مبادا بختیاری‌زاده هوادار را دست کم بگیرد/ امیدوارم دیگر هرگز استقلال را در این وضعیت بد نبینیم/ حسینی و چشمی در شرایط روحی خوبی نیستند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرشاد فلاحت‌زاده پیشکسوت استقلال گفت: قطعاً با یک شوک بزرگ و مهم در کادر فنی یا مدیریتی یا هر دوی این‌ها می‌توان با این استقلال پرمهره به یک اتفاق خوب رسید.

فرشاد فلاحت‌زاده بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره اوضاع و احوال این تیم در آستانه بازگشت مجدد به رقابت‌های لیگ برتر همچنین دیدار اخیر این تیم مقابل السد قطر در چهارچوب رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا اظهاراتی را مطرح کرد:

چه شد که استقلال در قطر شروع خوبش مقابل السد را با شکست دو بر صفر به پایان برد؟

من هم با شما موافقم که استقلال بازی را خوب شروع کرده اما پایان بدی داشت. ای کاش استقلال شروع بدی داشت ولی در پایان اتفاقات خوبی برای خود و هوادارانش رقم می‌زد. باعث تاسف است که استقلال در هفته‌های اخیر تا حد زیادی پر تنش و بدون تمرکز کار می‌کرد. وقتی شما تمرکز نداشته باشید همین می‌شود یک دقیقه خوب هستید یک دقیقه بد و این برای یک تیم فوتبال مثل سَمّ است و کم کم تیم را از کار می‌اندازد. اتفاقی که جلوی السد قطر رسماً آن را دیدیم.

این موضوع از چه زمانی شروع شد؟

درست بعد از بازی استقلال مقابل شمس آذر قزوین در هفته اول بود که استقلال به حاشیه رفت و مسائل مختلفی در رابطه با بحث‌های مدیریتی بین جواد نکونام و فرشید سمیعی مطرح شد و در نهایت هم دیدیم که استقلال در دیدار مقابل ملوان نتوانست امتیاز لازم را بگیرد و متوقف شد. این شرایط کم کم استقلال را از کار انداخت و این تیم با اینکه الغرافه قطر را شکست داد ولی در دیدارهای بعدی سه باخت متوالی آورد که این واقعاً باعث شرم و خجالت است. امیدوارم دیگر هرگز چنین روزها و هفته‌هایی را برای استقلال نبینم که سه بازی متوالی را می‌بازد. استقلال فصل قبل با تنها یک باخت به عنوان نایب قهرمانی رسید و دو فصل قبل‌تر از آن بدون باخت قهرمان شد. اما حالا می‌بینیم که استقلال به اندازه دو فصل در یک ماه شکست خورده است.

نگاه شما از بیان این مطالب، هواداران هستند؟

بله این مسائل و طرح آنها در کلام و گفتار برای من و شما آسان است اما برای هواداری که با استقلال بیدار می‌شود و با استقلال به خواب می‌رود و عاشق این تیم است اصلاً پذیرفتنی نیست. باید هوادار واقعی و عاشق یک تیم باشید که بدانید من چه می‌گویم. وضعیت برای طرفداران استقلال اصلاً خوب نیست آنها دیگر نمی‌دانند به کجا باید گله کنند.

منظورتان وزارت ورزش است؟

بله زمانی بود که آنها می‌رفتن جلوی وزارت ورزش و از وزیر کمک می‌خواستند اما الان نمی‌دانم باید صدایشان را به گوش چه کسی برسانند چون معمولاً داخل باشگاه کسی نیست یا اگر باشد کسی پاسخگو نیست از طرف دیگر مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم یک سر دارند و هزار سودا که بعید می‌دانم فرصت کنند به مسائل و مشکلات استقلال رسیدگی کنند.

مبادا بختیاری‌زاده هوادار را دست کم بگیرد/ امیدوارم دیگر هرگز استقلال را در این وضعیت بد نبینیم/ حسینی و چشمی در شرایط روحی خوبی نیستند

پس چه کسی باید به این مسائل بپردازد؟

قطعاً آقای شهریاری و سمیعی به عنوان نمایندگان هلدینگ باید این کار را انجام بدهند که متاسفانه آنها هم خیلی با فوتبال و شرایط باشگاه داری آشنا نیستند. آقای شهریاری گرچه در باشگاه صباباتری حضور داشته اما قطعاً نمی‌داند کار در باشگاهی که لااقل ۳۰ میلیون نفر هوادار دارد چه شرایطی را می‌طلبد.

درباره بازی السد صحبتی دارید؟

متاسفم که یکی از ضعیف‌ترین السدهای این سال‌های اخیر توانست ما را با دو گل شکست بدهد. قطعاً حسینی در شرایط عادی آن اشتباه را نمی‌کند اما این جوان هم تحت فشار قرار گرفته. این بچه‌ها صفحات مجازی دارند و آنجا هواداران با ارسال پیام برایشان  وضعیت استقلال گله می‌کنند که این‌ها همگی روی روحیه بازیکنان با تجربه استقلال یعنی حسینی و چشمی اثرگذار است. امیدوارم این روزها هرچی زودتر تمام شود و استقلال دوباره به روزهای خوبش برگردد.

چطور می‌توان به چنین شرایطی دست یافت؟

قطعاً با یک شوک بزرگ و مهم در کادر فنی یا مدیریتی یا هر دوی این‌ها می‌توان به یک اتفاق خوب رسید. سهراب بختیاری زاده فوتبالیست پسر باروحیه ای است و حتما می تواند در مدت زمان کوتاه تا بازی با هوادار کار را جمع کند اما من معتقدم استقلال با این نفرات و مهره‌های توانایی که دارد می تواند با اوج‌گیری و درخشش در مسابقات پیش رو دوباره خودش را به صدر جدول برگرداند. به دست آوردن امتیازات بالا و کسب پیروزی‌های متوالی همه مشکلات و نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد. البته این مستلزم آن است که یک مدیریت قوی و کاردان به علاوه یک سرمربی بزرگ که بخواهد همه فکرش را روی استقلال بگذارد در این تیم مشغول به کار شوند. قطعاً در چنین شرایطی اتفاقات خوب برای استقلال رقم خواهد خورد.

بازی با هوادار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

هیچ بازی برای استقلال آسان نیست. اصلاً نباید تصور کنیم که چون هوادار در پایین جدول است و گل کم زده راحت به استقلال می‌بازد بلکه باید این نکته را در نظر گرفت که استقلال کار سختی مقابل تیم مهدی رحمتی دارد. چند استقلالی هم در این تیم حضور دارند که آنها هم انگیزه‌های زیادی دارند تا مقابل استقلال بایستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی