نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
کارشناسی مهم داوری درباره گل مشکوک السد به استقلال؛ چرا VAR داور را نخواست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

السد قطر در شرایطی مقابل استقلال به گل رسید که به نظر می‌رسید پیش از وارد شدن توپ به دروازه خطایی روی حسینی صورت گرفته است.

به گزارش خبرورزشی، نوذر رود نیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صحنه به ثمر رسیدن گل السد قطر پیش از اینکه توضیح بدهد آیا خطا صورت گرفته یا نه در ارتباط با پرش دروازه‌بان برای دفع توپ اظهار داشت: طبق قانون فوتبال در بحث داوری همیشه دروازه‌بان وقتی برای دفع توپ به هوا بلند می‌شود هیچکس نباید با او برخورد داشته باشد چون تعادلش را از دست می‌دهد.

وی افزود: با توجه به چنین قانونی داور باید در حین زدن ضربه ایستگاهی روی دروازه، ۵۰ درصد از افکار و تمرکزش را روی دروازه‌بان بگذارد تا کسی تعادل او را بر هم نزند. اما وقتی دروازه‌بان روی زمین باشد مثل یک فوتبالیست عادی می‌توان به او تنه زد و شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با ذکر یک مثال گفت: وقتی یک کشتی بزرگ را با جرثقیل به هوا بلند کنید با یک انگشت تکان می‌خورد اما وقتی روی زمین باشد صدها تریلی و جرثقیل هم نمی‌توانند کشتی را تکان بدهند. این یک مثال واضح برای برهم خوردن تعادل دروازه‌بان روی هواست.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در باره این صحنه گفت: من هنوز صحنه آهسته بازی را ندیده بودم ولی با تماشای دقیق تر و چندباره مشخص بود که چون حسینی خودش را به بدن بازیکن السد کوبید، تعادلش هم برهم خورد و داور به درستی گل را قبول کرد. 

وی اضافه کرد: در آن صحنه بازیکن السد سرجایش ایستاده بود و چون دخالتی در این زمینه نداشت داور و گروه بیرونی VAR هم تشخیص درست دادند که خود حسینی مقصر بوده و گل به خودی را صحیح اعلام کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۲
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اس. اسی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    یاد گل طالبلو تو بازی با پیکان سال86 افتادم که میخواستن مرفای رو‌کله پا کنن امروز حسبنی اینکار رو‌درحق جواذ کرد اگر جواد مرد باشه باید بین دو‌نیمه تعویضش کنه
  • واعظ آشتیانی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    چرا ؟ چون اونجا var مصلحتی نیست .
  • میرشاد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    واقعاً هیچ خطایی صورت نگرفت قبل از نزدیک شدن بازیکنان السد حسینی توپ دفع کرد به اشتباه رفت داخل دروازه سید حسین این روزا اصلا تمرکز نداره مخصوصا بعد از اون حواشی دربی که واسش پیش اومد مقصر صد در صد کادر فنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی