نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
استقلال از قهرمانی در لیگ برتر محروم می‌شود؟/ خوش شانسی بزرگ و تاریخی در انتظار پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ناکامی استقلال مقابل پرسپولیس جدا از بحث فنی و حاشیه‌ای، به لحاظ آماری و اتفاقات خاص هم جالب توجه است.

استقلال دربی رفت لیگ بیست و چهارم را واگذار کرد تا شرایط سخت و اتفاقات حاشیه‌ای را با تمام وجود احساس کند. حالا این تیم در حالی چمدانش را برای سفر به قطر می‌بندد که برخی از هواداران استقلال به طور جدی علیه جواد نکونام موضع گرفتند و گروهی علاوه بر سرمربی تیم، جزو منتقدان کادر مدیریتی باشگاه نیز به حساب می‌آیند. در چنین شرایطی اما نگاه به ادوار قبلی رقابت‌های لیگ برتر نکات خاصی را روشن می‌کند.

نباختن برای قهرمانی

نگاه به ۲۳ دوره گذشته لیگ برتر شرایط خاصی را در مورد استقلال نشان می‌دهد. این تیم تاکنون ۴ مرتبه با کاپ قهرمانی پیکارهای لیگ برتر عکس یادگاری گرفته و نکته مهم اینجاست که در هیچکدام از آن ادوار، دربی رفت را واگذار نکرده است. در واقع باید گفت طی تمام چهار دوره‌ای که استقلالی‌ها فاتح لیگ برتر ایران شدند، هرگز دیدارهای رفت و برگشت خود مقابل پرسپولیس طی آن فصول را نباخته اند. آنها بازی رفت لیگ پنجم را بردند و کار در جدال برگشت با پرسپولیس به تساوی کشیده شد. در ادوار هشتم، دوازدهم و بیست و یکم نیز تمام دیدارهای رفت و برگشت استقلال برابر پرسپولیس با نتیجه مساوی تمام شد و آبی‌ها به حریف سنتی خود قافیه را نباختند ولی حالا باید منتظر ماند و دید استقلال برای نخستین مرتبه سنت شکنی می‌کند و با وجود شکست مقابل پرسپولیس در دربی رفت، می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود یا نه؟

قهرمان نشدن به لطف دربی!

نکته مهم دیگر این است که استقلال تاکنون در هر فصلی که دربی رفت را واگذار کرده، در نهایت نتوانسته قهرمان آن فصل شود و این مساله‌ای است که باید ببینیم فصل جاری هم تکرار خواهد شد یا اینکه شرایط به گونه دیگری جلو می‌رود؟

استقلالی‌ها مسابقه رفت مقابل پرسپولیس در لیگ ششم را باختند و در نهایت آن فصل چهارم شدند. آنها در لیگ چهاردهم نیز در نیم فصل اول مغلوب پرسپولیس شده و در پایان کار جایگاهی بهتر از ششم کسب نکردند. آبی پوشان پایتخت بازی رفت لیگ هفدهم را به پرسپولیس واگذار کردند و در انتهای کار رتبه سوم را به دست آوردند. در لیگ نوزدهم نیز دقیقاً همان داستان هفدهمین دوره لیگ برتر برای استقلال تکرار شد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت استقلال در لیگ بیست و چهارم چه می‌شود.

وضع خوب پرسپولیس

داستان پرسپولیس اما از بابت پیروزی دربی‌های دور رفت کاملاً متفاوت و البته بهتر از استقلال است. قرمزپوشان همانطور که در بالا توضیح دادیم، تاکنون ۴ مرتبه دربی رفت رقابت‌های لیگ برتر را به نفع خود تمام کرده‌اند و هرگاه چنین اتفاقی رخ داده آنها در پایان فصل جایگاه جدولی بهتر از استقلال داشته‌اند. از سوی دیگر، پرسپولیس در لیگ هفدهم و نوزدهم در حالی توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد که استقلال را در مسابقات رفت هر دو فصل شکست داده بود به همین خاطر حالا هواداران این تیم به تکرار تاریخ بسیار امیدوارند.

البته آمار و تاریخ در فوتبال همواره جذابیت خاص خود را دارد اما باید بپذیریم که همه چیز در داخل مستطیل سبز حاصل می‌شود بنابراین از همین حالا قطعاً نمی‌توان با قاطعیت گفت استقلال یا پرسپولیس در پایان فصل چه جایگاهی را کسب خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۱
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فر هادیان امان اله IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    با این تحلیل شما پیشگو هستید مواظب باشید ندوزدنت
  • ع ق QA ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    حالا چرا می زنی تو پ. بگو جواد لالیايی تیم را بسته قول داده امیدوار باشید و لبخند بزنید
  • محسن DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    دربی تمام شد باید به فکر پاختاکور باشیم
  • مرتضی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    استقلال انشاالله که راه میوفته.اقا جواد آقا سمیعی خودتون هم خوب میدونید که به یک مهاجم شش دانگ نیاز دارید با رمضانی به جایی نمی‌رسید.اقایان هر چه زودتر یک مهاجم خوی جذب کنید تا وضع از این بدتر نشده
  • فرامرز IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    استقلال هر وقت دربی رفت را باخته قهرمان نشده یعنی ربط دادن این دو موضوع خرافات محض و دادن آدرس غلط به مخاطب است چون باید دید وضعیت تیم در آن شرایط چه بوده و در رأسش سرمربی تیم .برای قهرمان شدن شایستگی مربی مهم تر از هر عاملی است حتماً قبول دارید امثال پرویز مظلومی ،محمود فکری علیرضا منصوریان،جواد نکونام و حتی فرهاد مجیدی سال نخست در اندازه برانکو ،یحیی ،اوسمارو گاریدو نیستند این اصل است و باقی فرع های غیر مرتبط پیشکسوت حتماً مربی تیم بشود سنت غلط است وگرنه دربی به خودی خودش یک بازی است با سه امتیاز بزرگ کردنش در حدی که پیروز شدنش سبب تعیین مربی بشود اشتباه است مانند نمونه پرویز مظلومی
  • یاسین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    به ذات الله قسم می خورم پرسپولیس با هواپیما سقوط و محو می شود خیلی زود.ان الله لا یخلف وعده و
  • امیر DE ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    ای خداااا، چرا شما به عنوان رسانه بی طرف اینقدر طرفدار استقلال هستین؟؟؟ بابا یک کم هم از پرسپولیس جانبدارب کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی