نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟
بهترین‌های هفته ششم لیگ برتر ایران؛ هفته قرمز/ حسین‌زاده خودش و تیمش را به صدر رساند/ همه سرخ‌پوشان لیگ رستگار شدند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته ششم لیگ برتر طی ۴ روز برگزار شد و همه جیز به کام تیم‌های سرخپوش لیگ بود!

به گزارش خبرورزشی، دیدارهای هفته ششم با داشتن دو بازی حساس دربی تهران و تقابل تراکتور و سپاهان به عنوان جدال مدعیان اصلی قهرمانی، از همان روز قرعه کشی لیگ مورد توجه همه فوتبال دوستان بود.

بازی‌های این هفته چهارشنبه ۴ مهر با برگزاری دربی تهران در اراک آغاز شد. مسابقه‌ای که استقلال از قبل از شروع قافیه را باخته بود! سرانجام با پنالتی حسین کنعانی زادگان، تیم گاریدو برد و ۱۱ امتیازی شد تا استقلال فقط با ۵ امتیاز از ۵ مسابقه حسابی از کورس مدعیان جا بماند.

پنجشنبه ۵ مهر شمس آذر در قزوین مقابل نساجی متوقف شد. بازهم لوان پولی سنگربان برزیلی نساجی ستاره زمین بود که دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا ساکت الهامی و مردان قرمزپوشش با یک امتیاز برگردند.

جمعه ۶ مهر ماه ۵ مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد. در سیرجان جدال گل گهر و هوادار بدون گل تمام شد. هوادار هنوز در این فصل موفق به گلزنی نشده و تیم تارتار هم در خانه نتوانست ۳ امتیاز را بگیرد.

در یزد، دوستداران فوتبال دومین برد متوالی در لیگ برتر را جشن گرفتند. چادر ملو باز هم با یک گل در دقایق پایانی توسط هادی حبیبی نژاد به سه امتیاز رسید و این بار مس رفسنجان را شکست داد.

در جدال دو مدعی، سپاهان در فولادشهر اصفهان از پس تیم ۱۰ نفره تراکتور هم برنیامد و با وجودی که حریف مهدی ترابی ستاره موثر خود را در دقیقه ۳۰ با کارت قرمز داور از دست داد، بازهم سپاهان نتوانست دروازه این تیم را باز کند و با یک گل شکست خورد تا اسکوچیچ جشن پیروزی بگیرد.

با این باخت سپاهان ۱۳ امتیازی ماند و در صدر جدول دو شریک پیدا کرد که اولی همین تیم برنده یعنی تراکتور بود! یک تیم قرمزپوش دیگر!

ملوان در انزلی و در ادامه نتایج خوب این فصل با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد تا  قوی سفید هم ۱۳ امتیازی شده و مثلث صدرنشینان شهرستانی را تشکیل دهد.

در بازی آخر روز جمعه آلومینیوم هم در اراک طلسم پیروزی را شکست و با یک گل خیبر خرم آباد را شکست داد. خیبر که در ۵ بازی با مهاجری ۵ امتیاز گرفته بود، پس از تغییرات مدنظر مالک که به بهانه عادت نکردن به باخت اعمال شد، با دستیار مهاجری در اولین قدم مغلوب شد!

و بالاخره در آخرین بازی این هفته، شنبه ۷ مهرماه فولاد در اهواز میزبان ذوب آهن بود که این بازی در نهایت با یک گل به سود میزبان به پایان رسید تا هم محمد ربیعی طعم شکست را در این فصل بچشد و هم یحیی طعم برد خانگی و با این ۳ امتیاز، فولاد قرمزپوش هم ۱۱ امتیازی شد و به پرسپولیس در بالای جدول چسبید!

تیم هفته: پرسپولیس

پرسپولیس دربی پایتخت را برد. بی حرف و حدیث برد و در تمام طول ۹۰ دقیقه تیم برتر زمین بود. پرسپولیس ستاره ازبک خود اورونوف را نداشت، مرتضی پورعلی گنجی هنوز به شرایط بازی نرسیده و ستاره مراکشی این تیم ایوب العملود نیز به ترکیب اصلی نرسید. سعید صادقی را هم گاریدو به دلیل بی‌انضباطی کنار گذاشت و به همه این‌ها بازی در شهر اراک را هم اضافه کنید!

اما مرد اسپانیایی بابت هیچ کدام این موارد بهانه نیاورد و با یک نمایش تاکتیکی و حساب شده ۳ امتیاز حساس گرفت تا در پایان هفته ششم با ۱۱ امتیاز به رتبه چهارم برسد. گاریدو بعد از دو مساوی اول روی نوار برد افتاده و با یک بازی کمتر، ۲ امتیاز از صدر جدول فاصله دارد.

این هفته تراکتور هم ۱۰ نفره در اصفهان سپاهان را برد و هوشمندی اسکوچیچ در کنار بازی تماشایی مردانش، این تیم را هم شایسته عنوان تیم برتر هفته نشان داد.

عکس تیمی پرسپولیس

مربی هفته: دراگان اسکوچیچ (تراکتور)

مرد کروات برای گرفتن انتقام خود از فوتبال ایران به لیگ برتر برگشت. او قبلاً در ملوان و فولاد نتایج خوبی در لیگ گرفته بود اما این فصل با تراکتور هر هفته نمایشی بهتر از هفته قبل ارائه می‌دهد. تراکتور در خانه صدرنشین، جایی که فصل قبل باخته بود، با یک نمایش تماشایی و برتر بیش از یک ساعت ۱۰ نفره بازی کرد اما سپاهان را برد تا به صدر جدول برسد.

تراکتور انتقام تنها باخت این فصل را از همشهری ذوب آهن و در زمین این باشگاه گرفت! اما اوج کار اسکوچیچ ساختن چنین تیمی هماهنگ که زیبا بازی می‌کند، نبود. او با بازی خوانی و تعویض‌های درست، جریان مسابقه را به سمتی برد که تیمش گل زد و به مساوی قانع نشد...

دراگان اسکوچیچ

ستاره هفته: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)

بازیکنی که فصل قبل هرگز نتوانست در حد و اندازه خود ظاهر شود، حالا تبدیل به مهره تعیین کننده ستاره تراکتور پرستاره شده و این بازی هم گل سه امتیازی حساس به صدرنشین را در اصفهان زد.

حسین‌زاده از همان بازی اول تراکتور گلزنی را آغاز کرد. سپس در یک بازی دبل کرد و بعد از اخراج مقابل ذوب آهن که تیمش هم باخت و یک جلسه محرومیت در بازی با خیبر، به ترکیب تیمش مقابل سپاهان برگشت و در حالی که تراکتور ۱۰ نفره بود، با زدن چهارمین گل این فصل خود تیمش را به سه امتیاز و صدر و خود را به صدر جدول گلزنان رساند.

امیرحسین حسین‌زاده

تیم منتخب هفته ششم (۳-۳-۴):

دروازه‌بان: لوان پولی (نساجی)
دفاع راست: فرشاد فرجی (پرسپولیس)
دفاع میانی: محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)
دفاع میانی: میلاد باقری (ملوان)
دفاع چپ: میلاد محمدی (پرسپولیس)
هافبک راست: احسان پهلوان (فولاد)
هافبک میانی: ایگور پوستونسکی (تراکتور)
هافبک چپ: وحید امیری (پرسپولیس)
وینگر راست: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)
وینگر چپ: رحمان جعفری (آلومینیوم)
مهاجم: هادی حبیبی نژاد (چادرملو)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی