نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
۵ دربی ماندگار برای قرمزها؛ از برد ۶تایی‌ها تا گلزنی کاپیتان استقلال برای پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طرفداران پرسپولیس با بعضی از پیروزی‌های این تیم مقابل استقلال، به معنای واقعی کلمه زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها ۵ پیروزی بسیار خاص دارد که طرفداران این تیم هنوز هم به آنها می‌بالند. دیدارهایی که قدمت اولین آن به بالغ بر نیم قرن می‌رسد و آخری هم ۸ سال قبل رقم خورد.

اولین چهارتایی

پرسپولیس زمستان سال ۱۳۵۰ یک پیروزی فوق العاده بزرگ مقابل تاج ( استقلال ) به دست آورد و با نتیجه ۴ بر یک حریف سنتی خود را شکست داد. حسین کلانی دو بار در هیبت گلزن ظاهر شد و  صفر ایرانپاک و محمود خوردبین نیز هر کدام یک بار دروازه آبی‌ها را گشودند.

برد تاریخی

بدون هیچ شک و تردیدی دربی شش تایی‌ها هرگز از یاد طرفداران پرسپولیس پاک نخواهد شد. دیداری که  با وجود سپری شدن ۵۱ سال، همچنان حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون آن مطرح است و بعضی استقلالی‌ها حرف‌های خاصی را در مورد آن مطرح می‌کنند.

 پرسپولیس در تابستان سال ۵۲ با ۶ گل تاج (استقلال) را درهم کوبید. روزی که همایون بهزادی هت تریک کرد، ایرج سلیمانی دو گل به ثمر رساند و حسین کلانی هم یک گل زد تا جشن سرخپوشان کامل شود.

گلزنی کاپیتان استقلال برای پرسپولیس!

دربی سال ۶۵ هم خاطره بسیار خوشی برای طرفداران پرسپولیس به جا گذاشت. شاهرخ بیانی ستاره اسبق استقلال که به خاطر اختلاف با آبی‌ها به اردوگاه پرسپولیس پیوسته بود، در آخرین بازی ناصر حجازی برای استقلال دو بار دروازه آبی‌ها را گشود و ناصر محمدخانی هم یک گل زد تا پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس در دربی شکل بگیرد.

شاهرخ بیانی بعداً دوباره به استقلال برگشت و حتی بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را نیز بر بازو بست.

۵ دربی ماندگار برای قرمزها؛ از برد ۶ تایی‌ها تا گلزنی کاپیتان استقلال برای پرسپولیس

دربی ایمون زاید!

داستان دربی زمستان سال ۱۳۹۰ برای پرسپولیسی‌ها حکایت اشکها و لبخندها بود. این تیم ابتدا با دو گل عقب افتاد و حتی ۱۰ نفره هم شد ولی ایمون زاید مهاجم خارجی پرسپولیس کاری کرد کارستان و هت تریک کرد تا پرسپولیس بازی باخته را با یک پیروزی تاریخی عوض کند.

پایان کار مظلومی

و بالاخره می‌رسیم به پنجمین پیروزی تاریخی پرسپولیس در دربی پایتخت. اتفاقی که بهار سال ۹۵ به وقوع پیوست و قرمزپوشان پایتخت با اتکا بر گل‌های مهدی طارمی (2 گل) رامین رضاییان و محسن مسلمان، استقلال را با نتیجه ۴ بر دو شکست داد. هرچند پرویز مظلومی بعد از آن مسابقه برکنار نشد اما عملاً پرونده‌اش تحت عنوان سرمربی در استقلال به واسطه همان ناکامی برای همیشه بسته شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی