریک به نقض قرارداد نموده است مگر آن که خلافش ثابت شود. این باشگاه از ثبت قرارداد با هر بازیکن جدید، چه داخلی و چه بین المللی به مدت دو دوره زمانی کامل و متوالی نقل و انتقالات محروم می‌شود و باشگاه فقط بعد از اتمام کامل دوران محرومیت و در دوره نقل و انتقال بعدی قادر به ثبت بازیکن جدید داخلی یا بین المللی می‌باشد و استثناء مندرج در بند ۱ ماده ۶ این مقررات (ثبت بازیکن آزاد خارج از دوره زمانی نقل و انتقالات) در این مورد اعمال نمی‌گردد (یعنی حتی با استفاده از این استثناء نیز نمی‌تواند بازیکن جدید ثبت نماید)

۱۳- تمام اشخاصی که تابع و مشمول اساسنامه و مقررات فیفا و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران هستند، در صورتیکه به طریقی عمل نمایند که تحریک به نقض یک قرارداد به منظور تسهیل انعقاد قرارداد دیگر تلقی شود، مجازات خواهند شد. 

درحالی این رای اعلام شد که مطابق قانون کمیته تعیین وضعیت نمی‌توانست محرومیت بیرانوند را تعلیقی اعلام کند و مشخص نیست چطور این رای اعلام شده است. این ماجرا درحالی وارد ابعاد پیچیده‌ای شده که طی هفته‌های اخیر شایعات مختلفی در خصوص سفارش‌های بیرونی و لابی‌های پشت پرده برای محروم نشدن بیرانوند شنیده می‌شد و هر روز این شایعات جدی تر از قبل به گوش می‌رسد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی